Koffie schreef op 16 april 2003 @ 16:12:
* Koffie kent SSH niet
* Koffie kent Putty e.d. niet
Maar voor zover ik weet kun je met zulke clients geen X-Server overnemen , dus zal dat nu ook wel niet kunnen.
SSH kan X transparant forwarden, waardoor je remote X clients kunt starten die op je lokale X server weergegeven worden. Je hebt dus idd nog steeds een X server nodig, naast een SSH client.
sshd.nlm lijkt dat niet te kunnen overigens, door het ontbreken van xauth.
Verder werkt sshd hier wel redelijk goed, alleen een grote blunder vind ik de manier waarop gecontroleerd wordt of je rechten hebt: in plaats van te kijken naar of een client console rechten heeft, wordt er gekeken of je "admin" heet, of equivalent bent aan een user die "admin" heet. Hoe verzinnen ze het!
Ik heb een bugreport verstuurd met het verzoek om dat aub anders op te lossen.
Verder heb ik wat met IPv6 en de nieuwe NFS en DNS servers gespeeld. Werken goed. (en beter dan de vorige versies)
Remote Manager heeft er ook wat leuke dingen bij, zoals SMBIOS info (ik wist niet dat je pc zoveel info over zichzelf kon geven zeg

), USB info, inetcfg config, SLP config, IP address management, enz.
Over iManager 2 ben ik minder te spreken. Nog steeds werkt niet alles in Mozilla/Netscape, en ook lijkt ie tijdens de installatie wat schema updates 'vergeten' zijn uit te voeren, waardoor nu niet alles werkt. En de snelheid..
Wat weer positief is, is de manier waarop DOS partities aangesproken worden. Het lijkt erop dat die nu ook altijd via NSS werken, (er wordt nu dus ook een NetWare driver geladen voor je diskdrive en FAT) en DOS gewoon niet meer gebruikt wordt. Ook heeft NW een soort chkdsk voor FAT partities ingebouwd, die automatisch uitgevoerd wordt tijdens het booten. Erg fijn.
De Web Search server heeft ook een aantal erg handige verbetering meegekregen.