Novell NetWare 6.5 Public Beta is uit

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie net dat de open beta van NetWare 6.5 te downloaden is, en heb de documentatie al vluchtig even doorgelezen. Samenvatting: whoeaaaaah :9~ :9~
  • OpenSSH: weg met rconsole, rconj, freecon.. gewoon putty of openssh is alles wat je nodig hebt!
  • Apache 2
  • MySQL 4 (ok, PostgreSQL was leuker geweest.. maar toch)
  • IPv6 (eindelijk!)
  • BIND 9.2 compatible named
  • mod_perl
  • PHP 4.3
  • xntpd (fatsoenlijke NTP client/server dus)
  • nog veel meer
Heeft iemand er al mee gespeeld? Ervaringen? Opmerkingen? :)

Verwijderd

Zou je wat meer over dat OpenSSH kunnen vertellen? :)
Hoe stabiel is 'ie?
Heb nml. net Netware 6 draaien en die geef ik niet zomaar op :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gaat ook ff downloaden :9~
Public Betas van Novell zijn vaak zeer stabiel.
Heb zelfs een jaar lang op GroupWise6 Beta3 gedraaid O-)

BTW: Iemand enig idee waarom er een tussenrelease uitkomt ? Ik dacht dat ze al druk bezig waren met NW7 , en al redelijk ver ook (als in ergens volgend jaar releasen).

[ Voor 37% gewijzigd door Koffie op 16-04-2003 09:55 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

* DGTL_Magician is hem ook ff lekker aan het downloaden.
Alleen jammer dat mijn server thuis niet in staat is om Netware 6 goed te draaien :(
(Is een HP Netserver E45 met 96mb RAM)
Ik moet dus maar ff een testservertje claimen op 't werk :)
De notes zien er goed uit.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

moet zeggen dat ik altijd kwa stabiliteit zeer tevreden ben over de beta's van novell, Ga dus deze ook zeker ff in de test omgeving hangen om te kijken wat de grote praktische verschillen zijn, en/of stabiliteit wat het verschilt van NW6

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft bijna de eerste grote fil al binnen :Y)
Weet iemand of Novell op de TINE staat, en daar CDtjes uitdeeld :?
Scheelt weer downloaden.

Ik hoop dat ik alles vandaag nog binnen kan trekken, morgen meteen ff een testserver inrichten :9

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

//Offtopic
Koffie: Shame on you dat jij niet de eerste was die wist dat ie te downloaden was :P (NetWare Freak) :P
//Offtopic

Ik heb mn NetWare 5 certificaat nog nie eens en 7 komt al bijna weer uit? Damn wat gaat dat toch hard. BTW Wanneer gaan ze ondersteuning bieden voor USB modems ?

[ Voor 5% gewijzigd door RammY op 16-04-2003 11:56 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Koffie schreef op 16 April 2003 @ 11:07:
Weet iemand of Novell op de TINE staat, en daar CDtjes uitdeeld :?
Scheelt weer downloaden.
Nee, ze zijn er niet.

Novell Nederland wil trouwens de Beta-kits nog wel eens gratis opsturen naar bedrijven is mijn ervaring.

Verwijderd

Koffie schreef op 16 april 2003 @ 09:54:
* Koffie gaat ook ff downloaden :9~
Public Betas van Novell zijn vaak zeer stabiel.
Heb zelfs een jaar lang op GroupWise6 Beta3 gedraaid O-)

BTW: Iemand enig idee waarom er een tussenrelease uitkomt ? Ik dacht dat ze al druk bezig waren met NW7 , en al redelijk ver ook (als in ergens volgend jaar releasen).
Omdat in deze versie alles zit wat Novell er eigenlijk bij NetWare 6 al in wilde hebben. NetWare 6 was eigenlijk de tussen release. NetWare 6.5 is eigenlijk hetzelfde als NetWare 5.1, 4.1 enzo in het verleden zijn. Gewoon een gerijpt produkt met een aantal nieuwe features die nog niet af waren tijdens de release van 6.0.

NetWare 6.5 is gewoon nog beter in webapplicatie ondersteuning. Mede dankzij de jongen van silverstream.

NetWare 7 komt volgende jaar uit. Deze verschijnt in 2 verschillende kernels. NetWare en Linux. Ik had zelf in 1e instantie begrepen dat ze dit in 1 hetzelfde produkt zouden doen, maar nu worden het er dus 2.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 12:05:
[...]
Nee, ze zijn er niet.
Daar kwam ik dus ook achter ja :(

Tenzij ze ik stekebliond ben geworden heb ik zelfs MS niet gezien daar.
Beurs stelt echt geen ruk meer voor.

Enfin, still downloading . de download van nw65beta_da.exe (532 Mb) crashde op 99% omdat ik 'm liet downen op mijn USB HD :(

Hoop dat ik alles op tijd binnen heb vandaag, dan neem ik morgen mijn 1U testserver onder de arm mee en testen maar :Y)

Iemand enig idee of Apache nu volledig en goed geintregeerd is ?
Onder NW6 is dat nog redelijk ruk, zodra je een nieuwe versie Apache erop zet kun je fluiten naar bijna alle buildin webbassed services (of ik snap het niet .. dat kan ook :P)

Enneuh .. wie heeft 'm al draaiende enzo ?
Screenies willen we :P

Verwijderd

Ik vind de uitbreiding van het aantal installatie mogelijkheden niet echt duidelijker geworden. Wat voor server wil je? Basic, Application, Backup, Ldap, virtualoffice, enz?

Verwijderd

Weet iemand of het zometeen met SSH wel mogelijk is om X-gui over te nemen???

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie kent SSH niet
* Koffie kent Putty e.d. niet

Maar voor zover ik weet kun je met zulke clients geen X-Server overnemen , dus zal dat nu ook wel niet kunnen.

BTW: Het *is* mogelijk om met een X-Terminal de X-Server over te nemen. Niet makkelijk, niet 100% OK .. maar het kan wel :P
Wat voor server wil je? Basic, Application, Backup, Ldap, virtualoffice, enz?
Zeg me alsjeblieft dat je aan het einde van de install niet de vraag krijgt "What do you want to do with your server (today)?"

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Koffie schreef op 16 april 2003 @ 14:55:
[...]

Daar kwam ik dus ook achter ja :(

Tenzij ze ik stekebliond ben geworden heb ik zelfs MS niet gezien daar.
Beurs stelt echt geen ruk meer voor.

Enfin, still downloading . de download van nw65beta_da.exe (532 Mb) crashde op 99% omdat ik 'm liet downen op mijn USB HD :(

Hoop dat ik alles op tijd binnen heb vandaag, dan neem ik morgen mijn 1U testserver onder de arm mee en testen maar :Y)

Iemand enig idee of Apache nu volledig en goed geintregeerd is ?
Onder NW6 is dat nog redelijk ruk, zodra je een nieuwe versie Apache erop zet kun je fluiten naar bijna alle buildin webbassed services (of ik snap het niet .. dat kan ook :P)

Enneuh .. wie heeft 'm al draaiende enzo ?
Screenies willen we :P
Beurs was idd klote. Ik ben dinsdag geweest en was er binnen de 2 uur alweer weg. Van 11:00 tot 13:00 geweest ongeveer :/
Er stonden praktisch geen Software boeren, en zowel Microsoft als Novell waren nergens te bekennen. Vorig jaar stond AAC Cosmos er nog, naast Novell. Hele tijd zitten praten daar. Iig volgend jaar maar niet meer heen. Zonde van een prima werkdag.
Beta is binnen, morgen eens op onze reserve server installeren.
(speciale spiksplinter nieuwe HP Proliant server met 1gb geheugen en 30gb in RAID 5 B) )

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Onno
  • Niet online
Koffie schreef op 16 april 2003 @ 16:12:
* Koffie kent SSH niet
* Koffie kent Putty e.d. niet

Maar voor zover ik weet kun je met zulke clients geen X-Server overnemen , dus zal dat nu ook wel niet kunnen.
SSH kan X transparant forwarden, waardoor je remote X clients kunt starten die op je lokale X server weergegeven worden. Je hebt dus idd nog steeds een X server nodig, naast een SSH client.

sshd.nlm lijkt dat niet te kunnen overigens, door het ontbreken van xauth.

Verder werkt sshd hier wel redelijk goed, alleen een grote blunder vind ik de manier waarop gecontroleerd wordt of je rechten hebt: in plaats van te kijken naar of een client console rechten heeft, wordt er gekeken of je "admin" heet, of equivalent bent aan een user die "admin" heet. Hoe verzinnen ze het!
Ik heb een bugreport verstuurd met het verzoek om dat aub anders op te lossen.

Verder heb ik wat met IPv6 en de nieuwe NFS en DNS servers gespeeld. Werken goed. (en beter dan de vorige versies)

Remote Manager heeft er ook wat leuke dingen bij, zoals SMBIOS info (ik wist niet dat je pc zoveel info over zichzelf kon geven zeg :)), USB info, inetcfg config, SLP config, IP address management, enz.

Over iManager 2 ben ik minder te spreken. Nog steeds werkt niet alles in Mozilla/Netscape, en ook lijkt ie tijdens de installatie wat schema updates 'vergeten' zijn uit te voeren, waardoor nu niet alles werkt. En de snelheid.. :/

Wat weer positief is, is de manier waarop DOS partities aangesproken worden. Het lijkt erop dat die nu ook altijd via NSS werken, (er wordt nu dus ook een NetWare driver geladen voor je diskdrive en FAT) en DOS gewoon niet meer gebruikt wordt. Ook heeft NW een soort chkdsk voor FAT partities ingebouwd, die automatisch uitgevoerd wordt tijdens het booten. Erg fijn.

De Web Search server heeft ook een aantal erg handige verbetering meegekregen.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Onno schreef op 16 april 2003 @ 18:23:
[...]

SSH kan X transparant forwarden, waardoor je remote X clients kunt starten die op je lokale X server weergegeven worden. Je hebt dus idd nog steeds een X server nodig, naast een SSH client.

sshd.nlm lijkt dat niet te kunnen overigens, door het ontbreken van xauth.

Verder werkt sshd hier wel redelijk goed, alleen een grote blunder vind ik de manier waarop gecontroleerd wordt of je rechten hebt: in plaats van te kijken naar of een client console rechten heeft, wordt er gekeken of je "admin" heet, of equivalent bent aan een user die "admin" heet. Hoe verzinnen ze het!
Ik heb een bugreport verstuurd met het verzoek om dat aub anders op te lossen.

Verder heb ik wat met IPv6 en de nieuwe NFS en DNS servers gespeeld. Werken goed. (en beter dan de vorige versies)

Remote Manager heeft er ook wat leuke dingen bij, zoals SMBIOS info (ik wist niet dat je pc zoveel info over zichzelf kon geven zeg :)), USB info, inetcfg config, SLP config, IP address management, enz.

Over iManager 2 ben ik minder te spreken. Nog steeds werkt niet alles in Mozilla/Netscape, en ook lijkt ie tijdens de installatie wat schema updates 'vergeten' zijn uit te voeren, waardoor nu niet alles werkt. En de snelheid.. :/

Wat weer positief is, is de manier waarop DOS partities aangesproken worden. Het lijkt erop dat die nu ook altijd via NSS werken, (er wordt nu dus ook een NetWare driver geladen voor je diskdrive en FAT) en DOS gewoon niet meer gebruikt wordt. Ook heeft NW een soort chkdsk voor FAT partities ingebouwd, die automatisch uitgevoerd wordt tijdens het booten. Erg fijn.

De Web Search server heeft ook een aantal erg handige verbetering meegekregen.
* DGTL_Magician begint zin te krijgen om naar het werk te rijden en die server nu al te gaan installeren :) Het klinkt heel leuk tot zover. En dan te bedenken dat we net Netware 6 aan het uitrollen zijn :P

Verwijderd

Onno schreef op 16 April 2003 @ 18:23:
[...]
Bedoel je hier een nieuwe feature of gewoon het oude "dosfat.nss" want daarmee kon je vanuit NW altijd al je dos partities en diskdrive benaderen.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb zonet een testserver geinstalleerd met Netware 6.5 BETA.
Wat ik heb gezien is:
* OpenSSH (Geweldig, ipv RConj!!!!)
* X-Windows is een stukje sneller geworden.
* Remote beheer is uitgebreider geworden, je kan nu meer objecten aanmaken in eDirectory, je kan meer properties meegeven.
* De Branch Office ziet er ook erg strak uit, nog niet mee kunnen werken, maar replicerende data over verschillende servers lijkt super!
* Virtual Office. Iets waar wij zelf het wiel al voor hadden uitgevonden. Wij hadden Shared mappen, maar moesten de groepen zelf definieeren. Nu heeft Novell daar een faciliteit voor ingebouwd.

Overall lijkt het me weer een geslaagd product. Nadat ik eerst nogal moest wennen aan Netware 6 en dan in het bijzonder aan de weggehaalde opties in NWConfig en bijgevoegd aan ConsoleOne. Dit heb ik in Netware 6.5 dus weer helemaal niet. Het zit allemaal net ietsje strakker inelkaar, het werkt wat beter samen en het gaat allemaal net iets sneller.

* DGTL_Magician is in ieder geval tevreden over hetgene wat hij als eerste ziet.

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:24
Is er nu weer een nieuwe tool bijgekomen om te configureren of hebben ze nu Consoleone weer verder afgemaakt, dan zitten ze nu denk ik op 60% van wat ConsoleOne zou moeten zijn.......

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

• Onno
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 23:00:
Bedoel je hier een nieuwe feature
Ja, dat zei ik toch. :)

DOSFAT.NSS is er om via het netwerk toegang te kunnen krijgen tot FAT partities, maar NetWare *zelf* benaderde je \nwserver directory, en eventuele diskdrives gewoon via DOS, zonder DOSFAT.NSS.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

sheriff schreef op 17 April 2003 @ 17:10:
Is er nu weer een nieuwe tool bijgekomen om te configureren of hebben ze nu Consoleone weer verder afgemaakt, dan zitten ze nu denk ik op 60% van wat ConsoleOne zou moeten zijn.......
iManage bestond al in Netware 6 en de voorloper daarvan ook al in Netware 5 en 5.1
Novell hanteerd nu 2 producten voor het beheer:
1) ConsoleOne (ook weer sterk verbeterd, ze zijn nu bij versie 1.3.6)
2) iManage (in Netware 6.5 is dit iManage 2.0)

In 6.5 lijkt iManage een wat completere tool voor beheer. In het verleden had ik toch altijd zoiets van: Het is in een webbrowser, kan nooit iets goeds zijn. Maar Novell speelt het toch klaar om een mooi en vooral snel product neer te zetten. Als je snel een object wilt aanmaken, status bekijken, etc. Moet je bij iManage zijn, voor de rest ConsoleOne.

Verwijderd

Onno schreef op 17 April 2003 @ 19:25:
[...]

Ja, dat zei ik toch. :)

DOSFAT.NSS is er om via het netwerk toegang te kunnen krijgen tot FAT partities, maar NetWare *zelf* benaderde je \nwserver directory, en eventuele diskdrives gewoon via DOS, zonder DOSFAT.NSS.
Ah, nu begrijp ik pas wat je bedoelde. :)
Lijkt me wel leuk, maar niet echt schokkend.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kort gezegd wordt DOSFAT.NSS dus eigenlijk nu defaut gebruikt :?
* Koffie gebruikte DOSFAT.NSS om grotere files van de C: naar SYS te plempen bij beheers zaken.

Welke mafketel gaat er nou z'n DOS partitie met DOSFAT.NSS mounten om deze vervolgens over het LAN beschikbaar te maken.

Als DOSFAT.NSS idd default gebruikt wordt, neem ik aan dat de melding (en mogenlijkhied tot) van "let op DOSFAT *kan* je server laten ABENDen" weg is ?

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat je dos volume niet gemapped wordt (kan natuurlijk wel) maar dat je nu met edit.nlm ook makkelijk op c: & a: kunt komen. Vroeger sprak je dan nog echt c:\nwserver\ c:\nwupdate enzo aan en nu dus hoogstwaarschijnlijk dosfat_c:\nwserver\.

Dus gewoon de DOS naamgeving proberen te verdrijven uit NetWare. Past misschien ook weer beter in het NetWare 7 plaatje dat alles nog meer op unix/linux moet gaan lijken. Als we straks maar geen mountpoints krijgen :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 23:18:
Ik ga er vanuit dat je dos volume niet gemapped wordt (kan natuurlijk wel) maar dat je nu met edit.nlm ook makkelijk op c: & a: kunt komen. Vroeger sprak je dan nog echt c:\nwserver\ c:\nwupdate enzo aan en nu dus hoogstwaarschijnlijk dosfat_c:\nwserver\.

Dus gewoon de DOS naamgeving proberen te verdrijven uit NetWare. Past misschien ook weer beter in het NetWare 7 plaatje dat alles nog meer op unix/linux moet gaan lijken. Als we straks maar geen mountpoints krijgen :)
Mjah, als alles waar is wat ik over 7 heb gehoord, dan komen er 2 versies. 1 die op het core OS Netware draait en 1 die als core OS Linux neemt. Als je kijkt naar Netware 6.5 zou dit misschien verklaren waarom OS en Products al uitelkaar getrokken zijn in deze release.

Verwijderd

NetWare 6.5 draait echt stabiel op mijn PowerEdge. Alleen snap ik niet wat die Branch office nou inhoud. Er staan alleen een paar tekst-bestandjes op en die ISO is 608 mb :?

BorderManager 3.5 draait er niet meer op.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 19:03:
BorderManager 3.5 draait er niet meer op.
Aaai ...
Is BM3.6 nog wel werkende te krijgen net als op NW6 ?

Verwijderd

Koffie schreef op 18 April 2003 @ 19:30:
[...]

Aaai ...
Is BM3.6 nog wel werkende te krijgen net als op NW6 ?
Zover kom ik niet eens, bij het opstarten van de install in X, geeft de install aan Support Pack 1 benodigd te hebben voor NetWare 6, aangezien dit een Beta is zal dat niet gaan werken, ik probeerde het met BorderManager 3.7 Heb alleen maar BorderManager 3.5 en 3.7

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

Arfman

Drome!

Kon je niet handmatig in PRODUCTS.DAT aangeven dat SP1 al geinstalleerd is ? :)
Misschien werkt het niet meer in 6.5, maar probeer het eens:
http://support.novell.com...archtid.cgi?/10060763.htm

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 14:31
Ben zojuist aan de slag gegaan op NW6.5-beta te installeren op een PII-300 met 64 Mb , maar meteen na het begin gaat het al mis. Eerst komt er een mededeling dat Tempdisk.dsk niet geladen kan worden en dan gaat het echt mis bij "initializing Netware Configuration Database" daar staat 'halted" achter en dan na het laden van"nwkcfg.nlm" volgt er een abend en een automatische reboot na 2 minuten. Helaas treed het probleem dan weer op. Ik heb al gezocht bij Novell maar kan er helaas weinig over vinden. Iemand een idee wat er loos is?

Alvast bedankt,
Sjoerd

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Te weinig RAM? Ik vind 64 MB niet echt veel voor een server.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

leuk ben net bezig met een eigen test/speel server voor mezelf thuis of voor op het werk neer te zetten ivm vast ip address.

dual 1ghz met 512mb moet hij het alleen mee doen, dus ik denk dat het aan memory genoeg is klopt dat?

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 14:31
CAP-Team schreef op 21 April 2003 @ 19:41:
Te weinig RAM? Ik vind 64 MB niet echt veel voor een server.
Je hebt helemaal gelijk, heb er nu 256 in zitten en nu loopt het wel door.

Sjoerd

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NW5 installeert al met moeit met 64 Mb ;) eerst eventjes checken wat de sys. reqs. zijn dus ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Koffie schreef op 21 april 2003 @ 19:59:
NW5 installeert al met moeit met 64 Mb ;) eerst eventjes checken wat de sys. reqs. zijn dus ;)
idd,

is er ook een optie om gewoon een .txt based install te doen? in de netware 5 beta van toendertijd kon dat namelijk wel, toen was 64mb tijdens installatie nog genoeg als je .txt based install deed

A wise man's life is based around fuck you

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt wel een beetje Linux al die nieuwe dingen, groeit Netware richting Linux ofzo?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Yisc schreef op 21 April 2003 @ 19:34:
Ben zojuist aan de slag gegaan op NW6.5-beta te installeren op een PII-300 met 64 Mb , maar meteen na het begin gaat het al mis. Eerst komt er een mededeling dat Tempdisk.dsk niet geladen kan worden en dan gaat het echt mis bij "initializing Netware Configuration Database" daar staat 'halted" achter en dan na het laden van"nwkcfg.nlm" volgt er een abend en een automatische reboot na 2 minuten. Helaas treed het probleem dan weer op. Ik heb al gezocht bij Novell maar kan er helaas weinig over vinden. Iemand een idee wat er loos is?

Alvast bedankt,
Sjoerd
Ik geloof ook dat er daarom een minimum van 256 mb RAM aan vast zit :X

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

FastBunny schreef op 21 April 2003 @ 20:02:
Lijkt wel een beetje Linux al die nieuwe dingen, groeit Netware richting Linux ofzo?
Zoals ik eerder in de draad al zei. Wat ik heb gehoord is dat er 2 Netware 7 producten komen. 1 Met als Core OS Linux
en 1 met Native Netware.
't schijnt dat Novell druk bezig is met porten.

Verwijderd

download snelheid van novell.com is in ieder geval goed terwijl de beta net beschikbaar is 400 kB/s is ok! (kByte dus!)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DGTL_Magician schreef op 21 april 2003 @ 20:14:
[...]

Zoals ik eerder in de draad al zei. Wat ik heb gehoord is dat er 2 Netware 7 producten komen. 1 Met als Core OS Linux
en 1 met Native Netware.
't schijnt dat Novell druk bezig is met porten.
heb je mischien wat meer bronnen voor mij :? ik ben naarstig op zoek naar meer info mbt dit gegeven

* Zwelgje denkt er serieus over om zijn oude liefde (netware) weer op te pakken :>

A wise man's life is based around fuck you

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:12
Ben zelf gestopt bij CNE5 dus nu maar aan de echte mannen vragen: kun je met netware 6.x iets aanbieden als web storage? wat ik wil doen, is iemand met een default browser files laten uploaden en downloaden zonder windows webmappen etc. op basis van inlognaam read of modify rechten.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

zwelgje schreef op 21 April 2003 @ 20:39:
[...]

heb je mischien wat meer bronnen voor mij :? ik ben naarstig op zoek naar meer info mbt dit gegeven

* Zwelgje denkt er serieus over om zijn oude liefde (netware) weer op te pakken :>
Het enige wat ik weet is dat er wat dingen zijn gepost op tweakers.net, en ik heb een aantal andere sites gezien die ook het verhaal coverden. Daarnaast heb ik veel gehoord van collega Netware freaks. Nou komt het helemaal goed uit dat ik Netware en Linux freak ben :P

Verwijderd

FastBunny schreef op 21 April 2003 @ 20:02:
netware gaat helemaal op de open source toe qua additionele producten bovenop netware als core os. en zal als core os netware aangeven en in de toekomst de producten ook voor linux uitbrengen volgens mij

Verwijderd

HamsterDance2 schreef op 21 april 2003 @ 20:43:
Ben zelf gestopt bij CNE5 dus nu maar aan de echte mannen vragen: kun je met netware 6.x iets aanbieden als web storage? wat ik wil doen, is iemand met een default browser files laten uploaden en downloaden zonder windows webmappen etc. op basis van inlognaam read of modify rechten.
ifolder?

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:12
<kreet> moet ik nu eerst downloaden om te weten of <ifolder> me gaat helpen? doet dit wat ik wil ? De achtergrond is dat een relatie van mij zo ongeveer 1000 tekeningen heeft (autocad) en dit graag via https waar dan ook ter wereld wil (laten) updaten/uploaden en per folder/map wil bepalen welke groep er weer bij mag. soort van personal storage voor "genodigden"

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

iFolder is meen ik juist meer iets voor de users, dus niet echt om het voor iedereen te laten doen.
Of je zou een anonymous met alleen daar rechten moeten aanmaken. Durf het niet helemaal zeker te zeggen.
Maar anders zoek je ff bij novell naar iFolder ;)

Desnoods flans je met PHP en MySQL zo'n scriptje in elkaar.

Verwijderd

ifolder is user afhankelijk en nog niet voor groepen gebruikers is men wel mee bezig dus check de novell site eens voor de mogelijkheden.
maar ifolder van netware 6.0 doet niet precies wat je wilt.
ifolder is wel perfect voor het updaten en syncen van je data!
alleen dan per user een login naam en eigen directory of een 1 user id per groep

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

HamsterDance2 schreef op 21 April 2003 @ 20:57:
<kreet> moet ik nu eerst downloaden om te weten of <ifolder> me gaat helpen? doet dit wat ik wil ? De achtergrond is dat een relatie van mij zo ongeveer 1000 tekeningen heeft (autocad) en dit graag via https waar dan ook ter wereld wil (laten) updaten/uploaden en per folder/map wil bepalen welke groep er weer bij mag. soort van personal storage voor "genodigden"
Je kan ook Netstorage gebruiken. Dat lijkt me prima geschikt in dit geval.
iFolder synchroniseert je data vanaf je lokale Mijn Documenten naar de server. Niet wat je zou zoeken dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door DGTL_Magician op 21-04-2003 21:29 ]

Verwijderd

netstorage zou kunnen heb nog niet naar gekeken, komt neer op online storage en daarmee zou je dan online de directories en rechten structuur op kunnen zetten, geen idee hoe je daar dan remote bij kan...

moet ik ook nog eens gaan kijken sinds 5.1 heb ikniet veel met hogere versies gedaan maar nu 6.5 beta er is ga ik weer eens kijken naar al het nieuws

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 19:35:
[...]

Zover kom ik niet eens, bij het opstarten van de install in X, geeft de install aan Support Pack 1 benodigd te hebben voor NetWare 6, aangezien dit een Beta is zal dat niet gaan werken, ik probeerde het met BorderManager 3.7 Heb alleen maar BorderManager 3.5 en 3.7
laat nog ff weten of je 3.7 al aan de praat kunt krijgen ik wil dat ook doen om hem zo als test bak aan internet te hangen los van de rest van mijn netwerk.
anders moet ik hem in de dmz zetten dat is ook geen probleem.

Verwijderd

Ik heb al problemen met opstarten van de Setup seg.

Ik zit al een kwartier tegen Starting Caldera DR-DOS... aan te kijken

Iemand dat al gezien?

oh ja, PIII 733 met 256 mb en 10 GB hdd

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Hehe.. bezig om 6.5beta te installeren onder connectix virtual pc.. es kijken of dat lukt..

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik probeer hem te installeren, maar de CD is niet bootable :?

Gewoon de ISO gedowned van Novell en gebrand met Nero .. iemand enig idee ?
Opstarten met een CDROM bootflop heeft ook geen zin, ik zie wel files op de CD, maar geen INSTALL.BAT oid ... help ? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ik heb de NW65OS-cd net gedownload. Hierin staat meteen in de root een install.exe.
Ik denk dat je de verkeerde cd hebt gedownload. NW65 bestaat uit namelijk een OS en produkt cd.

• Arfman

Arfman

Drome!

*fluit*

* Arfman heeft z'n NW6.5 beta draaiend

:P

Verwijderd

Arfman schreef op 24 April 2003 @ 14:54:
*fluit*

* Arfman heeft z'n NW6.5 beta draaiend

:P
En ? Post je ervaringen !!! :P

• Arfman

Arfman

Drome!

Nog geen tijd gehad om echt serieus dingen uit te testen ... het draait, that's all :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wel ff allemaal ontopic houden enzo ;)

Pagina: 1