Plextor 48/24/48 niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb net mijn nieuwe brander binnen, dus ik installeer alles & begin eens met een test in EAC, om te kijken hoe snel deze brander CD's ript. Hij haalt toch mijn grote verbazing maar 1.7x (!), in secure mode that is. Volgende deze review kan hij toch wel gemakkelijk zo'n 12x in secure mode halen. Dus ik installeer maar eens PlexTools om te kijken wat er mis is. Ik zie al snel dat de read-speed maar op 8x staat, in het dropdown-menu'tje staat ook de optie '17x-40x', dus ik selecteer die & loop de andere onderdelen van het programma even door & kom uiteindelijk weer bij het gedeelte waar ik de lees snelheid kon selecteren. Maar de read-speed staat weer op 8x, en de read-speed blijft maar 8x staan, ik kan 'em niet op een andere modus zetten.

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen of hoe ik uberhaupt mijn CD-brander vooruit kan 'branden'. Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd, de drive staat op UDMA modus 2 & ik heb de hele faq van OM door gespit om mijn antwoord te vinden, maar tevergeefs. Ik heb ook nog de search gebruikt, maar daar kon ik mijn antwoord ook niet mee vinden, ik kwam er trouwens wel achter dat er nog meer mensen zijn die probs hebben met deze drive. Ik vind de slachzin van Plextor, 'The King Of Quality' eigenlijk in dit geval niet zo toepasselijk ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit op sommige plextors ook een jumper achterop voor de DMA, kijk daar ook eens naar.
anders misschien even een andere IDE cable gebruiken.