Toon posts:

[CS] Frames per second drop tijdens het spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow allemaal,

ik speel al bijna 3 jaar counter-strike (half-life mod) en heb nu 6 maanden geleden een keer windows XP opnieuw geinstalleerd nadat mn dappere moeder mn harddisk crashte.
daarna heb ik er een probleem bij gekregen waar ik nu al 6 maanden mee zoet ben...
Als ik in counter-strike een server join en cl_showfps 1 aanzet en gewoon tegen de muur aan kijk heb ik 100 fps, maar om de ongeveer 5 tot 15 seconde daald mn fps heel even naar 5 tot 15 en hang ik heel kort vast (0.5 tot 3 seconden) en in de tijd dat dat gebeurd schiet mn ping (als ik online speel) meestal heel gauw naar 200 voor maar een seconde ofzo.
in het begin dacht ik dat het aan mn providor lag (chello) maar later toen ik mn fps ook in langame ging uittesten (langame aanmaken en zelf joinen) had ik hetzelfde probleem met fps.
ik heb nu al op vele forums antwoorden gehad zoals 'download the latest videocard/monitor drivers' of 'try to turn v-sync off in your openGL settings'
maar ik heb voor mijn 'geforce 4 mx 440SE' al bijna elke driver gedownload en allemaal gaven ze exact hetzelfde probleem.
er zijn maar 2 drivers voor mn monitor en dat is standaart en de driver voor mijn merk beeldscherm (LG Flatron 795FT Plus) en allebei hielpen ze niet mn probleem op te lossen.
ik heb ook al 2 maal geprobeert windows XP (windows xp pro nl) opnieuw te installeren, maar daarna kreeg ik gewoon meteen weer hetzelfde probleem.
cl_latency -50 zetten helpt ook niet en ik heb ook al dingen zoals cl_rate cl_cmdrate en cl_updaterate op allerlei verschillende manieren geconfigureerd volgens mensen die het wisten op te lossen...
Is er hier misschien iemand die bijvoorbeeld via 'hulp op afstand' op msn kan helpen? of gewoon via msn zelf...
ik zou heel graag willen worden geholpen, anders zijn mijn gaming dayz voorbij :-(
mn pc specs zijn trouwens
p3 700 mhz
256 mbram
16 gig harddisk
17 inch monitor
optical mouse
geforce4 mx 440SE (gold edition genoemt)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
over drivers: neem gewoon de detonators, werke het beste (www.nvidia.com)
installeer je mobo inf files van intel en intel application accelerator (helpt egt! www.intel.com)

met monitor drivers heeft het niet veel te maken (denkik)
maar tegen de muur aankijken is np, het gaat om action en smoke effecten etc
als je dan een frame drop heb, is dat vrij normaal. Maar om gelijk een fps van 5 te nemen?:S

btw, ik raad je aan deze instellingen te gebruiken
cl_rate 9999.9999
rate 9999.9999
cl_updaterate 0 ----> schijnt gaar te zijn, maar ik ben vrij snel ingelogd en heb 1 vd laagste pings, ondangs me 768/128 kbit adsl
cl_cmdrate 0 ----> idem dito
fps_max 100

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 11:52
Ik zou zeker die updaterate en cmdrate niet op 0 zetten.

Verwijderd

Kanter schreef op 15 april 2003 @ 21:23:
Ik zou zeker die updaterate en cmdrate niet op 0 zetten.
en wat zou er anders mis gaan als je het wel doet ??

Verwijderd

Topicstarter
jah hier kom ik wijs uit een zegt nee ander zegt jah.. :-/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
die rate setting zijn in dit geval niet relevant lijkt me.

Heb je hetzelfde probleem in andere games of b.v. bij het kijken van een film?
Wat zie je als je je task manager een tijd open laat staan? Zie je dan spikes in CPU usage? Ik gok op een hardware probleem. Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen 1 van m'n disks geen DMA gebruikte...

Kijk dus eerst ff of het aan CS ligt of dat het een algemeen probleem is met je PC.

Verwijderd

Topicstarter
installeer je mobo inf files van intel en intel application accelerator (helpt egt! www.intel.com)

hier wil ik effies wat meer info over aub, zo leet ben ik niet.
ik heb geen verstand van moederbord drivers... ik pak ff de doos erbij,
ASUS 440BX FLAGSHIP MOTHERBOARD P3B-F
jumperfree max. 6 pci bus masters

welke drivers heb ik nodig? wil iemand me daarmee helpen

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met generals ook gehad en met quake3 ook met dvd daarintegen niet...

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Heel misschien dat wat meer geheugen kan helpen. 256 MB ram zou opzich genoeg moeten zijn voor WindowsXP, maar meer kan zeker geen kwaad. Ik merkte iig best een verschil tussen 256 MB en 512 MB(of nu zelfs 768 MB). Er zal in dat geval sowieso veel minder gebruik worden gemaakt van een swap-file. Geheugen kost op het moment toch zo goed als niets, dus.... ;)

Maar om even een paar dingen duidelijk te stellen:
Je had voordat je dit probleem had ook al WindowsXp geïnstalleerd?
En je harddisk crashte? Het is fysiek gewoon dezelfde harddisk gebleven na die crash? Bad sectors?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

Topicstarter
Jep daarvoor had ik alleen de engelse versie en ik weet niet zeker of ik toen ook al 'pro' had,
de harddisk was niet echt gecrashed mn pc liep alleen vast in dos omdat er een fout op zat dus was er geen andere keus dan harddisk te formatteren...

Verwijderd

Topicstarter
ohja en die IDE busdrivers helpen ook niet, meer geheugen is niet nodig had ik daarvoor toch ook niet...

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

jozy schreef op 15 april 2003 @ 21:06:
cl_updaterate 0 ----> schijnt gaar te zijn, maar ik ben vrij snel ingelogd en heb 1 vd laagste pings, ondangs me 768/128 kbit adsl
fps_max 100
gare bullshit

1. settings kloppen voor geen meter met rate 0 zie jij het "poppetje" lopen waar het niet is, maw je knalt compleet mis)
2. rate settings hebben niks met zijn fps te maken

TS: heb je een via boardje maybe? zoja dan zijn de laatste via 4in1 drivers de oplossing

VIA Hyperion 4in1 Driver v4.46

Verwijderd

move VB --> SPV + title edit

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
Controleer eerst je DMA van de HD's eens. Staat dit aan? Zo niet, dan aanzetten. Kun je vinden bij systeemeigenschappen en dan eigenschappen van de diskdrive. Mik ook meteen een scandisk over die schijf heen, wil misschien ook wel helpen samen met een defrag.
Je drivers? Ik hgeb voor je gekeken bij ASUS, maar hier is dat hele mobo van jou niet bekend. Kijk ff op je mobo cd welke chipset je hebt. Download dan die drivers. Is het een via dan is het simpel. Zie hierboven. Is het intel, dan moet je even goed zoeken op de intel site.
Denk zelf dat het dma is. Lijkt me namelijk omdat je je pc opnieuw hebt geinstalleerd. Dan wordt dit weleens gereset. Anders is je hd waarschijnlijk wasted.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 08:49

cl_rate 9999.9999
rate 9999.9999
fps_max 100
hahaha :D

rate moet je op 25000 zetten, dat is het maximum van cs, zo heb je altijd de goede
en updaterate en cl_cmdrate moeten iig boven de 60 zitten wil je lekker spelen

Verwijderd

Heb je toevallig programma's op de achtergrond draaien? (bv virusscan of een programma als ramidle?)

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 08:49
of die xp firewall :|

Verwijderd

Topicstarter
FlawZ
Hardstyle!

Door FlawZ - Wednesday 16 April 2003 13:43

Heb je toevallig programma's op de achtergrond draaien? (bv virusscan of een programma als ramidle?)

T7D_Sneezy
............

Door T7D_Sneezy - Wednesday 16 April 2003 14:34

of die xp firewall

nee & nee

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

heb je een weapon/graphic pack er toevallig bij gezet? bv, die fusion pack trekt ENORM aan je fps, vooral je tegenstanders met wapens wil zelfs mijn comp trughalen naar net 40fps (normaal 100fps). (maar zou niet alleen kijkend naar een muur moeten uitmaken)

En een andere videomodus nemen (opengl ipv d3d of andersom)?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
courage knaap waarom zet je er [CS] voor ik heb het met alle fps games...

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen enkele config edits en het ligt niet aan mn cs want het is gewoon terwijl ik stil sta op een lege server en tegen de muur aan kijk... het ligt dus echt aan mn pc niet aan cs zelf

Verwijderd

Topicstarter
Controleer eerst je DMA van de HD's eens. Staat dit aan? Zo niet, dan aanzetten. Kun je vinden bij systeemeigenschappen en dan eigenschappen van de diskdrive. Mik ook meteen een scandisk over die schijf heen, wil misschien ook wel helpen samen met een defrag.
Je drivers? Ik hgeb voor je gekeken bij ASUS, maar hier is dat hele mobo van jou niet bekend. Kijk ff op je mobo cd welke chipset je hebt. Download dan die drivers. Is het een via dan is het simpel. Zie hierboven. Is het intel, dan moet je even goed zoeken op de intel site.

kan je hierover iets preciezer zijn? krijg het niet gevonden :$

Verwijderd

Heb je geen IRQ conflict? Of controleer/verander je AGP settings. Zijn je chipset drivers wel goed/up to date.

Verwijderd

Topicstarter
wil je me daarmee even via msn ofzo helpen full? of iemand anders want ik ben nog niet zo leet in hardware configurations

Verwijderd

Topicstarter
argh... niemand?

Modbreak:
Kicken mag NIET voor 24 uur.
Zie de FAQ.

[ Voor 90% gewijzigd door M@NIC op 17-04-2003 16:28 ]

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

wel iemand 8)7

heb je nu een via boardje of niet :/

(probeer eens het knopje quote, doet wonderen in je msg layout)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025

dit is meer dankzij ipv ondanks.

isdn is bekent dat het lage pings heeft
kabel heeft vaak hoger
ik zou de updaterate abosluut niet op 0 zetten. ikzelf heb hem op 30 staan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

BasieP schreef op 17 April 2003 @ 00:31:
[...]

dit is meer dankzij ipv ondanks.

isdn is bekent dat het lage pings heeft
kabel heeft vaak hoger
ik zou de updaterate abosluut niet op 0 zetten. ikzelf heb hem op 30 staan
jah maar isdn heeft geen lagere ping dan adsl 768/128 abbo ( ik heb zelf isdn gehad en nu adsl :))

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 17 April 2003 @ 00:27:
wel iemand 8)7

heb je nu een via boardje of niet :/

(probeer eens het knopje quote, doet wonderen in je msg layout)
zo dan...
ik heb nog een stikkertje gevonden op de doos van mn moederbord misschien dat deze verder helpt?

P3B-F/350/6P1|-U
cpu : w/o
c:ok,AWARD
9AMA190448

ik neem aan dat het bovenste het model moederbord is...
hoopelijk helpen jullie me verder heb echt geen zin om maar 2000 over te stappen :'(

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
even een advies: probeer onnodige processen eruit te kicken, want die veroorzaken dit waarschijnlijk.

Rate = 7500 voor adsl.
cl_rate = 7500
cl_cmdrate = std p.s. std = 35
cl_updaterate = std
die altijd laten maakt geen fuck uit.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Waah nu heb ik iets vaags...
ik had dus al jullie adviesen geprobeert geen werkte tevergeefs... nu had ik de geforce eruit gehaald ff gewacht en er weer terug in gestopt.
toen ik pc opstartte was het probleem totaal weg...
soms na 4 uur ofzo komt het weer terug en als ik dan mn geforce weer een keer loskoppel en aansluit is het weer weg !
ik neem aan dat dit met de hitte van de kaart heeft te maken ofzo? en een extra cooler in mn pc zal ook niet veel nut hebben of wel? ik heb mn kast toch open liggen

• Hyp3rman
is inderdaad de temparatuur denk ik. of een condensator die het niet leuk vindt om lang in gebruik te zijn.

Ik moet zeggen, als ik mijn gf 4 overclock met 50 mhz core, dan doet ie het ook de hele tijd snel niet snel, enz. dus misschien ff underclocken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
speel je toevallig op direct3d? zet dat es op opengl of andersom

• Hyp3rman
LOL altijd op openGL :) het spel loopt niet op d3d of software (niet noemenswaardig goed)

Pagina: 1