Toon posts:

Mobo doet nix meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic al op Processors, Mobo's & Geheugen geopent maar daar werd ik hier naar door verwezen.

Ik heb een msi kt4 ultra mobo en in het BIOS heb ik de multiplier wat hoger gezet. En sindsdien als ik mijn PC aan zet krijg ik op mijn monitor te zien No input signal en mijn muis licht niet meer rood op (ik heb die intellimouse van microsoft).
Ik heb al geprobeert de CMOS in clear te zetten maar dan gebeurt er nog steeds nix.

Wat moet ik doen om mijn PC weer gewoon te laten werken?

Verwijderd

Misschien is het de voeding. CPU denk ik niet, want dan zou je muis waarschijnlijk wel oplichten.

En als het de voeding niet is, dan is het je moederboord.

Oplossing:
1st andere voeding erin.
mocht dat niet werken een ander mobo erin

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Als 't na een multiplier-verandering is gebeurd vrees ik dat je 'm te hoog hebt gezet. 1e wat je moet proberen (heb je dus al gedaan) is BIOS clear. Probeer je BIOS batterij er eens een tijdje uit te houden (kweenie hoe lang, maar doe 's een uur ofzo :?)...
Dan hopen, anders heb je misschien iets kapot gemaakt, dat je processor 't niet aan kon ofzo. Suc6 iig :)

I see dead pixels...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hele batterijtje eruit wippen, 1 minuut wachten, ding erweer in en kijken wat ie dan doet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de CMOS clear jumpertje daarna wel netjes teruggezet?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
in de handleiding van de kt4 ultra (heb hem ook) staat een FOUT: de cmos jumper moet je op de andere pinnetjes zetten dan aangegeven... dan werkt ie ineens wel.... :)

Verwijderd

BalusC schreef op 15 April 2003 @ 20:43:
Heb je de CMOS clear jumpertje daarna wel netjes teruggezet?
??? dat moet toch gewoon met een schroevendraaier oid?

cunningwizard: jouw mobo heeft toch ook dip switches voor oa de fsb of niet?

Verwijderd

eerder een dag dan een uur...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16
Nog eerder batterij eruit, stroom eraf, PC aanzetten (condensators ontladen nu) en eventueel nog een keer kortsluiting maken tussen de beide bios-batterij contactjes (dat laatste hier gelezen, nog niet zelf beproefd...) :)

Hoop alleen dat je je multiplieer niet belachelijk hoog hebt gezeg in 1 keer, anders kon je proc het wel eens minder leuk gevonden hebben. Piept'ie eigenlijk nog?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
FragFrog schreef op 15 april 2003 @ 22:36:
Nog eerder batterij eruit, stroom eraf, PC aanzetten (condensators ontladen nu) en eventueel nog een keer kortsluiting maken tussen de beide bios-batterij contactjes (dat laatste hier gelezen, nog niet zelf beproefd...) :)

Hoop alleen dat je je multiplieer niet belachelijk hoog hebt gezeg in 1 keer, anders kon je proc het wel eens minder leuk gevonden hebben. Piept'ie eigenlijk nog?
Hm weet je dat zeker ? ik dacht juist dat het schadelijk voor je pc was als je je pc aanzet tijdens een reset, of valt dit dus wel mee ?

en ja ik ben vrij zeker dat een reset dit op zou moeten lossen (ik heb zelf ook met msi kt4 ultra mobo gedraaid en soms moest ik hem 3-4 keer resetten voor ie werkelijk resette)

[ Voor 14% gewijzigd door doberman op 16-04-2003 00:55 ]

Verwijderd

Uuuh, heeft MSI niet zo'n mooie Dr. LED bij hun bordjes zitten. Als het goed is 4 ledjes die of groen of rood zijn. In je boekie/sticker die bijgeleverd is, kan je meer vinden. 4x rood, goodbye mobo :X

Verwijderd

Als hij echt op niets reageert?

Trek dan de atx stekker uit je mobo, verzet je cmos jumper. Ram dan een paar keer op de aan-knop. Zet dan weer alles terug en probeer dan eens te booten.
Pagina: 1