[Debian] XMMS laat HD flippen

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:18
Ik draai Debian Woody met KDE 3.1.1 van de KDE servers (apt).

Vorige week was hierbij een update voor een aantal delen van KDE (weet niet precies welke).
Na de update wilde xmms niks meer af spelen, want dan liep ie meteen vast. Nadat ik de output van default naar /dev/dsp1 heb gezet, kan ik weer MP3s luisteren.
Maar als ik nu xmms star begint te HD te ratelen. Zelfs zonder dat ik een MP3 speel.

Ik kan niet de arts versie van xmms uit Debian installeren, want die verwacht KDE 2.2.

Wie weet wat hier aan de hand is en wat ik eraan kan doen?

Verwijderd

Het indexeert je playlist ? Als die al aangemaakt is kan je eens proberen een versie zelf te compileren... Iig heeft KDE en xmms niets met elkaar te maken hoor. :=)

Verwijderd

staat "load on demand" misschien aan?
probeer ook eens onder een andere user xmms op te starten (gewoon met een term). die heeft nl als het goed is andere settings voor xmms

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik weet niet welke kde je gebruikt en waarop je debian als default staat, maar je kde zou gewoon xmms-arts moeten hebben. Dus als je de woody packages van kde gebruikt zou je het moeten kunnen installeren met
code:
1
apt-get install -t stable xmms-arts
(Als je default naar testing of unstable verwijst).

Welke output plugin gebruik je trouwens voor xmms? Met de OSS plugin werkt het hier gewoon prima. Ik heb de arts plugin niet eens geinstalleerd. Gebruik je OSS of alsa? Wat veroorzaakt de diskactivity, is dat daadwerkelijk xmms? Heb je hetzelfde als je de nummers van een andere partitie / andere disk pakt, hoe zit het met streams (bijv. shoutcast)?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Zeezicht
Ik heb KDE van de KDE servers en niet die standaard bij Woody geleverd wordt. Dus als ik de arts versie van xmms wil installeren, dan krijg ik dependency problemen.

Het probleem ligt ook niet bij het indexeren van de playlist, want die is leeg op 1 mp3 of url na.
Ik heb xmms opgestart met 2 verschillende users, en beide hetzelfde probleem. Nog niet geprobeerd van een terminal.

Ik gebruik de OSS plugins voor output. Arts kan ik (zie hierboven) niet installeren.
Probleem is hetzelfde met streams en mp3s (lokaal).

[ Voor 16% gewijzigd door Zeezicht op 16-04-2003 00:25 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
eigenlijk simple, voeg de source van de testing of unstable
toe aan je apt lijst en gebruik de debian packages..

draait hier prima..
debian sid (unstable) kernel 2.4.20
GF2Mx met de drivers van nvidia
en sb awe64 in pnp mode.
is tevens server, web ftp sql en meer
P500 met 256 Mb ram.

en nu kijken of je lef hebt om naar unstable te gaan :+
beware..

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
[b][message=17547834,noline]Thc_Nbl schreef op 16 april 2003 @ 00:30f
beware..
ps. natuurlijk wel kde 3.1.1 en mozilla 1.3 ed..

beware...

ehhh.. noppes

• Zeezicht
Op die bak ga ik niet naar unstable. Stable heb ik lange tijd gehad toen Potato nog stable was en dat beviel mij goed. Maar stable bevalt me nu ook goed en heb geen zin in problemen.... (extra that is :)) Zeker met de vele problemen die unstable nu heeft (of net achter de rug heeft).

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Ter info: de pakketten die bijgewerkt zijn bij kde zijn kdelibs, kdebase en kdegraphics. Dus als je nog geen apt-get (auto)clean hebt gedaan kun je downgraden door de vorige debs uit je /var/cache/apt/archives te vissen. maar het lijkt me niet dat je probleem hiermee is opgelost. en als je xmms-arts wil voor je kde 3.1.1 zul je hem zelf moeten compileren. het lijkt me iig niet nodig om voor een plugin naar unstable te upgraden.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
wat is je belasting op je bak (zie eens met top of zo) want het kan ook je swapgeheugen zijn als je kde3 en nog een reeks dingen + xmms enzo draait.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• deadinspace
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Mij is al eens opgevallen dat XMMS HD activiteit veroorzaakt (regelmatige seeks lijkt het wel) als mijn sound module niet geladen is (zodat /dev/dsp dus niet werkt als sound device). Wellicht heb je hetzelfde? Hangt er wel een werkende geluidskaart en driver achter /dev/dsp1 ?

• Zeezicht
Probleem is opgelost lijkt het... er stond nog een KDE sessie open (via VNC) van voor de upgrade van KDE. Nu bij die sessie X ook opnieuw opgestart is, lijkt het hele probleem niet meer te bestaan... Beetje vreemd, maar wel lekker :)

Nog ff ter info:
Load was normaal, sound module heb ik niet (zit in kernel gebakken)

• deadinspace
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Zeezicht schreef op 16 April 2003 @ 12:39:
Probleem is opgelost lijkt het... er stond nog een KDE sessie open (via VNC) van voor de upgrade van KDE. Nu bij die sessie X ook opnieuw opgestart is, lijkt het hele probleem niet meer te bestaan... Beetje vreemd, maar wel lekker :)
Het kan zijn dat die KDE sessie een artsd meestartte, die je /dev/dsp1 in gebruik hield.

• Zeezicht
deadinspace schreef op 16 april 2003 @ 13:37:
[...]

Het kan zijn dat die KDE sessie een artsd meestartte, die je /dev/dsp1 in gebruik hield.
Dat zou kunnen... alleen lijkt me dan dat ik helemaal geen muziek kan afspelen en een error krijg dat /dev/dsp1 al in gebruik is.
Zagen op de HD lijkt me in dat geval niet logisch, maar ik kan het natuurlijk mis hebben O-)
Pagina: 1