PC langzaamer met netwerk dan zonder?

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Bij ons op de zaak hebben we een traag netwerk we werken met een Compaq deskpro PIII 550Mhz met 64mb intern.

Nou heb ik thuis een AMD 500MMX met 128Mb die is 3x zo snel als de netwerk PC met aplicaties die op de hardeschijf staan.

Ze zeggen op het werk dat, dat door het netwerk komt :?

Volgens mij klop hie geen bal van en is de PC gewoon verkeers of niet juist geconfigd|:(

Verwijderd

Wat doet dat bedijf met dat netwerk??

Gebruiken ze die voor spelletjes??
Of voor Files opteslaan op een server??
Of starten ze aplicaties op van het netwerk..

In het geval van de laatste 2 kan het zijn dat de pc soms moet wachten op data..

result: TRAAG. Stand alone komt een pc tot zijn beste performance..

:(

• Rav
  • Niet online

Rav

als het echt zware programma's zijn (veel geheugen nodig) dan zit er een enorm verschil in performance als je meer geheugen hebt

misschien verklaard dat het, maar ik weet niet over welke progjes je hebt

...

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Het ligt er aan, je zegt dat het netwerk traag is, dat klinkt als druk bezet.

Zeker bij Micro$uck netwerken is je netwerk dan propvol met broadcast verkeer etc.

Het is vrij eenvoudig, elk pakketje dat over het netwerk voorbij fietst wordt gezien door jou netwerk kaart. Die propt het in een buffer en vraagt d.m.v. een interupt proc. tijd aan.

De proc haalt het pakketje uit de buffer, bekijkt het. Is het voor hem ? Mooi, verwerken dan. Is het een Broadcast ? heb ik er iets aan ? verwerken dan.. De rest ? weg er mee..

Alle netwerk pakketjes die voorbij komen vragen dus proc. tijd.. of ze nu voor jou zijn of niet, dus je machine wordt direct veel slomer..

vooral goedkope netwerkkaarten hebben hier last van.. de dure (server)netwerk kaarten zijn slimmer en doen dit decoderen zelf.. pas als het voor de server is trekt hij aan de irq-bel.

met switches of ouderwetse bridges kun je dit al een stuk verbeteren.

Oohja, Aiken, SO WHAT ???? de halve IT wereld is MCSE. MCSE is zijn waarde al lang kwijt....

IP Rocks

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 00:27 schreef redguy het volgende:
Het ligt er aan, je zegt dat het netwerk traag is, dat klinkt als druk bezet.

Zeker bij Micro$uck netwerken is je netwerk dan propvol met broadcast verkeer etc.
dit is bij (bijna) elke netwerksoort zo, niet alleen bij microsoft
dit ligt eerder aan het netwerkmedium (tokenring, arcnet, ethernet enz...)
vooral goedkope netwerkkaarten hebben hier last van.. de dure (server)netwerk kaarten zijn slimmer en doen dit decoderen zelf.. pas als het voor de server is trekt hij aan de irq-bel.
met switches of ouderwetse bridges kun je dit al een stuk verbeteren.
Tegenwoordig hebben de meeste kaarten dit wel.. tenzij je de oude Ne1000 kaarten uit je XT gebruikt

het verbeteren met switchen en bridges heeft eigenlijk alleen zin als je met meerdere ip-segmenten gaat werken, bijv "verkoop" en "technische dienst"
en dan nog blijft het (te) traag

ik denk eerder dat het aan die comprak ligt..
meestal hebben die dingen niet zo'n best geheugenbeheer (video on-board enzo) en staan ze 24/7 te swappen |:(

Verwijderd

Vooral M$ heeft er last van. Op een of andere manier word het browsen van je lokale dir structuur zelfs langzamer als je aan een netwerk hangt.
Je weet nooit wanneer windows het weer eens nodig vind om te kijken welke printers on en offline zijn. Terwijl je ze al 3 dagen niet gebruikt hebt.
Ik kan je aanraden geen onnodige shares open zetten ennuh verder... tsja.. Tis te traag en het blijft te traag.

>:)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 november 2000 09:25 schreef bacchus het volgende:
het verbeteren met switchen en bridges heeft eigenlijk alleen zin als je met meerdere ip-segmenten gaat werken, bijv "verkoop" en "technische dienst"
en dan nog blijft het (te) traag
Als jij geen hubs en alleen switches gebruikt dan komt alleen het verkeer tussen jou en je netwerkbron, bijvoorbeeld server of printer op je netwerk kaart, Ik zit liever op een 10 Mb geswitched netwerk dan met 20 man op een 100Mb Hub-netwerk, simpel weg omdat het geswitchte netwerk dan stukker sneller is.
Heeft de vraagsteller ff weinig aan, maar voor hem/haar: het verschil in geheugen maakt heel veel uit.
Waarschijnlijk gebruik je op kantoor winnt en die heeft gewoon tegenwoordig net te weinig aan 64 Mb
Pagina: 1