Toon posts:

[flash] fade in / fade out

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Uhh jah ik het de search gebruikt en jah ik heb verschillende topics over dit onerderwerp gevonden maar toch probeer ik het met een nieuw topic. O+

Ik wil graag en plaatje met het fade in en fade out effect, nu ben ik een nieuweling op flash gebied dus wil ik eigenlijk een simpele oplossing om dit effect te berijken want de oplossingen en .fla's die ik via de search heb gevonden vind ik nog vrij ingewikkeld, of zijn er geen simpelere oplossingen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Welk pakket gebruik je? Als je Flash MX gebruikt dan zit er een tutorial ingebakken, neem die 's een keertje door..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
'k gebruik opzich wel mx, maar engels is nooit mijn beste vak geweest, dus die tutorials kan ik eigenlijk niet echt volgen...i know }:O maja....

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Voor een fade-in:
1. Maak een zwart rechthoek, zo groot als je movie, en convert deze naar een graphic symbol (F8)
2. Maak op de plek waar je fade in moet eindigen een nieuw keyframe (F6)
3. Zet dan in dit nieuwe frame de alpha op 0%, dat doe je in de werkbalk effect, onder de tab effect.
4. Ga tussen de frames op de tijdbalk in staan, rechtermuisknop, create motion tween.

/edit

Voor een fade-out natuurlijk andersom. Ik gebruik hier Flash 5, maar ik neem aan dat dit in Flash MX hetzelfde zal gaan. De werkset effects krijg je door onder Window, panel sets, default layout te kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Res-q op 15-04-2003 20:05 ]

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Res-q schreef op 15 April 2003 @ 20:03:
Voor een fade-in:
1. Maak een zwart rechthoek, zo groot als je movie, en convert deze naar een graphic symbol (F8)
2. Maak op de plek waar je fade in moet eindigen een nieuw keyframe (F6)
3. Zet dan in dit nieuwe frame de alpha op 0%, dat doe je in de werkbalk effect, onder de tab effect.
4. Ga tussen de frames op de tijdbalk in staan, rechtermuisknop, create motion tween.
Hmm als ik de alpha verander veranderd hij in alle frames, ook al selecteer ik alleen dat laatste frame...

Verwijderd

je moet eerst een keyframe maken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 21:49:
je moet eerst een keyframe maken natuurlijk.
Keyframe op 1, keyframe op 10 en die op 10 aanpassen....1 veranderd dan mee:(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je zult toch echt eens met de basics van Flash aan de gang moeten gaan.
Tips om te zoeken: Alpha Opacity.

Genoeg over te vinden.
Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.