[XP] bestanden met vorige install gecodeerd, nu onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Het zit zo: Ik herinstalleer om de zoveel tijd weer eens Windows op mijn computer. Ik formatteer dan niet maar ik doe steeds een fresh-install op dezelfde schijf, zodat niet al mijn bestanden die er nog op staan verdwenen zijn.

Nu heb ik een aantal installs terug enkele bestanden gecodeerd. Nu wilde ik die weer eens inzien maar dat gaat niet! ik heb al vanalles geprobeerd met de user-instellingen van die map met bestanden, maara het helpt niet. ik heb al 'take-ownership' gedaan, en alle rechten op toestaan gezet voor alle users (ik ben zelf een user met administrator rechten). Maar het mag niet baten, ik kan er niet bij. Ik kan niet alles instellen, sommige vakjes zijn greyed out. ook zijn de speciale machtigingen niet aan te vinken.

What todo? ik heb al gezocht, maar ik kon niemand met een soortgelijk probleem vinden....

[edit]uiteraard heb ik het dan over NTFS :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 15-04-2003 19:54 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt erg op NTFS permissie verdwenen?

zijn ze encrypted? Ja dan moet je de rescue disk hebben...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Brent
blackd schreef op 15 April 2003 @ 19:54:
Lijkt erg op NTFS permissie verdwenen?

zijn ze encrypted? Ja dan moet je de rescue disk hebben...
ja, ze zijn juist encrypted :) ik zag dat andere topic ook al, maar daar gaat het niet over encrypted-files... zit neit goed te lezen |:( hoe krijg ik het toch voor elkaar |:( |:( |:( maar ik heb een flop nodig (welke ik natuurlijk niet heb :P)? ik kan dus naar die bestande fluiten?

hier komt zeker een slotje op? dan ga ik wel verder int andere topic...

is converteren naar fat (met pmagic) nog een optie?

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 15-04-2003 20:00 ]

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ben bang van wel ja. Je moet namelijk de rescue flop aanmaken op het systeem (dus de XP installatie) waarmee je de files encrypt hebt.
Op die rescue file komt dan een soort van code te staan waarmee alle bestanden die gecodeerd zijn tijdens de levensduur van die XP installatie, weer geopend kunnen worden.
Als je dus vaak opnieuw installeerd, zou ik maar niet meer encrypten. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Brent
c70070540 schreef op 15 april 2003 @ 20:00:
Als je dus vaak opnieuw installeerd, zou ik maar niet meer encrypten. ;)
die les heb ik nu wel geleerd. * Brent = |:( |:( |:( |:( |:( het was ook helemaal niet nodig ze te encrypten, maar ik vond het gewoon kewl.... oelewapper ben ik. maare, ik lees int andere topic iets over een key die je gekozen hebt? dat heb ik niet hoor. en ik wil best bruteforcen, maar wel asap daarmee beginnen (hoe moet dat?), want ik heb het over niet al te lange tijd nodig...

ja, ik weet het: ik ben dom :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
is converteren naar fat (met pmagic) nog een optie?
Zou je kunnen proberen, maar ik weet niet wat er gebeurt. Om e.e.a. even centraal te houden sluit ik inderdaad dit topic, en gaan we verder in 't andere topic. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.