Toon posts:

Probleem:Er komt een irritant geluid uit mn kassie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?

Uit mijn kast komt 5 seconde na het opstarten een vervelende getuut. Net een ambulance :? .... Als mn pc eenmaal draait dan stopt ie hiermee.

Af en toe begint hij uit zichzelf te piepen en als ik mn kast tot 70 graden optil dan stop ie. Vervolgens zet ik hem weer neer ... hoppa ;( tzelfde liedje.

Oook als ik er een kleine tik tegenaan geef dan begint ie te piepen.

Dit is h'éél errug irritant dus kan iemand mij hier graag vanaf helpen?
Weet iemand een antwoord?

Greetz en thanx

Sjimmie82 :*)

Verwijderd

Tis misschien wel handig om te weten wat je specs zijn, wat voor moederbord je hebt bijvoorbeeld.
Lees dit ook eens: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 19:34 . Reden: url ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Weet je ook WAARVANDAAN dit piepje komt? Komt het gewoon uit je pc speaker?
Als je pc verder geen vreemde dingen vertoond moet je gewoon je pc speaker loshalen van je moederbord. Mocht je pc ooit kapot gaan, koop dan een iMac.
Kijk een op www.beginnerweb.nl
Of huur een monteur, als je als allereerste post dit plaats heb je zelf blijkbaar niet zoveel verstand van internet, dus dan zal het met je pc kennis ook wel niet goed zitten... Monteur, definately...

De laatste is natuurlijk :+ bedoeld, maar sjimmie z\ou er goed aan doe voor dat je een volgend topic, en wat mij betreft zelfs een reactie in dit topic plaatst effe de verschillende faq's op dit forum te lezen (die staan in alle sub-fora boven aan in de lijst, meestal iets van "EERST DIT LEZEN! voor je een topic opent" bijvoorbeeld... Succes

Aan je vreselijke MSN naam te zien ben je inmiddels 20 of 21, dan mag hopelijk van je verwacht worden dat je zelf ook wel iets meer vooronderzoek had kunnen doen...

[ Voor 39% gewijzigd door Kippenijzer op 15-04-2003 19:37 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oplossing: maak hem open en kijk wat is er is :?

Verwijderd

Het was vandaag heel erg warm, misschien alarm van de bios dat je proccesor te warm was? Kijk eens in de bios of je aan hebt staan dat bij bij zoveel graden even een alarm laat horen..

Verwijderd

Heb je een OC'je gedaan? Wat ik bij je openingpost mist:
• Specs/temp
• Wat je al gedaan hebt, wij Tweakers verwachten dat jij zélf iets probeert en daarna je probleem post.
search

Volgens mij is je proc/mobo te warm check je temperatuur eens. Lees dan ook Frequently Asked Questions voor (Die-hard) Overclocking om te kijken wat je tegen warmte kan doen. :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

YT-Croc schreef op 15 April 2003 @ 19:33:
Oplossing: maak hem open en kijk wat is er is :?
Inderdaad, is dat nou niet het eerste wat je even probeert?

Hoe kunnen wij zo ruiken wat voor piep het is of waar het vandaan komt... [voor achter, boven, onder... ]
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 19:33:
Het was vandaag heel erg warm, misschien alarm van de bios dat je proccesor te warm was? Kijk eens in de bios of je aan hebt staan dat bij bij zoveel graden even een alarm laat horen..
Natuurlijk, proc is de warm, je tilt em op in een hoek van 70 graden en het piepje gaat weg? ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Scatman_II op 15-04-2003 20:21 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MSI geeft een sirene geluid (Poltie :*) ) Als de CPU-FAN niet draait :D

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 15-04-2003 20:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat sirene geluid is bij sommige mobo's in te stellen in de BIOS, daar kan je dus even een kijkje nemen. Ik verdenk zelf een brakke CPU FAN of een heatsink die echt niet goed gemonteerd is. Die CPU-FAN: misschien heeft deze nogal moeite met het aandraaien, en gaat hierom de sirene af. (de fan draait < 500RPM bijv.)

Als je dat sirene geluid hebt, kan je ook even gaan kijken in de BIOS trouwens... meestal staat er dan bij de metingen iets in het rood oid, waardoor je kan zien wat er de boosdoener is.

[ Voor 25% gewijzigd door Laurent op 15-04-2003 20:47 ]

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 15 April 2003 @ 19:32:
Aan je vreselijke MSN naam te zien ben je inmiddels 20 of 21, ...
Als jij zo goed weet hoe het hoort op GoT. Geef dan ook het goede voorbeeld.
Dus doe normaal alsjeblieft.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx mate (blafhert)

Begin moet er zijn tog, maar dudes tnx voor replys... hier kan ik wel wat mee!
Ik ga nog ff klotuH op me kassie...
Pagina: 1