Toon posts:

[linux] Rare jps/gifs spontaan aangemaakt bij kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Debian linux (op bak genaamd "Solitarias2") en heb een samba mapping naar mijn W2KAS bak ("Solitarias1") gemaakt

Deze mapping heet "data" en is gemount als O: in het Windows filesysteem

Mijn probleem:
Als ik nu vanaf bv C: 1 of meerdere plaatjes (jpg/gif) naar O: (naar Linux dus) kopieer, dan worden er spontaan hele rare jpg/gifs bijgezet, ook in O:

bv : ik kopieer "adam.jpg" (40KB) van C: naar O: en er onstaat SPONTAAN "Ada~@13.JPG" (3KB) of "bliek.gif" (52KB) en er wordt spontaan BLI%~121.GIF" (1KB) aangemaakt

Ik heb geen virussen op mijn Linux bak en ook niet op mijn W2KAS bak en verder draait Linux gewoon prima.

Ik krijg echter wel regelmatig een totale vastloper en dat zegt ie iets als

kernel: CPU 0: Machine Check Exception: 0000000000000004
kernel: Bank 4: b200000000040151
kernel: Kernel panic: CPU context corrupt

Zou er een verband kunnen zijn?? Ik las dat die 3 regels duiden op brakke hardware (CPU of RAM, wie weet dat???????)

Ik heb Celeron 500MHz + 256 PC133 in de Linuxbak

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Alleen bij plaatjes? Of ook bij andere betanden?
Wat voor file system heeft die win2k c: ?
kernel: Bank 4: b200000000040151
memtest draaien?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:24
Denk dat dit te maken heeft met langebestandsnamen en compatibiliteit naar 8.3 bestandsnamen. Zal wel een optie in samba zijn denk ik die je aan hebt staan !

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
Volgens mij doet Windows dat gewoon zelf, als je een word-document opent zie je ook altijd van die rare temp-bestandjes staan all over the place...

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Dit is een bekende bug (#162988 in de debian bug list). Hij is gemarkeerd als outstanding/important, dus heeft hij prioriteit.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

maar hij gaat niet gefixed worden in woody.

En ik ben toch wel benieuwd, ik denk namelijk dat het 'alternate data streams' zijn met daarin een thumbnail van de afbeelding, gegenereerd door de win2k Content Indexing Server. Die komen tevoorschijn bij het kopieren naar een filesystem wat ADS niet ondersteund.
Zie http://patriot.net/~carvdawg/docs/dark_side.html , stukje na picture1
http://www.heysoft.de/nt/ntfs-ads.htm voor meer info + een tooltje om ADS te vinden op je hdd.

Draai je de Content Indexing Server? Zo nee, laat maar zitten, heb ik nix gezegd.
Zo ja: ff uitzetten, vers plaatje ergens van inet halen (niet van de microsoft site die ook content indexing server draait :) ) en dat naar O: kopieren, kijken of je dan ook garbage krijgt.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thx for da info, ik ga ermee aan de slag.....

Verwijderd

Topicstarter
Pinball schreef op 15 April 2003 @ 21:18:

Draai je de Content Indexing Server? Zo nee, laat maar zitten, heb ik nix gezegd.
Zo ja: ff uitzetten, vers plaatje ergens van inet halen (niet van de microsoft site die ook content indexing server draait :) ) en dat naar O: kopieren, kijken of je dan ook garbage krijgt.
Ja, inderdaad, ik draai CIS. Dat LADS tooltje geeft veeeel output!

Verwijderd

Als je denkt dat dit onderhand meer een topic is voor WOS dan hoor ik dat graag van je en zullen we de draad daar naartoe verplaatsen. CIS heeft niet zoveel meer met Linux te maken. U roept maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 01:01:
Als je denkt dat dit onderhand meer een topic is voor WOS dan hoor ik dat graag van je en zullen we de draad daar naartoe verplaatsen. CIS heeft niet zoveel meer met Linux te maken. U roept maar :)
Thx, maar nee, nog niet, ik moet eerst mijn Samba-instellingen eens checken en ook mijn geheugen+CPU uit de Linuxbak eens aan wat tests onderwerpen . Ik denk dat het trouwens niet aan CIS/ADS ligt. Ik zal nog wel wat screenshots oid posten, want ik heb nog geen ECHT bevredigende verklaring gezien
Pagina: 1