Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mischien weet iemand dit, we hebben een boekhoudprogramma en we willen dat op een usb pen zetten dat als je hem in de pc doet je kan boekhoude via de usb-drive zonder dat je hem naar je hd moet kopieren en dat je er singe in op kunt slaan en dan uit de pc kan halen en dan bijvoorbeeld in een andere pc verder kan gaan zonder het van de drive af te halen..

Ice

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56
De vraag is niet echt duidelijk omdat de zin onleesbaar is... Daar zou ik eerst wat aan doen.

[ Voor 2% gewijzigd door Ebbie op 15-04-2003 18:13 . Reden: typo ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
kan, het is gewoon een pseudo-hardeschijf/diskette. Als je progje niet geinstalleerd hoeft te worden zou dit dus moeten werken.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:15
Dan moet je misschien even vertellen om welk boelhoudprogramma het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om "king" en sorry dat het niet helemaal nederlands is maar het is gewoon de bedoeling dat je via de pen kan boekhouden en dan gewoon ergens anders verder kan gaan.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Gewoon je USB inpluggen en instaleren naar de Drive-letter die hij dan toekent. Dan moet het helemaal goed gaan en werken. Maar dan wel alleen op dit computer... de kans is klein dat het een programma is dat niet in het register gaat zitten. Maar in ieder geval de naam van het programma is wel handig.

Edit: Zie net dat je al een post hebt gedaan... wordt die van mij een klein beetje onzinniger van :)

[ Voor 15% gewijzigd door vehpol op 15-04-2003 18:18 ]

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
als je m van windows start opent hij gwoon dos-prompt t is gwoon zo'n oud dos-proggie voegt hij dan ook toe aan t register ?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:37
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 18:36:
als je m van windows start opent hij gwoon dos-prompt t is gwoon zo'n oud dos-proggie voegt hij dan ook toe aan t register ?
Luister even naar de opmerkingen over je teksten ... Gebruik even een paar leestekens en lees eerst een keer je meuk door voor je op "Verstuur bericht" klikt ...

-

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Let er wel op dat een flash-stick (waarschijnlijk het chipje dat in de USB pen zit) niet goed tegen vaak schrijven kan. Na zoveel keer (stuk of duizend) kun je hem niet meer gebruiken. Zo'n programma schrijft misschien wel telkens een stukje gegeven weg op die stick waardoor je de levensduur nogal kan verkorten

toch? ik weet het niet hélemaal zeker

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En met uitproberen had je nu al geweten dat het kan.

de betaler vervuilt

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:37
OnTracK schreef op 15 april 2003 @ 18:41:
Let er wel op dat een flash-stick (waarschijnlijk het chipje dat in de USB pen zit) niet goed tegen vaak schrijven kan. Na zoveel keer (stuk of duizend) kun je hem niet meer gebruiken.
We praten dan over 100.000 maal. Dus dat kan wel even ... ;)

-

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
OnTracK schreef op 15 April 2003 @ 18:41:
Let er wel op dat een flash-stick (waarschijnlijk het chipje dat in de USB pen zit) niet goed tegen vaak schrijven kan. Na zoveel keer (stuk of duizend) kun je hem niet meer gebruiken. Zo'n programma schrijft misschien wel telkens een stukje gegeven weg op die stick waardoor je de levensduur nogal kan verkorten

toch? ik weet het niet hélemaal zeker
Volgens mij ben je in de war met oude oplaadbare batterijen!... technisch
gezien slijt flash niet. Wat er voorkomt als je hem er te vroeg uit plugt dat
de bestands-indeling verloren gaat. dat lijkt me wel lastig met een boekhoud
pakket.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 15 April 2003 @ 18:42:
En met uitproberen had je nu al geweten dat het kan.
jah nuttig, dan koop ik zo'n ding en doet hij t nie... 8)7

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 18:45:
[...]

jah nuttig, dan koop ik zo'n ding en doet hij t nie... 8)7
Goh, en waar uit je postings blijkt dat je hem nog moest kopen?

de betaler vervuilt

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Icepike: Even een samenvatting van je TS:

Weten jullie of het mogelijk is om King 4.0 (DOS versie) op een pc te draaien vanaf een USB Stick zonder dat het steeds geinstalleerd moet worden?

Antwoord: Ja, kan. Het is een dos programma wat nergens in de Windows directory moet zijn, dus het is mogelijk.

Verstandig? Mwoah. Ik zie het voordeel ten eerste niet boven een netwerk drive en ten 2e kunnen USB Sticks kwijt raken of stuk gaan.. "Heb jij King zien slingeren?" "Nee! Jij?" Niet echt handig dus :)

P.S. Welkom op GoT ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
draai dan elke middag wel (via een automagisch scriptje of zo) op één of twee bepaalde PC's een backup :)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 17:30

rammes

koekebakker 1e klas

Sn3akz schreef op 15 April 2003 @ 18:49:
Icepike: Even een samenvatting van je TS:

Weten jullie of het mogelijk is om King 4.0 (DOS versie) op een pc te draaien vanaf een USB Stick zonder dat het steeds geinstalleerd moet worden?

Antwoord: Ja, kan. Het is een dos programma wat nergens in de Windows directory moet zijn, dus het is mogelijk.

Verstandig? Mwoah. Ik zie het voordeel ten eerste niet boven een netwerk drive en ten 2e kunnen USB Sticks kwijt raken of stuk gaan.. "Heb jij King zien slingeren?" "Nee! Jij?" Niet echt handig dus :)

P.S. Welkom op GoT ;)
juiste samenvatting :) jij bent te goed voor deze wereld..

aan de topic starter,

waar ik werk zorg ik altijd dat programma's zoals jij ze noemd op het netwerk staan. voordeel is dat zoals al verteld werd je usbkey niet kwijt raakt maar er word ook gebackupped... .

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
en waar uit mijn post blijkt dat hij op t netwerk zit? :-P bij-de-weg thnx voor jullie reacties

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 19:12:
en waar uit mijn post blijkt dat hij op t netwerk zit? :-P bij-de-weg thnx voor jullie reacties
Al die zaken die je nu achteraf zit te noemen had ook in je TS moeten staan. :|
Je kan ook afspreken dat je de USB stick na elk gebruik in de kluis legt :)

Hoe dan ook, ik neem aan dat je vraag afdoende is beantwoord... JA het kan, echt verstandig is het niet, dit blijkt uit alle bovenstaande reacties. Trek je eigen conclusies en deel ons mede hoe je het gaat doen. Suc6
rammes schreef op 15 April 2003 @ 18:57:
juiste samenvatting :) jij bent te goed voor deze wereld..
Weet ik, maar het vleit me als het nog eens gezegd wordt :)
Pagina: 1