Beste medetweakers,
Ik ben bezig met de javamail Api van sun om het 1 en ander te vergemakkelijken op emailgebied.
Zo ook zou ik graag willen of de email-adressen uit mijn database geldig zijn:
Properties zijn correct gezet, oa. goede emailProtocol en smtpServer.
MimeMessage zijn ook correct gezet o.a. setSubject, setContent, setRecipient 'indien valid emailadres dus' en setFrom 'hoewel ik een alias op zou willen geven naast het goede emailadres.
vervolgens:
message.saveChanges ();
Transport.send (message);
Maar indien de ontvanger een niet bestaand email adres is krijg ik o.a. de volgende Exception:
javax.mail.SendFailedException: 550 <presiedent@whitehouse.gov>
waarna het programma stuk loopt, de goede email adressen ten spijt.
Indien email adres bestaat, komt emailtje ook keurig aan
Hoe kan ik de foute adressen afvangen, zodat ik ze in mijn database bv. een 'flag' zou kunnen geven. En natuurlijk dat het programma gewoon doorgaat.
Liefst wil ik natuurlijk voor de actie: Transport.send(message) checken of emailadres valid is.
Ik ben bezig met de javamail Api van sun om het 1 en ander te vergemakkelijken op emailgebied.
Zo ook zou ik graag willen of de email-adressen uit mijn database geldig zijn:
Properties zijn correct gezet, oa. goede emailProtocol en smtpServer.
MimeMessage zijn ook correct gezet o.a. setSubject, setContent, setRecipient 'indien valid emailadres dus' en setFrom 'hoewel ik een alias op zou willen geven naast het goede emailadres.
vervolgens:
message.saveChanges ();
Transport.send (message);
Maar indien de ontvanger een niet bestaand email adres is krijg ik o.a. de volgende Exception:
javax.mail.SendFailedException: 550 <presiedent@whitehouse.gov>
waarna het programma stuk loopt, de goede email adressen ten spijt.
Indien email adres bestaat, komt emailtje ook keurig aan
Hoe kan ik de foute adressen afvangen, zodat ik ze in mijn database bv. een 'flag' zou kunnen geven. En natuurlijk dat het programma gewoon doorgaat.
Liefst wil ik natuurlijk voor de actie: Transport.send(message) checken of emailadres valid is.