Toon posts:

Combinatie Netwerk 2K-XP en zelfde 2K-Netware Network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik heb namelijk een laptop met Windows 2K erop. Deze gebruik ik om op school (UT) in te loggen op het (Netware) Netwerk via Netware Client. Dit werkt perfect. Nu wil ik echter diezelfde laptop ook in een Netwerk hebben met mijn Desktoppc thuis (XP).

Van alles geprobeerd (Wizzard werkt niet) en alle instellingen van Microsoft Network zijn hetzelfde, beide zien de dezelfde Workgroup. Als je deze Workgroup opent zie je echter alleen de machine vanwaar je dit checkt. Kortom, ze 'zien' elkaar niet. Als ik echter de (gekruisde) kabel ontkoppel, geven beide machines de melding LAN disconnected....

Ik weet het niet meer... 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben ff de naam kwijt, maar ik heb in het verleden wel gebruik gemaakt van een programmaatje, waarmee ik voor het inloggen op mijn PC kon kiezen van welk netwerk ik gebruik ging maken. Na die keuze werden de voor dat netwerk vereiste protocollen etc. geladen. Werkte erg prettig.
Misschien dat iemand na het lezen van mijn omschrijving op de naam van dat proggie kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me kan helpen?