[W2K] HP Officejet Manager aktief: 100% CPU time

Pagina: 1
Acties:

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Als de OfficeJet Manager aktief is staat de System Thread in de Taskmanager op 99, 100% CPU belasting dus. Zodra dit gebeurd reageert geen enkel programma meer goed en tijdig. Schakel je de OfficeJet Manager uit dan reageren alle programma's weer en staat de System Idle Thread op 99, 0% CPU belasting dus.

Het gaat op een Compaq E500 laptop met parallel verbonden een OfficeJet 710

Het volgende heb ik geprobeerd en geen van deze handelingen heeft geholpen:

- Nagekeken of SP2 geinstalleerd staat en dat is zo, volgens MS wordt hierin nogal wat gefixt qua HP printers die leiden tot 100% CPU belasting.
- 3 verschillende drivers geprobeerd voor de HP 710 maar allen leiden tot een Manager die de boel vertraagd.
- In de BIOS de printer poort veranderd naar ECP, volgens HP lost dit het probleem op
- Bij de properties van de ECP poort op het tabblad port settings de optie Use any interrupt assigned to the port als default ingesteld.

Het volgende vindt ik vreemd:

- Het is een all-in-one apparaat en de fax komt standaard op LPT1: te staan maar de printer krijgt als poort DOT4_001.
-Zodra je print wordt de OfficeJet Manager aktief, is dit stukje software niet te omzeilen?
- Met een andere printerdriver (bijvoorbeeld de standaard in W2K aanwezige HP OfficeJet driver) komt er geen Manager naar voren maar kan ik weer niet in kleur printen. Kleur printen is wel een vereiste. Geen enkele standaard aanwezige driver in W2K levert een acceptabel resultaat.

Ik heb al wat uurtjes op Google en achter de laptop doorgebracht en vraag me af of dit wel op te lossen is zonder de PC opnieuw in te richten. Wat min of meer ook weer een vereiste is.

Iemand nog ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mystery op 15-04-2003 17:00 ]

Battle.net tag

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Probeer eens om de printer op je parallelle poort aan te sluiten, lost al heel veel problemen op.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Mystery
Aargh... dat bedoel ik.... Ik haal die 2 nogal eens door elkaar.
Excuses en ik ga het meteen veranderen.

Battle.net tag

• Mystery
Kick... aangezien er nu meerdere laptops zijn (allen Armada E500's) waar de manager plots een probleem geeft. Ik heb het gevoel dat de printerdriver niet lekker is. Aangezien als ik de printer UIT zet ik weer 99% System Idle heb. Dan is de manager nog wel aktief maar met een Printer Disconnected status.
Maar die printer moet gewoon werken, hij kan toch niet zomaar uit het niets niet meer werken. Kan alleen bedenken dat een pakketje van Peacy (soort SMS..) leidt tot incompatibiliteit.

Zelfs na een herinstallatie blijft de manager hetzelfde probleem geven. Bij HP op de website is niets terug te vinden over dit probleem en me registreren om een vraag te stellen vindt ik een beetje vreemd.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft of weet van nieuwere drivers.
Ik gebruik nu de driver van 02-08-2002 maar heb ook al "alle"oudere drivers geprobeerd.

Battle.net tag

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het zou nu ook opgelost te zijn in W2k SP3, heb je deze ondertussen al geprobeerd.

Mocht je geen SP3 willen installeren is hier een link naar het Q artikel van microsoft, misschien kan je de losse patch ook nog wel ergens downloaden.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;299956

[ Voor 16% gewijzigd door Luppie op 10-05-2003 10:54 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.