Toon posts:

[ASP] pagina printen gaat fout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb een pagina waar een plaatje op staat. Over dit plaatje worden gegevens uit een Acces database gehaald (dmv ASP) en over dit plaatje gezet.

Hij geeft het geheel prima weer op de pagina

maar als ik dit echter print dan krijg ik 2 blaadjes. Op het ene blaadje het plaatje en op het andere blaadje krijg ik de tekst. 8)7

Weet iemand wat ik moet doen om dit geheel op 1 pagina te krijgen????

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
1. uitleggen wat je bedoelt met "over het plaatje"
1b. Toelichten hoe de pagina in elkaar zit... ASP is geen "output", geen doel, maar een middel. Is het HTML? XHTML? Gebruik je CSS? etc
2. controleren hoe het op andere pc's is
3. de settings voor printen van de achtergrond uitvogelen en zonodig aanpassen

[ Voor 31% gewijzigd door cwppol op 15-04-2003 16:52 . Reden: 1b vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
cwppol schreef op 15 April 2003 @ 16:51:
1. uitleggen wat je bedoelt met "over het plaatje"
1b. Toelichten hoe de pagina in elkaar zit... ASP is geen "output", geen doel, maar een middel. Is het HTML? XHTML? Gebruik je CSS? etc
2. controleren hoe het op andere pc's is
3. de settings voor printen van de achtergrond uitvogelen en zonodig aanpassen
Ok hieronder de uitleg van de opbouw van de pagina.

Het geheel bestaat uit 2 pagina's.

Op de eerste pagina worden gegevns ingevoerd. Deze worden na het submitten in de database opgeslagen.

Hier na wordt je doorgestuurd naar de 2e pagina. Op deze pagina staat als background van een tabel een plaatje.

Nu worden dmv van de onderstaande asp line de gegevens uit de database opgehaald en in de tabel weergegeven (overh het plaatje dus).

<%=(query naam.Fields.Item("veld naam").Value)%>

Verwijderd

Dit is een probleem met het afdrukken van platte HTML vanuit een browser, en staat los van hoe deze HTML gemaakt is (statische pagina of dynamisch), dus is meer een /13 topic. Verder is HTML nooit bedoeld om af te drukken. Om toch redelijke afdrukken te krijgen zul je de pagina simpel moeten houden / maken. Maak desnoods een speciale versie van deze pagina voor afdrukken, waarin alle overbodige zaken worden weggelaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 16:59 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Sorry japjap_, maar je uitleg van de opbouw van je pagina is niet precies wat ik bedoelde (sorry als ik onduidelijk was). Ik bedoelde niet "hoe ziet hij er uit" maar "wat zit er in, aan en achter" - de prog-talen dus. Het is hier even belangrijker wat voor motor er in zit, dan hoe de auto er uit ziet.

edit:

Ik sluit me verder aan bij MrX. Hoe simpeler hoe beter. Met de nodige css zou je dit misschien kunnen fixen, maar ik heb onvoldoende kennis om je daar verder te helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door cwppol op 15-04-2003 17:02 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:57:
Verder is HTML nooit bedoeld om af te drukken.
gelukkig heeft CSS2 hier wel geintjes voor ;) Zoek eens naar page-break-before...

style{page-break-inside=avoid} zou nog mooier zijn, maar dit werkt volgens mij niet echt in de meeste browsers...

verder idd een /13 topic, en probeer ff het lettertype kleiner te maken, of het plaatje, of de pagina marges voor afdrukken in je browser te verkleinen ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ok is goed ga ik dat ff doen. Bedankt
Pagina: 1