Toon posts:

[ME] Standby, geluid weg *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gesearcht, maar niets in deze aard gevonden. Een beetje een raar geval, telkens als ik windows (ME) op standby zet, en een uurtje daarna ofzo weer aanzet, heb ik geen geluid meer, de audiofiles spelen wel, maar ik krijg geen geluid, dus moet ik rebooten, wel vervelend voor iemand zoals ik die de PC redelijk veel op standby zet. Heb een on-board geluidskaart van de ECS K7S5A ( C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC).

Weet iemand hoe het komt? heeft iemand ook zoiets voor?

Thanks

/edit:

Heb de laatste updates en drivers, maar daarvoor was het ook al.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 16:46 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb zo geen ME station bij de hand, maar ik weet dat 2000/XP apparaten door energiebeheer uit kunnen schakelen en het opnieuw inschakelen wil niet altijd even vlekkeloos werken. Heb hier met name problemen met netwerkkaarten gezien, maar het zou natuurlijk kunnen dat een geluidskaart ook een soortgelijk probleem heeft.

Bij 2000/XP staat in het apparaatbeheer bij de eigenschappen van desbetreffend apparaat een tabblad energiebeheer waar je uit kunt schakelen dat Windows dit mag doen. Zoals gezegd, ik kan niet checken of ME dit ook heeft, maar dat zou je evt. kunt controleren :)

Verwijderd

Misschien net als het feit dat in XP (na slaapstand bijv.) de apparaten uit kan zetten (networkdevices). Dit was te 'repareren door de optie Windows mag aparaten uitschakelen om energie te besparen, dus misschien ergens in de energie besparende functies?

Verwijderd

Staat op http://www.ecsusa.com/downloads/bios.html geen nieuwe BIOS ofzo die misschien het probleem verhelpt?

Verwijderd

Topicstarter
Een update van het bios is nog niet uit, dus dat zal niet helpen, maar zal eens zien in het apparaatbeheer.

/ Edit:

Waar staat dat apparaatbeheer ergens in ME? Heb wel een Engelse versie.
Ik denk eigenlijk niet dat ME zoiets heeft, want ben het nog nooit tegengekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 18:33 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Topictitel voorzien van OS, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04

Waar staat apparaatbeheer... in System Properties gok ik? Control Panel -> System?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1