Ervaringen met Evo N1020 Port Replicators

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Helo :)

Ik moet een aantal laptops & docking stations / port replicators aanschaffen, en ik heb mijn oog laten vallen (wie niet) op de Compaq Evo N1020 met Port Replicator en monitorkap. Voorheen gebruikten we Armada's E500 met Convenience Bases en monitorkappen.

Nu zie ik dat er twee soorten Port Replicators zijn voor de 1020: de gewone en de Advanced. Ik heb een PDF'je van Compaq hierover gelezen en ken inmiddels te technische verschillen.

Ik zou graag praktijkervaringen horen van mensen die deze port replicators gebruiken, zodat ik een wat beter beeld krijg van deze apparaten. Tia!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Heel simpel, de Basic port replicator zorgt alleen voor de standaard poorten die je op een pc verwacht. De Advanced is vergelijkbaar met de oude Convenience base of Armadastation, een port replicator die net ff wat meer kan. Op zich wel handig dat er 2 Multibay compartimenten in zitten, daar kan je dan bijvoorbeeld een extra batterij indoen, of de floppy drive die je niet altijd mee wil zeulen. Qua poorten is hij nagenoeg vergelijkbaar met de Basic portreplicator, de 1.2 versies van beide hebben trouwens gigabit ethernet passthrough (als het notebook het heeft).

Ik vind het trouwens vreemd dat je de overstap van een E500 naar een N1020v maakt, de E500 werd hoger gepositioneerd als de huidige N1020v.. Is het niet wijzer om te kijken naar de N800v? Of misschien over een paar maanden naar de nx7 serie ofzo.. Die komen wat meer in de richting qua positionering en mogelijkheden..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Wat bedoel je met positionering? Ik ben afgegaan op wat mijn leveranciers zeggen dat het huidige instapmodel is..

De Evo N1020v vond ik bovendien een prima laptop voor een prima prijs (2,4GHz, 40GB HDD, 256MB geheugen, 15" TFT, WXP Pro voor EUR 1315).

[ Voor 39% gewijzigd door CmdrKeen op 16-04-2003 12:38 ]

Bloed, zweet & koffie