[EXCEL] save as csv geeft ; ipv , als list separator

Pagina: 1
Acties:
  • 1.077 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een XLS bestand. Dit wil ik opslaan als CSV bestand om in een db (ACCESS) op te kunnen slaan.

De applicatie is gebouwd, en het heeft nooit problemen opgeleverd. Nu de applicatie opgeleverd kan mijn gebruiker de CSV file alleen opslaan met ; als list separator ipv ","

Ik heb in de regional settings de list separator al veranderd van ; naar , en de machine opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. :?

Het is wel mogelijk om de ; te vervangen door , (find & replace) maar dit is geen structurele oplossing.

Kan ik dit ergens in Excel veranderen??

Raar maar waar; zoeken in excel geeft geen resultaat op CSV..... :( :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 16:28 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kappie

Tell me your secrets...

Je kan toch vanaf access rechtstreeks excel importeren?

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 23:07
Dit heeft niets met P&W te maken, maar alles met software algemeen.

(Normaal gezien staat die list separator idd in de regional settings).

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kappie schreef op 15 April 2003 @ 16:31:
Je kan toch vanaf access rechtstreeks excel importeren?
Je hebt gelijk, maar er waren een aantal problemen die mbv csv opgelost konden worden!

de applicatie is al opgeleverd, er moet dus echt een csv file komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 15 April 2003 @ 16:32:
Dit heeft niets met P&W te maken, maar alles met software algemeen.

(Normaal gezien staat die list separator idd in de regional settings).

P&W -> SA
En als het een geautomatiseerd proces moet worden??? ;)

OK! SA it will be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Als ik in Excel (XP) onder Save As kijk staan er nog een aantal andere opties. Zo is er bijvoorbeeld iets als CSV voor DOS en CSV voor Mac. Heb je die al geprobeerd?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manuzhai schreef op 15 April 2003 @ 16:38:
Als ik in Excel (XP) onder Save As kijk staan er nog een aantal andere opties. Zo is er bijvoorbeeld iets als CSV voor DOS en CSV voor Mac. Heb je die al geprobeerd?
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat.

Maar wat nog belangrijker is, het heeft altijd gewerkt, en nu niet meer.... Er moet dus een oorzaak zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem hier ligt in het feit dat de list separator en je decimal- of decimal grouping symbol het zelfde zijn. Dwz als windows onder nederlandse instellingen draait zal je decimal separator staan op "," (komma), wanneer je nu de list separator handmatig ook op komma zet lijkt windows of excel dit niet te begrijpen of te accepteren en gebruikt alsnog de ;

Wanneer je de regional settings op engel US zet verschijnen er wel komma's.
Je kunt dit onder de nederlandse instellinge wel voor elkaar krijgen als je er voor zorgt dat je decimal symbol, je digit grouping symbol en je list separator alle drie een ander teken bevat.

Weder om loop je hier tegen de eigenwijsheid van Windows/Office aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 20:31:
Het probleem hier ligt in het feit dat de list separator en je decimal- of decimal grouping symbol het zelfde zijn. Dwz als windows onder nederlandse instellingen draait zal je decimal separator staan op "," (komma), wanneer je nu de list separator handmatig ook op komma zet lijkt windows of excel dit niet te begrijpen of te accepteren en gebruikt alsnog de ;

Wanneer je de regional settings op engel US zet verschijnen er wel komma's.
Je kunt dit onder de nederlandse instellinge wel voor elkaar krijgen als je er voor zorgt dat je decimal symbol, je digit grouping symbol en je list separator alle drie een ander teken bevat.

Weder om loop je hier tegen de eigenwijsheid van Windows/Office aan...
Je hebt gelijk, hier ligt het aan. Alleen kan je voor het decimale en digit grouping symbol geen verschillende symbolen kiezen.

Nadeel hiervan is ook dat ze zonder IT deze instellingen niet kunnen wijzigen! En IT staat hier niet achter })

Ik heb het nu opgelost zoor de import specifications aan te passen in access. Door hier de list separator op ; te zetten is het ook opgelost..... totdat er een pc opduikt met , als instelling :(

Niet echt een goed voorbeeld van universaliteit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk deze discussie, jammer dat ik nu pas kan reageren.
Het maakt voor Excel verschil uit of je het bestand handmatig als .csv wilt opslaan of dat je dit via een macro wilt doen (type=xlCSV). Het maakt hier niet uit welke versie (CSVDOS etc.) je kiest.
Ik zelf zit met het omgekeerde probleem. Handmatig opslaan betekent ; als lijstscheidingteken, via macro staat er een , als lijstscheidingsteken. Aanpassen van de regional settings biedt geen oplossing.
(PC draait onder (zwaar gebukt) onder WindowXP, MSoffice=97, Excel=97sr2)
Ik heb niets in de registry kunnen vinden, noch in de Excel instellingen.
Anybody?
Pagina: 1