* roffelderoffel * 
Eindelijk is hij af, ik heb me echt al zeker 3 weken moeten inhouden een spoiler in het 'post hier je kleine mods' topic te zetten heheh
Maargoed, we beginnen met wat plaatjes van de meuk die ik heb gebruikt, altijd leuk
Stuff
M'n WC zooi:

M'n Kast:

Van de rest van de gebruikte onderdelen zet ik maar geen plaatjes online, anders word het al gauw te veel... het moet natuurlijk wel leuk blijven
De Electronica
De electronica gebruikt in deze mod:
De LM317/350 Fan controller voor de Radiator Fan: (Klikbaar)

Het gaat hierbij om deze schakeling:

Met dank aan Hielko van der Hoorn in Waterkoeling en casemodding guide, deel 1
Echter zit er in zijn schema een klein foutje, en daarom heb ik die even aangepast en hier neer gezet... LET HIER OP!!! anders zal je fan NOOIT draaien!
Het LCD'tje in test fase:

Crystalfontz 4x20 groen negatief
De Baybus: (klikbaar)

Die blauwe blokjes zijn relais, de schakelaars in de voorkant staan altijd hetzelfde, en kunnen 2 kanten op kantellen, d.m.v. de relais schakel ik dus de 2 fans en 2 ccfl's in de kast, met 1 druk op de knop zet ik ze aan, en met een 2e druk op de knop zet ik het weer uit
De Waterkoeling
De volgende 3 plaatjes zijn klikbaar
Door een Raampje

De pomp en het resevoir (Curver rules!
)

De voorkant

Je ziet hier ook het relais wat de pomp bestuurt, zodra mijn pc aan gaat gaat ook de pomp lopen, inmiddels is deze dus ook aangesloten op de baybus met een controle ledje aangesloten op een lijn op de voeding die ALTIJD onder spanning staat zodra de voeding aan is geschakeld (ATX wake-up spanning). Verderop zal je boven de potmeter een groene led zien, deze word rood zodra m'n pc uit staat om dus ook aan te geven dat de pomp uit is
Completed!
De volgende plaatjes zijn klikbaar
Voorkant:

Zoals je al is opgevallen is de plextor weg gemod, gestealth met behoud van de knop waarmee je 'em open doet

Baybus Closeup:

Van boven:

Zijaanzicht:

Windowview:

De kabeltjes moet ik nog even netjes weg werken maar op de foto ziet het er rommeligger uit dan het in werkelijkheid is.
Resultaten
De Temps nu (bij het schrijven van dit topic)

Temps bij verschillende RPM instellingen:

Deze screens zijn zowat allemaal genomen met diverse temperaturen in m'n kamer, dus ze hangen niet bepaald samen op een of andere manier...
Voor de 'Specs!!!' roepers
De PC:
PSU: CWT 550Watt Silent
Mainboard: Epox 8K9A2+ (Raid+sATA)
Processor: Athlon XP 1800+ (T-Bred) @ XP 2400+ (Vcore = 1.7v)
Memory: 1x Corsair 512Mb DDR PC2700 CAS2
Gfx Card: Leadtek WinFast A250TD Geforce4 Ti4400
Sound Card: Creative Sound Blaster Audigy Player
Network: 3Com 3c905c 10/100 (wol)
HDD: 2x 40Gb Maxtor D740G in RAID0 Config
DVD/CD: 12/40x Aopen DVD
SCSI Card: Adaptec 2930
Burner: Plextor 12/4/32 SCSI
Waterkoeling:
CPU Cooler: DangerDen Maze 3
Geforce 4 Cooler: Innovatek VGA GF4
KT400 Cooler: Innovatek VGA - gelijmt met Arctic Thermal Adhesive, dit mobo heeft geen gaten in de buurt van de NB
Radiator: BlackIce I met Delta FFB-120HP
Pomp: Sicce IDRA (1300L/h)
To do, or not to do
Er moeten dus nog wat kabeltjes verwerkt en verlengt worden, maar dat is zo gebeurt, de Delta 120mm fan ga ik nog eens vervangen voor een superstille PAPST 120mm.
De Maxtor HDD's maken zoveel lawaai dat ik die in de nabije toekomst ook maar eens ga vervangen... Maxtor liquid's of Seagate Baracuda's denk ik zo...
Ook moeten de BGA memory chips van m'n GF4 nog heatsinkjes krijgen, want nu worden ze best wel warm, mede omdat er dus weinig airflow meer is in de kast, ondanks het feit dat de grote 'opening' (het rooster voorin) die voor de lucht aanvoer zorgt er in de buurt zit...
Wel, dat was het dan maar weer
op naar de volgende mod 
Eindelijk is hij af, ik heb me echt al zeker 3 weken moeten inhouden een spoiler in het 'post hier je kleine mods' topic te zetten heheh
Maargoed, we beginnen met wat plaatjes van de meuk die ik heb gebruikt, altijd leuk
Stuff
M'n WC zooi:
M'n Kast:
Van de rest van de gebruikte onderdelen zet ik maar geen plaatjes online, anders word het al gauw te veel... het moet natuurlijk wel leuk blijven
De Electronica
De electronica gebruikt in deze mod:
De LM317/350 Fan controller voor de Radiator Fan: (Klikbaar)
Het gaat hierbij om deze schakeling:

Met dank aan Hielko van der Hoorn in Waterkoeling en casemodding guide, deel 1
Het LCD'tje in test fase:

Crystalfontz 4x20 groen negatief
De Baybus: (klikbaar)
Die blauwe blokjes zijn relais, de schakelaars in de voorkant staan altijd hetzelfde, en kunnen 2 kanten op kantellen, d.m.v. de relais schakel ik dus de 2 fans en 2 ccfl's in de kast, met 1 druk op de knop zet ik ze aan, en met een 2e druk op de knop zet ik het weer uit
De Waterkoeling
De volgende 3 plaatjes zijn klikbaar
Door een Raampje
De pomp en het resevoir (Curver rules!
De voorkant
Je ziet hier ook het relais wat de pomp bestuurt, zodra mijn pc aan gaat gaat ook de pomp lopen, inmiddels is deze dus ook aangesloten op de baybus met een controle ledje aangesloten op een lijn op de voeding die ALTIJD onder spanning staat zodra de voeding aan is geschakeld (ATX wake-up spanning). Verderop zal je boven de potmeter een groene led zien, deze word rood zodra m'n pc uit staat om dus ook aan te geven dat de pomp uit is
Completed!
De volgende plaatjes zijn klikbaar
Voorkant:
Zoals je al is opgevallen is de plextor weg gemod, gestealth met behoud van de knop waarmee je 'em open doet
Baybus Closeup:
Van boven:
Zijaanzicht:
Windowview:
De kabeltjes moet ik nog even netjes weg werken maar op de foto ziet het er rommeligger uit dan het in werkelijkheid is.
edit:
Ook zie je nog wat papier zitten in de rand, dat was een foutje... papier had ik nog op het window laten zitten om beschadigingen te voorkomen... maarjah, toen kreeg ik deze randen er niet meer uit
Ook zie je nog wat papier zitten in de rand, dat was een foutje... papier had ik nog op het window laten zitten om beschadigingen te voorkomen... maarjah, toen kreeg ik deze randen er niet meer uit
Resultaten
De Temps nu (bij het schrijven van dit topic)

Temps bij verschillende RPM instellingen:

Deze screens zijn zowat allemaal genomen met diverse temperaturen in m'n kamer, dus ze hangen niet bepaald samen op een of andere manier...
Voor de 'Specs!!!' roepers
De PC:
PSU: CWT 550Watt Silent
Mainboard: Epox 8K9A2+ (Raid+sATA)
Processor: Athlon XP 1800+ (T-Bred) @ XP 2400+ (Vcore = 1.7v)
Memory: 1x Corsair 512Mb DDR PC2700 CAS2
Gfx Card: Leadtek WinFast A250TD Geforce4 Ti4400
Sound Card: Creative Sound Blaster Audigy Player
Network: 3Com 3c905c 10/100 (wol)
HDD: 2x 40Gb Maxtor D740G in RAID0 Config
DVD/CD: 12/40x Aopen DVD
SCSI Card: Adaptec 2930
Burner: Plextor 12/4/32 SCSI
Waterkoeling:
CPU Cooler: DangerDen Maze 3
Geforce 4 Cooler: Innovatek VGA GF4
KT400 Cooler: Innovatek VGA - gelijmt met Arctic Thermal Adhesive, dit mobo heeft geen gaten in de buurt van de NB
Radiator: BlackIce I met Delta FFB-120HP
Pomp: Sicce IDRA (1300L/h)
To do, or not to do
Er moeten dus nog wat kabeltjes verwerkt en verlengt worden, maar dat is zo gebeurt, de Delta 120mm fan ga ik nog eens vervangen voor een superstille PAPST 120mm.
De Maxtor HDD's maken zoveel lawaai dat ik die in de nabije toekomst ook maar eens ga vervangen... Maxtor liquid's of Seagate Baracuda's denk ik zo...
Ook moeten de BGA memory chips van m'n GF4 nog heatsinkjes krijgen, want nu worden ze best wel warm, mede omdat er dus weinig airflow meer is in de kast, ondanks het feit dat de grote 'opening' (het rooster voorin) die voor de lucht aanvoer zorgt er in de buurt zit...
Wel, dat was het dan maar weer
edit:
En nu is het geblaat over de plaatjes afgelopen, ik word er ziek van
En nu is het geblaat over de plaatjes afgelopen, ik word er ziek van
[ Voor 32% gewijzigd door [NUT] op 16-04-2003 12:03 . Reden: hosting van plaatjes ]