Toon posts:

Hoe Uprade de pioneer DVR-105 van Medion 8008 (Aldi)??

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid de Pioneer DVD Brander van Medion (Aldi)
geupgrade naar firmeware-1.30.
Deze brander word niet ondersteund door pioneer zie webpage
http://www.pioneer.nl/nl/...pport/software#fdvdwriter
De pioneer drive infomation tool v1.02a zegt het volgende:

PIONEER DVD-RW DVR-105
Current Revision : 1.21
Release Date : 02/12/06
Model : Not pioneer model. (OEM products)
This firmware is already latest version.
This firmware does not need to be updated.

Door Medion word deze brander tot nu toe niet ondersteund.
Op de sticker van de pioneer staat "Pioneer DVR-105DA.
Wie kan mij helpen met deze rare zaak.

Verwijderd

kijk eens op http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=12883 daar de firmware die jij denk ik wil. let wel even op dat je de upgrade goed doet. misschien moet je een zogenaamde "force upgrade" doen.

deze firmware brand 1x disks op 2x. en ript dvd-roms niet langer op 2 speed, maar op max 12 speed. ook is deze firmware rpc1

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 16:10 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
Is niet aan te bevelen. Die firmware is namelijk een gehackte versie van de normale pioneer firmware, en aangezien er open en bloot op de pioneer site staat dat DIE firmware niet bedoeld is voor branders geleverd is in medion/aldi pc's zou je wel eens rare dingen kunnen verwachten...... :)

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 19:22
Is niet aan te bevelen. Die firmware is namelijk een gehackte versie van de normale pioneer firmware, en aangezien er open en bloot op de pioneer site staat dat DIE firmware niet bedoeld is voor branders geleverd is in medion/aldi pc's zou je wel eens rare dingen kunnen verwachten......
Dit is dus onzin. Het is juist sterk aan te raden om hem wel zo te flashen. De drive is van binnen exact hetzelfde als de Pioneer A05. Het Medion model is een 105, wat inhoudt dat het om een onder een andere naam verkocht exemplaar gaat, of dat het een OEM versie is. Alleen in de firmware staat een ander vendor ID, waardoor hij niet als de pioneer herkend wordt. Ik zou het zeker wel doen, maar ik heb de Pioneer tijdens de HCC gekocht vorige keer. Is trouwens ook met firmware van http://forum.firmware-flash.com/ geflashed.

Verwijderd

ben het helemaal met Hazelip eens. je verliest misschien wel je garantie, maar je kan voortaan dvd's die 1,50 euro kosten op 2x branden. ik zou er niet aan moeten denken om dat op 1x te doen.

ik heb zelf de dvr-a04 met gehackte firmware 1.31 en heb er nooit problemen mee gehad.

• stylezzz
Denk je nou echt dat pioneer dat voor nop op z'n website zet? Heb je ooit die medion/aldi drive opengemaakt en toen met eigen ogen gezien dat ie EXACT gelijk is aan een gewone A05? De verschillen zullen misschien minimaal zijn, maar jouw antwoord rammelt aan alle kanten.....

Verwijderd

dat zetten ze er inderdaad voor nop op. net zoals ze voor nop een ripspeed limiet in de firmware zetten en dat je maar op 1x kan branden op goedkope schijfjes.

pioneer heeft er gewoon geen zin aan om oem drives te supporten, en daarom zeggen ze dat. de officiele pioneer firmware zal ook wel niet werken omdat de drive "Pioneer DVR-105DA" heet. met een forced upgrade van de gehackte firmware zal het wel werken.

er zijn ook zat OEM dvd-rom spelers van pioneer, en op hun site staat ook dat hun firmware daar niet geschikt voor is, en als je het wel doet is het voor eigen risico. zo is het ook met deze firmware. alleen bij deze zijn ze er benauwd voor dat je de gehackte versie erop zet, die kennen zij uiteraard ook wel.

• stylezzz
Goed, ik ben bang dat alleen de TS mij nog kan overtuigen. Dus bij deze...... :P
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 19:35:
er zijn ook zat OEM dvd-rom spelers van pioneer, en op hun site staat ook dat hun firmware daar niet geschikt voor is, en als je het wel doet is het voor eigen risico. zo is het ook met deze firmware. alleen bij deze zijn ze er benauwd voor dat je de gehackte versie erop zet, die kennen zij uiteraard ook wel.
Kun je mij even aanwijzen dat waar bij de firmwareupdates van de DVDROM spelers staat welke NIET voor OEM drives in een of ander merk pctje gebruikt mogen worden? Bij de europese pioneer site kan ik daar geeneen melding van vinden eigenlijk......
dat zetten ze er inderdaad voor nop op. net zoals ze voor nop een ripspeed limiet in de firmware zetten en dat je maar op 1x kan branden op goedkope schijfjes.
Tuurlijk, bij jouw telt alleen maar hoe snel dat je dvdtjes geript worden. Zelf rip ik audio cd's express op lagere snelheid, je wil niet weten hoeveel leesfouten daarmee voorkomen worden. Maar goed, als jij kwaliteit voor snelheid wil opofferen be my guest.... :)
pioneer heeft er gewoon geen zin aan om oem drives te supporten, en daarom zeggen ze dat. de officiele pioneer firmware zal ook wel niet werken omdat de drive "Pioneer DVR-105DA" heet. met een forced upgrade van de gehackte firmware zal het wel werken.
Zoals al eerder in deze post bleek zie ik toch wel degelijk een berg firmwareupdates staan op die site, waarschijnlijk ook voor veel OEM producten. Toch zie ik alleen bij de A05 staan :

This upgrade is not suitable for use on drives supplied in Computers by Medion/Aldi.

Maar goed, kan de TS ons met het verlossende antwoord helpen? Doet ie het of doet ie het niet..... (meer) :P

[ Voor 133% gewijzigd door stylezzz op 15-04-2003 19:49 ]

Verwijderd

OEM Drives are drives that may be manufactured by Pioneer and have a very similar model number but may have a suffix (such as ...HA for IBM). Generally the label on the top of the drive will indicate who the OEM is. If your drive is an OEM version go to the manufacturers web site for any firmware updates. In some cases it may well be OK to apply the Pioneer firmware update but this is not guaranteed. We do not provide a list of OEM models that are compatible with Pioneer updates. If you are not sure if the model is OEM or not, remove the drive and check the label on top of the drive. If you see any other company name such as IBM, Compaq etc go to their web site for any available firmware updates.

dit staat op www.pioneeraus.com.au
op deze site staan als eerste officieel de nieuwste firmware versies van pioneer.

over de rip snelheid. als je met dvd-decrypter een dvd ript geeft hij aan als er fouten staan op de dvd en probeert hij telkens opnieuw om die sector toch goed in te lezen. die 2x rip snelheid is een limiet omdat de filmmaatschappijen daar zo op hebben aangedrongen om het kopieren enigzins tegen te gaan. de drive is dus ontworpen om het wel te kunnen, dus dan moet je het ook kunnen gebruiken. als je een dvd-9 op 2 speed gaat rippen duurt dat maximaal een heel uur, terwijl een gemiddelde dvd-9 in 10 tot 15 minuten kan. een behoorlijke tijdswinst dus. trouwens als een dvd niet helemaal lekker is en dus moeilijk te lezen dan gaat dvddecrypter automatisch op een lagere snelhied rippen

als laatste. pioneer ondersteunt wel OEM's, maar alleen eigen OEM modellen, dus niet die van bijvoorbeeld IBM, compag, acer, benq, aopen, sony, enz enz.
dus ook niet die van aldi/medion, maar dat wil niet zeggen dat de firmware niet werkt.

kijk op pioneerdvd.rpc1.org daar zie je hoeveel fabrikanten pioneer drives gebruiken. de pioneer firmwares werken hier wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hele mooie verhalen maar zowel de orginele als de gehackte firmware doet het
niet.
Eigenlijk is dit een dikke min punt voor de Medion (Aldi) computers waar er 200.000 in 3uur verkocht zijn.
Bij zulke aantallen mag je wel een beetje ondersteuning verwachten van Medion.

Verwijderd

heb jij dan beide firmwares geprobeert? of is dit info van een ander.
misschien dat het lukt door "upgdvd /f" te gebruiken. /f staat voor force upgrade

Verwijderd

Topicstarter
ik heb beide firmware's geprobeerd met en zonder /f zonder succes

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Waarschijnlijk moet je dus WEL die /f gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:55:
ik heb beide firmware's geprobeerd met en zonder /f zonder succes
ook onder dos? als het dan nog niet lukt houdt het denk ik op

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet het , werkt 100%

1. Download the firmware.
1b . Uninstall NERO.
2. Exrtract to a folder on the E: drive. This is the 'recover' partion on Medion computers and is FAT32. When extracting the file, I extracted to a folder named Firmware ... not the default log filename folder of the zip as this is not recognised in DOS.
3. Get a Windows ME (or 9 boot disk with DVD/CD-ROM drivers installed. You can get this from the internet.
4. Reboot the machine and go into the BIOS by pressing DEL key.
5. In the BIOS, turn off UltraDMA and DMA Support (under Integrated). Save and exit BIOS.
6. Boot using WIndows ME boot disk, and choose 'start with cd-rom support'.
7. Once booted to DOS, change to the drive with the extracted firmware folder. On my system, this was C: (as ME does not mount NTFS).
8. Ensure no disk in DVR-105.
9. Change to firmware folder and run upgrade.bat.
10. Should upgrade okay.
11. Take out flopy disk and Reboot and go into BIOS again.
12. In BIOS, turn on all the UltraDMA and DMA support again, save and reboot into XP.
13. Install Nero and reboot.
14. Patch Nero to 551015a (you can patch to 20 I have not downloaded this yet).
15. Burn baby burn (tried with bulkpaq dvd-r). Will test with others tomorrow but need my beauty sleep now

Pioneer cdr-dvd info ziet de Dvd writer weer als een normale pioneer DVR-105
en niet meer als een oem versie

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
He wim50 dus bij jou doet ie het nou of niet snap het ff niet. ik heb ook die hack gepobeerd maar steed met fout meldingen

• DynaRy
he wim nog iets heb jij je originele firmware gebackuped. zou je die mij willen toezenden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de orginele niet gebackuped omdat het flash proramma daar niet in voorziet.
hij doet het nu 100% met de gehackte firmware.

• DynaRy
maar kan je ook branden. ik heb m dan ook geupdate maar krijg steeds een fout dat ie niet kan branden en dat doet ie dan ook niet

• Martkrui
  • Laatst online: 02-03 20:40
Misschien oude koeien uit de sloot, maar ik heb een nieuwe firmware
van www.medion.de gehaald. Versie 1.30

Upgrade ging foutloos, maar merk nog geen verschil.
(bedenk net alleen dat ik nog niet gereboot heb)

====== edit =====
Nu ook Nero ge-upgrade, en ge-reboot, maar brandt nog
steeds op single speed.

[ Voor 20% gewijzigd door Martkrui op 01-07-2003 19:44 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Martkrui
  • Laatst online: 02-03 20:40
Nero wil nog steeds maar op single speed branden. Bij de brander info krijg ik ook
de melding dat de max speed 1x is.

Iemand de drive met de Medion firmware sneller gekregen ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
De oplossing!

Een universele firmware flasher voor Pioneer a05 en a06, ook alle OEM, Medion, etc. drives zijn hiermee te flashen. Enjoy!

Verwijderd

Gewoon even op www.medion.com de firmware downloaden staat op de site. :)
De firmware is speciaal ontworpen voor medion en microstar computers.
Alle dvd branders van deze computers hebben eigen firmware.
Soooo take care als het mis gaat met een hacked firmware is het over en uit.
De 1.30 firmware voor de pioneer a-05 van de medion site kan zonder problemen gebruikt worden.
Dit is safe ik heb zelf net de nieuwste firmware voor de pioneer a-06 geupdate.
De 1.07 deze staat helaas alleen op de duitse site voor alsnog. :(

Verwijderd

uitbouwen en eens kijken wat er op de drive precies voor type naam staat, deze speciaal gemaakte series hebben meestyal een apparte naam zoals de 106ba voor packard bell is gemaakt. die kan je ook niet updaten met normale firmware

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 03:20
Ik begrijp alle commotie niet helemaal. Sinds de aanschaf van het systeem brand ik -R's op 4 speed en -RW's op 2 speed. Geen enkel probleem :O
Het kan natuurlijk zijn dat ik al heel snel een update heb gedaan, maar dan heeft die al sinds ergens eind mei op de medion driverpagina gestaan...

Ik gebruik trouwens Princo 4 speed DVD-R's en 2 speed DVD-RW's.

Verwijderd

Maatje van me heeft ook een Medion systeemje gekocht met die dvr-105 brander.
Maar hij kan momenteel maar op 1x branden.. ligt dit aan de brander of de schijfjes? want als ik de spec. opzoek op de pioneer siet dan is deze 105 een 4x brander.
Mocht de brander inderdaad max. 1x speed branden is er dan een hacked firmware? ik las dat je dan evt 1x kon branden op 2x dat scheelt toch al weer de helft van de tijd.. :-)
Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Ga gewoon naar www.medion.de --> drivers and updates en download je firmware daar. .exe file aanklikken de de rest gaat vanzelf!

Verwijderd

Ga gewoon naar www.medion.de --> drivers and updates en download je firmware daar. .exe file aanklikken de de rest gaat vanzelf! :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet het niet of hij er nog iets aan heeft na 5 maanden, naast het feit dat hij daar zelf ook al achter was gekomen. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarnaast, mrnoordhoff, gebruik voortaan svp het edit-knopje in plaats van de back-button van de browser om je bericht te wijzigen. Anders post je je bericht dubbel ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.