Toon posts:

Alcatel Speedtouch 510 en firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al heel wat paginaas bekeken hierover, maar is me niet echt duidelijk geworden. Wij krijgen binnenkort adsl via kpn/xs4all. Heb alleen de splitter besteld.
Als modem router wil ik de Speedtouch 510 gebruiken. Nu is mijn vraag, kan ik de daar in aanwezige firewall compleet uitzetten, zodat de 3 op deze modem/router aangesloten pc's alle 3 "onbeschermd" het internet op kunnen?
Ga wel een softwarematige firewall gebruiken, maar mijn ervaringen met ingebouwde firewalls is dat ze zo veel tegen houden, dat je echt een wizard moet zijn om te weten welke poorten wel en niet open moeten zijn. (Met kabel routers in ieder geval.)
Of kan ik in ieder geval 1 pc in de DMZ zetten zoals op de meeste kabel routers wel kan?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

standaard staat de firewall in de speedtouch 510 uit.
dus ja dat kan :)

Verwijderd

Vae Victis schreef op 15 April 2003 @ 15:59:
standaard staat de firewall in de speedtouch 510 uit.
dus ja dat kan :)
aan ;)
heb er ervaring mee
wat je doet -> uitvoeren : telnet 10.0.0.138 -> user + pass (nix) -> ip --> config firewalling=off

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:48 ]

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 22:03
Open a telnet session to the modem
("start" - "run" - "telnet 10.0.0.138") and log on.

At the prompt type "ip" (without the quotes)
At the new prompt type "config" (without the quotes).

You can disable/enabled the firewall using:

config firewalling=off
config firewalling=on

signature

Verwijderd

brooks123 schreef op 16 April 2003 @ 15:49:
Open a telnet session to the modem
("start" - "run" - "telnet 10.0.0.138") and log on.

At the prompt type "ip" (without the quotes)
At the new prompt type "config" (without the quotes).

You can disable/enabled the firewall using:

config firewalling=off
config firewalling=on
kijk naar boven ;)

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Kijk naar de tijd ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
In een 510 zit zoiezo NAT. is niet echt te vergelijken met een firewall, maar er kan vanaf buitenaf in ieder geval geen verbinding opgebouwd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil dus alle verkeer toelaten. Ingaand zowel als uitgaand. En dan via een software matige router, ik weet het, minder veilig, mijn pc's achter de 510 "beschermen". Hoe krijg ik dat dus voor elkaar? Want met firewalling off wordt er nog steeds heel veel tegengehouden. Deze router heeft geen DMZ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 18:12 ]

Verwijderd

Je krijgt als het goed is een CD erbij met verschillende profiles.
In het boekje staat dat je blahblah profile moet uploaden naar je modem en dan het je dus het hele NAT gebeuren.
Ik irriteerde me daar ook aan i.v.m sommige games die niet met NAT overweg kunnen en heb een ander profile geladen, nou kan ik die CD niet vinden anders zou ik even kijken maar als ik met niet vergis moet je het profile hebben met DHCP spoofing in the naam...dus iets van 'DHCPspoof.ini'.
Dan heb je nergens last meer van.
suc6 ermee.
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 18:11:
Maar ik wil dus alle verkeer toelaten. Ingaand zowel als uitgaand. En dan via een software matige router, ik weet het, minder veilig, mijn pc's achter de 510 "beschermen". Hoe krijg ik dat dus voor elkaar? Want met firewalling off wordt er nog steeds heel veel tegengehouden. Deze router heeft geen DMZ?

• ThePhoenix
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En DHCPspoof is werkt dus ongeveer hetzelfde als DMZ?
Ik wil namelijk 1 pc buiten de firewall laten werken, maar de andere computers moeten wel binnen de firewall blijven.
Ik heb ook de Alcatel Speedtouch 510.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Verwijderd

Weet iemand een oplossing voor het bovenstaande probleem? Dus slechts 1 pc uit het netwerk vanachter de firewall halen"?

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:54:
Weet iemand een oplossing voor het bovenstaande probleem? Dus slechts 1 pc uit het netwerk vanachter de firewall halen"?
Ik heb zelf een Speedtouch 510, en ik heb er nooit (in de webinterface) een functie gevonden om een DMZ te maken. Wat een DMZ eigenlijk doet is niks meer dan _alle_ poorten te forwarden naar 1 computer, en de rest krijgt alleen maar standaard uitgaande toegang via NAT.

Een computer het externe ip adres geven, gaat dus niet met een DMZ. Persoonlijk los ik het als volgt op: ik heb DHCP Spoofing aanstaan op mijn 510, die het externe IP adres doorgeeft aan mijn linux router. Die verdeelt dan het internet over de andere bakken met NAT. In principe heb ik dan een 'soort' DMZ, met als nadeel dat de linuxbak altijd aan moet blijven staan. Het ADSL inbellen enzo wordt overigens wel nog gewoon door de 510 gedaan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:54:
Dat is een oplossing, de vraag is wat is werklijk je probleem?

als DMZ niet werkt voor je,waarom?

Als ajunne's oplossing niet werkt waarom niet?

Als je werkelijk 1 pc niet gefirewalled helemaal niet wilt hebben moet je modem in bridge status zetten(en/of spoofen) , en erachter 1 nieuwe firewall zetten (kopen.) Daarvoor heb je dus ook 2 ip adressen nodig van je internet provider. 1 voor je nieuwe firewall en het NAT netwerk erachter en en 1 voor niet gefirewallde pc. (Kost je waarschijnlijk een duurder business abbo bij je provider, anders krijg je tegenwoordig niet meer ip addressen.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1