[s45] Toetsenbord onderhuids cleanen.

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Toetsen van me s45 doen het niet zo goed meer, moet dus meerdere keren indrukken voordat ik resultaat heb.... :X
Vooral de knopjes naast de joypad zijn niet goed.
Nu was ik van plan me phone ban binnen ff schoon te maken met perslucht.

Iemand een schema of tips hoe in me phone open kan krijgen?
Ben nl. bang dat in de telefoon sloop met me kracht.

Whatever.

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Service Manual S45/ME45
Hier staat ook in hoe je de S45 open moet maken.

Paulvogel ©

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Handig TimeClypse, dankje....
Ben het nu aan het downloaden. :)

Whatever.

Verwijderd

TimeClypse schreef op 15 April 2003 @ 16:11:
Service Manual S45/ME45
Hier staat ook in hoe je de S45 open moet maken.
Uhm. Heb je ook zo'n documentje voor een SL45?

Zelfde probleem, de option-keys (die bovenaan direct onder 't display zitten) werken echt voor geen meter meer. En ik heb al geprobeert 't kreng te openen, maar daar beschadig ik um alleen maar mee, lijkt het.

Zo'n case-opener, zoals gebruikt in dat S45-demonteer-docje, dat doet toch niet veel meer dan beide kanten van de casing wegduwen? eg, met een (brede platte) schroevendraaier zou het toch ook moeten lukken?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Daar hik ik ook tegenaan, heb geen demonteer tool....
Heb net al met een punt tang geprobeerd, alles mol ik de boel alleen maar.... brakke plastic... :X

Whatever.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Mijn S45 is al een keer terug geweest hier voor. Na drie maanden gebeurde het weer, dus ligt het ding nu alweer bij Siemens. Ik ga nl. niet in de garantieperiode mijn telefoon open breken, da's niet echt slim IMHO.

Ik heb anderhalf jaar een Pocketline Swing gehad, een half jaar een Sony C1, anderhalf jaar een Siemens S35 en al deze toestellen konden gewoon in mijn broekzak. Als ik hier lees dat meer mensen dit probleem hebben lijkt het wel alsof een S45 vanwege verregaande stofvreterij niet in je broekzak kan.

Da's toch maf ?

edit:
oke, service manual gecheckt... we hebben dus een speciale tang nodig (F30032-P46-A1). Inkoopactie...? :)

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 15-04-2003 17:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 05:59
Het is een veel voorkomend probleem met de S45. Mijne is ook een keer terug geweest naar Siemens. Nu begint het probleem echter weer overnieuw en de garantie is verlopen... Ik was eigenlijk van plan hem 2 jaar te gebruiken, maar misschien moet ik toch maar een SE-T610 overwegen...

Zonde, want het is een fijn toestel verder :7

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Uhm. Heb je ook zo'n documentje voor een SL45?

Zelfde probleem, de option-keys (die bovenaan direct onder 't display zitten) werken echt voor geen meter meer. En ik heb al geprobeert 't kreng te openen, maar daar beschadig ik um alleen maar mee, lijkt het.

Zo'n case-opener, zoals gebruikt in dat S45-demonteer-docje, dat doet toch niet veel meer dan beide kanten van de casing wegduwen? eg, met een (brede platte) schroevendraaier zou het toch ook moeten lukken?
De case-opener duwt inderdaad de case aan beide kanten weg, zodat de behuizing "openbreekt". Het lukt ook wel met een schroevendraaier maar kijk uit dat je je telefoon niet beschadigt. Je kan je telefoon openen, maar mooier wordt hij er (naar alle waarschijnlijkheid) niet op. Mijn M35 heeft nu ook een lichte beschadiging bovenaan de uitsparing. Kijk dus uit waar je mee begint.

En een service manual voor een SL45 heb ik even niet bij de hand, maar wat zoekwerk op google levert aardig wat resultaten op. :Y)
In principe werkt de demontage op exact dezelfde manier als bij de andere *45 series.

Paulvogel ©

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Service manual voor de SL-45 is wel te vinden, maar deze staat tussen firmware tooltjes enzo in... URL mag dus niet op GoT :)
[google=service manual SL-45] moet het mee lukken!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goh dat had ik eerder moeten weten, ik heb die van mij (was al buiten de garantie ook los gehaald maar dat kostte wel aardig wat moeite en leverde ook te veel schade op.

Nu doet het beeldscherm het helemaal niet meer en ben ik dus maar tijdelijk overgestapt op mijn oude S25, tot dat de S55 in het zilver leverbaar is.

Denk dat ik maar eens ga proberen een nieuw display erin te zetten, moet volgens mij vrij makkelijk gaan, want die s55 schiet ook nog niet op

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20
Mijn S45 was idd ook zo brak met die toetsen na een maand of wat. Toen heb ik hem eerst zelf opengemaakt, en een beetje zitten blazen enzo. Later kwam het probleem echter weer terug en toen heb ik hem maar naar siemens zelf gestuurd.

Na 2 weken kwam 'ie weer netjes terug, en hij deed het weer perfect. (dit was op 1 februari). Nu begint hij echter weer dezelfde problemen te vertonen :( En om hem nou 4x in het jaar naar Siemens te sturen zie ik ook niet echt zitten, dus het valt mij een beetje tegen dat ze hiervoor geen blijvende oplossing kunnen vinden. Probleem is wel dat wanneer de garantie voorbij is, je pech hebt als je toetsenbord wéér kapot gaat :/

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

met mijn Siemens ME45 heb ik gelukkig nergens last van. Ik had eerst wel een krakend tobo. echter daar bleek een blikje Golden Power overheen te zijn gegaan :P met een flink natte doek was dat dus zo weg.

Maar volgens mij heb ik nix te vrezen aangezien het tobo en de behuizingen van de ME45 weel dichter en strakker op elkaar zit en van ander spul is. Toetjes van de s45 zijn glad ( :? ) en van mijn ME45 voelen ze wat 'ruwer' aan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1