Toon posts:

Framerate limiter voor Win2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een soort progje waarmee je je framerate rond de 80 kan houden? Als ik een spelletje speel waarbij ik het niet kan instellen word mijn procjes temperatuur (AMD athlon xp 2100+ op Asus a7v333) namelijk errug hoog (70+ graadjes celcius :? :'( ).

Dus om me procje niet te veel te bestressen zou ik graag zo een progje willen hebben maar ik kan er geen vinden (ik heb gezocht op google en download.com).

Kan iemand mij helpen?!

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16
Is het niet een optie om een betere cooler te kopen?

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 14:54
Flash eens naar de 1016 bios en kijk dan eens naar de temps misschien zit er een verandering in, het uitlezen van temps is niet de sterkste kant van dit mobo

Verwijderd

Topicstarter
@Gizmo
Ik heb een Cooler Master HHC-001 en 5 casefans maar wat ik ook probeer ik krijg het niet omlaag :)

@DTC-marijn
Ja ik had al wel meer stukjes gelezen van mensen met dat probleem alleen ik heb nog nooit een mobo geflashed hehe... :/ Ik zou dus niet weten hoe :(

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 21:11

ultimateharry

Team Slayer:-)

Op de cd die je bij de mobo hebt gehad staat een utility genaamd "asus update". Deze utility trekt de benodigde bios van internet en flashed hem voor je. Heel erg makkelijk. Asus update is ook op de asus site te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door ultimateharry op 15-04-2003 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... als ik dat progje gebruik dan gaat ie kijken wat er geupdate kan worden en dan kan ik maar tot versie 1007 gaan...

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 21:11

ultimateharry

Team Slayer:-)

Misschien helpt het om de nieuwste versie van asus update te gebruiken. Het lijkt wel of er om de twee weken een update van asus update uitkomt

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie het net. Hij is nu al voor de 5e keer het progje aan het updaten... haha.
Ik kan nu in ieder geval die versie 1016 downloaden.

Bedankt jongens en meisjes!

Verwijderd

Topicstarter
Heilige uitwerpselen! Na de flash geeft ie opeens 13 graadjes minder aan! :D
Nu kan ik eindelijk met een gerust hart lekker aan het gamen zonder de angst voor doorbrandende cputjes :)

Heel errug bedankt nogmaals :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:29:
Heilige uitwerpselen! Na de flash geeft ie opeens 13 graadjes minder aan! :D
Nu kan ik eindelijk met een gerust hart lekker aan het gamen zonder de angst voor doorbrandende cputjes :)

Heel errug bedankt nogmaals :)
offtopic:
lol @ uitspraak.. Heilige uitwerpselen

Sorry modjes, moest dit ff kwijt :)

Systeem Specs

Verwijderd

Wat heeft trouwens het verminderen van de Framerate naar 80 te maken met de warmte van de CPU? :?

Volgens bij is de belasting van de CPU bij 80 FPS of 100FPS hetzelfde..

Verwijderd

het is zowieso wel grappig dat er gedacht wordt dat de temp lager wordt door een bios update... ga je wel twijfelen aan de nauwkeurigheid van zo'n meting :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik snap wel dat de temp niet verandert maar ik wist niet of die klopte of niet met de oude versie van me bios. Ik dacht al van niet want ik had het hier op het forum al een paar keer gelezen, maar ik wilde dus wel de KLOPPENDE temp weten, en of die niet al te hoog was. Omdat ik daar niet achter kon komen wou ik dus voor de zekerheid mijn fps een beetje omlaag duwen.

80 of 100 fps maakt niet zo veel uit nee maar wel 200 of 80 ;).
Pagina: 1