Toon posts:

IP keuze vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de search zitten doorspitten, maar ik kan niets concreets vinden. De vraag van mijn kant:

Ik heb hier een wanadoo cable (premium) verbinding, achter een router. Nu kan je via http://192.168.2.1 het vaste IP laten vernieuwen. Is het op één of andere manier ook mogelijk om je eigen internet IP te kiezen? Dus stel dat ik 213.13.13.213 zou willen hebben, is het dan mogelijk om dit IP te kiezen via één of andere instelling of proggie?
Stel dat dit niet mogelijk is, is het dan wel mogelijk om een bepaalde range aan te geven, waarin jij je IP zou willen hebben? ( Dus bijvoorbeeld, ik wil een IP in de range 213.13.13.*** ) Is dit wel mogelijk via een instelling of een programmaatje?

edit: toevoeging: dit systeem draait op WIN2k engelse versie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:47 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, dat kan niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee tuurlijk gaat dat niet... Wat zou degene ervan vinden die jouw ip had? Je krijgt een IP van Wanadoo, basta.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Nee zeker niet mogelijk. Anders zou iedereen dit toch doen :?

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat regelt je provider allemaal. Weinig kans :)

edit:
Oeh.. te laat :)

[ Voor 26% gewijzigd door ZroBioNe op 15-04-2003 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een n00b op dat gebied, dus vandaar mijn vraag. Misschien dat het wél mogelijk was om het te verkrijgen IP enigzins te sturen (door een bepaalde range aan te geven)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 13:04
Op je interne netwerk kun je wel zelf kiezen welke IP-reeks je gebruikt, maar het is aan te raden de 192.168.x.x of 10.x.x.x reeks te gebruiken (was er nog een, ben 'm ff kwijt). Deze zijn namelijk gereserveerd voor interne netwerken en komen niet op het internet voor (om problemen te voorkomen).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee. Wanadoo heeft een (aantal) range(s) gekocht en deelt vervolgens die IP adressen weer uit aan zijn klanten. Dus die range wordt zowieso al bepaald door Wanadoo. Het zou heel leuk zijn als je uit hun range wat mag kiezen, maar ook dat heb ik nooit ergens zien gebeuren.
jurri@n schreef op 15 april 2003 @ 15:50:
Op je interne netwerk kun je wel zelf kiezen welke IP-reeks je gebruikt, maar het is aan te raden de 192.168.x.x of 10.x.x.x reeks te gebruiken (was er nog een, ben 'm ff kwijt). Deze zijn namelijk gereserveerd voor interne netwerken en komen niet op het internet voor (om problemen te voorkomen).
10.0.0.0 tot 10.255.255.255
172.16.0.0 tot 172.31.255.255
192.168.0.0 tot 192.168.255.255

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 15-04-2003 15:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

jurri@n schreef op 15 april 2003 @ 15:50:
172.16-31.x.x

Verwijderd

RobIII schreef op 15 April 2003 @ 15:51:
Nee. Wanadoo heeft een (aantal) range(s) gekocht en deelt vervolgens die IP adressen weer uit aan zijn klanten. Dus die range wordt zowieso al bepaald door Wanadoo. Het zou heel leuk zijn als je uit hun range wat mag kiezen, maar ook dat heb ik nooit ergens zien gebeuren.
Klopt, ze hebben - onder andere - 213.17.x.x :)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al eens bij wanadoo nagevraagd of je een vast IP kan krijgen misschien?
waarschijnlijk tegen betaling :)
offtopic:
* trouwens, waarom zou je je IP zelf willen kiezen.. Als ie maar vast is toch :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sumuhtsop op 15-04-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:54:
[...]

Klopt, ze hebben - onder andere - 213.17.x.x :)
Klopt, maar je kan dus niet in win2k instellen dat je alleen maar een IP uit
213.17.(vast ingesteld nummer).(door wanadoo te bepalen nummer) toebedeeld krijgt? Het is onmogelijk om zoiets te 'sturen'?

Verwijderd

Bel ze effe op om te vragen wat een vast IP-block kost $$$€€€

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:58:
[...]
Het is onmogelijk om zoiets te 'sturen'?
ja, het is onmogelijk. Tenzij je een vast IP koopt idd. En dan nog heb je weinig te vertellen over wat het IP adres wordt als je uberhaupt al iets te vertellen hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 15-04-2003 16:04 ]

Over mij

Verwijderd

Die worden gewoon automatisch toegewezen hoor, die kan je echt niet kopen. Is gewoon een Radius-server die dat regelt..

• Armycommand
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022

Armycommand

CLUB9-2

Je kan natuurlijk wel gewoon een eigen servertje/routertje installeren met daarachter een eigen netwerk.
Zolang je servertje online blijft, houd je hetzelfde IP meestal.

Of je gewone pc altijd aan laten staan kan ook.
Anders krijg je waarschijnlijk telkens een ander IP toegewezen.

Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Waarom wil je eigenlijk zelf je ip-adres "kiezen"? Het is geen mobieltje. Wat zou het nut er van zijn, al zou het kunnen?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

RobIII schreef op 15 April 2003 @ 15:51:
10.0.0.0 tot 10.255.255.255
172.16.0.0 tot 172.31.255.255
192.168.0.0 tot 192.168.255.255
Klopt en ook nog: 169.254.0.0 tot 169.254.255.255 ;)

Om antwoord te geven op de vraag van topicstarter:

Nee, dat is niet mogelijk, omdat je ISP een range krijgt/koopt (meestal B-range) van het ARIN (American Registry for Internet Numbers). En jij krijgt weer een adres van je ISP.

Als je veel euro's hebt, kan je zelf ISP worden, dan is het waarschijnlijk weer wel mogelijk :+ Of je als particulier bij ARIN een adres kan aanvragen is mij onbekend, zal je moeten informeren, maar ik verwacht van niet.

Anders zul je het toch bij je eigen IP moeten houden en eventueel een leuk DNSje maken ofzo?

Dividend for Starters

Verwijderd

Als je een server wilt draaien, en graag een vaste naam/IP hebben, zou ik http://www.dyndns.org even bezoeken :)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
en als je bang bent dat mensen je adres niet kunnen onthouden kun je ook een dnsforwarder instaleren. (zoals dns2go)
edit: Damn jou...
* Hennie-M speelde toevallig tijdens deze post: Ignite - Still screaming for a change - 04 - Slow.mp3

[ Voor 35% gewijzigd door Hennie-M op 15-04-2003 16:12 ]

Verwijderd

ultimateharry schreef op 15 April 2003 @ 16:06:
Waarom wil je eigenlijk zelf je ip-adres "kiezen"? Het is geen mobieltje. Wat zou het nut er van zijn, al zou het kunnen?
Webserver
Mailserver
RemoteControl/VNC/etc.
FTPServer

Waarom zou het zo zijn dat je altijd nieuw ip krijgt? Zodat je dit niet kan doen.

offtopic:
Heb met @home al 2 jaar de zelfde ip's(2 stuks).

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:12:
[...]

Webserver
Mailserver
RemoteControl/VNC/etc.
FTPServer

Waarom zou het zo zijn dat je altijd nieuw ip krijgt? Zodat je dit niet kan doen.
Ik had het puur over het zelf kiezen van het ip-adres, niet over het al dan niet dynamisch of statisch zijn ervan. Beter lezen alsjeblieft.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
het is eigen aan dhcp (het protocol dat dynamische adressen bedeelt) dat je als client niet kan kiezen welk adres je krijgt... maar ook dat je hetzelfde adres terugkrijgt als je binnen een bepaalde periode (te configureen door de beheerder) opnieuw een adres aanvraagt.

daarom gebeurt het vaak dat je in de praktijk hetzelfde aders gedurende een lange tijd houdt.

Ik weet niet hoe het bij jouw isp zit, maar hier is het zetten van een eigen server expliciet verboden... al kan je het dynamisch ip-probleem idd omzeilen dmv diensten als dyndns.org, warvoor je een tooltje installeert dat je ip-adres in de gaten houdt en dat doorstuurt naar hun dns server als het verandert.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:10:
Als je een server wilt draaien, en graag een vaste naam/IP hebben, zou ik http://www.dyndns.org even bezoeken :)
Bij mij doet deze site het niet. Is het wel de correcte URL?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hij is juist hoor, alleen wat traag soms

Verwijderd

Traag? bij mij staat ie vlot op het scherm....
check je dns.
Pagina: 1