Toon posts:

[Philips Brander 16x10x40] Leest eigen gebakken cd's niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al ruim een jaar deze Philips 1600 Serie's brander, maar de laatste tijd gaat hij rare dingen doen.

Zo heb ik het probleem dat hij zijn eigen gebrande cd's niet meer kan lezen. Ik dacht dat het misschien aan de cd's zelf lag (dat Philips bijvoorbeeld een conflict geeft met een bepaald merk Cd-r), maar het zijn notabene Philips Cd-r'etjes :) Dus het zal daar wel niet aan liggen.

Je zou kunnen zeggen dat de lens vies is, maar die heb ik ook al schoongemaakt met alcohol. Tevens zou die dan niet meer kunnen branden, maar dat doet hij wel.

Als ik zo'n gebrande cd door mijn Philips in een andere cd-romspeler in een andere pc doe, werkt hij wel.
Als ik er andere (niet door hem gebrande) cd's erin doe, leest hij deze uitstekend.

Wat kan het probleem zijn dat mijn Philips geen zelfgebakken cd's kan lezen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
leest ie ook geen philips cdrs die in een andere brander gebrandt zijn? In dat geval is het een incompatibiliteit met de cds. Andere cds gebruiken is de oplossing. Als dat niet helpt zit het in het leesgedeelte van de brander, die heeft dan moeite met cdrs. Dan is het garantie of een nieuwe. (advies: geen philips)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:55

swampy

Coconut + Swallow = ?

...misschien is gewoon de CD brander op. Ya know, dat branden kan sluitage veroorzaken en de Ene brander is eerder "op" als de andere!

Een vriend van mijn zit in de CD-dupliceer business en heeft me wel eens vertelt dat CD branders ook versleten kunnen raken.

Als laatste hoop dan, brand NU een VERSE het gaat om de versheid van de cd, een philips CD-R. Als hij na het branden niet te lezen valt in je ding dat weet je gewoon dat je laser versleten is!

En tja, zo'n oude brander is de reparatie kosten nog niet waard.

Gelijk een tip voor je volgende brander...kijk effe of je een Plextor PlexWriter kan scoren! Want die roeleren!

There is no place like ::1

Verwijderd

Bij mij leest ie pas een gebakken cdr als het laatje 1 keer open en dicht is geweest na het branden. Maar ik neem aan dat het niet zo'n simpel probleem is?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op 15 april 2003 @ 15:44:
leest ie ook geen philips cdrs die in een andere brander gebrandt zijn? In dat geval is het een incompatibiliteit met de cds. Andere cds gebruiken is de oplossing.
Maar ik mag toch aannemen dat hij wel cd-r's van zijn eigen merk kan lezen/branden? Ik heb eerder ook Philips cd-r's gehad en die las/brandde hij prefect. Dat waren Philips 16x Cd-r 80 min 100 mb. Die cd-r's die ik nu heb zijn Philips 48x Cd-r 80 min 700 mb. Ik mag toch niet hopen dat het daaraan ligt, want ik heb net twee spindels (a 100 cd's) gehaald :/
Als dat niet helpt zit het in het leesgedeelte van de brander, die heeft dan moeite met cdrs. Dan is het garantie of een nieuwe. (advies: geen philips)
Ik heb dus geen garantie meer. En je hebt gelijk: als ik een nieuwe haal, is het zeker geen Philips!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 15 April 2003 @ 15:46:
...misschien is gewoon de CD brander op. Ya know, dat branden kan sluitage veroorzaken en de Ene brander is eerder "op" als de andere!

Een vriend van mijn zit in de CD-dupliceer business en heeft me wel eens vertelt dat CD branders ook versleten kunnen raken.

Als laatste hoop dan, brand NU een VERSE het gaat om de versheid van de cd, een philips CD-R. Als hij na het branden niet te lezen valt in je ding dat weet je gewoon dat je laser versleten is!

En tja, zo'n oude brander is de reparatie kosten nog niet waard.

Gelijk een tip voor je volgende brander...kijk effe of je een Plextor PlexWriter kan scoren! Want die roeleren!
Maar waarom kan een andere cd-rom speler deze cd die hij net gebrand heeft wel lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog was vergeten te zeggen.
Hij spint wel up, maar leest de cd niet. Als ik dan bijvoorbeeld naar Deze Computer ga en op de brander klik, krijg ik niets te zien. Ook komt de 'titel' er niet te staan die ik oorspronkelijk had toegewezen. Wel spint hij wat onregelmatig up. Hij doet twee keer een poging en dan stopt ie gewoon. Ik kan hem er dan gewoon uithalen en hem er weer opnieuw indoen. Dan begint ie weer van voor af aan.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

EMP

Krulloos!

Ik ken dit probleem ook bij de fikker van een vriend van mij (dat is een 2-speed, merk weet ik niet meer). Volgens hem komt het doordat hij schrijft met een andere kop dan dat hij leest, en dat de leeskop niet goed meer is, maar de schrijfkop nog wel.

Is tweedehands informatie, dus kan niet zeggen of het echt zo is :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Empie schreef op 15 April 2003 @ 17:54:
Ik ken dit probleem ook bij de fikker van een vriend van mij (dat is een 2-speed, merk weet ik niet meer). Volgens hem komt het doordat hij schrijft met een andere kop dan dat hij leest, en dat de leeskop niet goed meer is, maar de schrijfkop nog wel.

Is tweedehands informatie, dus kan niet zeggen of het echt zo is :)
Is dat zo? Ik heb hem namelijk uit elkaar gehaald en daarbij ben ik maar een lens tegengekomen :) Het kan zijn dat er twee aparte 'afdelingen' zijn voor het lezen en schrijven, maar dat zou betekenen dat mijn brander gewoon versleten/stuk is.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je hebt er toch wel de laatste firmware (P1.5) in zitten?
Er is maar 1 lens, en daar gaat de laser door voor zowel lezen als schrijven.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Klinkt misschien ook heel raar, maar kijk je voeding eens na?
Als die het net kan trekken is de brander of cdspeler ook 1 van de 1ste die niet goed meer werken.
Probeer je writer eens in een andere pc, of doe eens een andere voeding in je pc, liefst rond de 300 watt.
Heb deze gein al eens eerder meegemaakt bij de buren.

Verwijderd

Maar waarom kan een andere cd-rom speler deze cd die hij net gebrand heeft wel lezen?
Omdat die geen versleten laser heeft itt de writer die wel versleten is.

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 15 april 2003 @ 19:56:
Klinkt misschien ook heel raar, maar kijk je voeding eens na?
Als die het net kan trekken is de brander of cdspeler ook 1 van de 1ste die niet goed meer werken.
Probeer je writer eens in een andere pc, of doe eens een andere voeding in je pc, liefst rond de 300 watt.
Heb deze gein al eens eerder meegemaakt bij de buren.
Mijn voeding kan het genoeg trekken. Het is een standaard AOpen 350 Watt voeding. Ik heb ook al andere connectoren gebruikt, maar geen beter resultaat.
Het kan trouwens ook niet echt aan mijn voeding liggen, want ik heb er ook al meer ingehangen, zoals een tweede harde schijf en een tweede cd-rom speler. Tenzij mijn voeding kapot is, maar dan zouden er ook meer functies niet naar behoren moeten werken. En dat is niet het geval.

Ik heb mijn brander ook al in een andere computer gehad, maar dat hielp niets. Ook al een nieuw cd-tje gebrand in die andere pc en vervolgens geprobeerd te lezen, maar zonder resultaat.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Nieuwe brander halen. Simpel. Zo duur zijn die dingen gelukkig niet meer ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 16 april 2003 @ 22:01:
Nieuwe brander halen. Simpel. Zo duur zijn die dingen gelukkig niet meer ;)
Dat dacht ik dus toen ook bij deze brander, die ik voor 75 Euro een jaar geleden op de kop tikte bij de Makro. Ik heb niet zo'n zin om nog een keer zulk soort problemen te krijgen.
Als ik er een koop moet ie wel van een beetje kwaliteit zijn, maar toch een beetje betaalbaar :) Plextor is prefect, maar relatief duur. Lite-on is goedkoop en redelijk in kwaliteit.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Persoonlijk heb ik met Lite-on de minste problemen gehad. Alleen vandaag een telefoontje van iemand waarbij er een CD ontploft was in de drive. (Lite-on 48X fikker). Lag waarschijnlijk aan het CD'tje, maar toch. Overigens zijn die Lite-On branders voor ongeveer € 60.- te koop. Heb er eigenlijk nooit echte problemen bij gezien (qua branden / slijten).
Plextor ook goede ervaringen mee, maar ze zijn op dit moment gewoon te duur voor wat ze leveren.

You can't have everything. Where would you put it?

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Philips branders heb je ook voor rond de 60 euro (die van mij bijvoorbeeld - van de Mediamarkt)

Mag ik vragen waarom "plexwriters roeleren"?
ik heb altijd hele goede ervaringen gehad met Philips branders... (we hebben er drie hier)
en volgens mij zijn alle branders op de markt wel aardig goed, toch? (exemplarische fouten even niet meegeteld)

Verwijderd

Topicstarter
cwppol schreef op 17 April 2003 @ 00:18:
Philips branders heb je ook voor rond de 60 euro (die van mij bijvoorbeeld - van de Mediamarkt)

Mag ik vragen waarom "plexwriters roeleren"?
ik heb altijd hele goede ervaringen gehad met Philips branders... (we hebben er drie hier)
en volgens mij zijn alle branders op de markt wel aardig goed, toch? (exemplarische fouten even niet meegeteld)
'Tegenwoordig wordt er bijna geen slechte apparatuur meer gemaakt', zoals mijn vader altijd zegt. Dat is hetzelfde als met auto's, want er worden ook geen slechte auto's meer gemaakt.

Het is alleen de kwaliteit die een rol gaat spelen. Bij auto's is dat natuurlijk ook het uiterlijk, maar dat is een veel kleinere factor bij branders :)

Ik betaal liever iets meer dat ik een brander heb waarmee ik 3 jaar doe, dan dat ik minder betaal en na een jaar weer een nieuwe moet halen.

Hier even een vergelijking tussen:
- Philips 48x16x48 Black -- 60 Euro
- Plextor 48x24x28 Black -- 90 Euro
Als ik met die Philips dezelfde problemen krijg als met deze Philips, zou ik dus naar anderhalf jaar (zolang heeft hij nu ook ongeveer meegedraaid) een nieuwe moeten kopen. Dat betekent dat ik er twee verbruik in 3 jaar tijd = 120 Euro
Als ik een Plextor koop, die ongetwijfeld van betere kwaliteit is en er vanuit ga dat er niets met die brander gebeurd, kan ik er 3 jaar mee vooruit. Dat betekent dat ik na 3 jaar één brander heb verbruikt = 90 Euro.

Zo zie je dus dat je beter wat meer kunt betalen voor kwaliteit en er wat langer mee doet, dan dat je ieder jaar een nieuwe brander moet kopen.

Deze vergelijking klopt dus eigenlijk van geen kant, maar het gaat om het principe. Ik nam Philips, omdat ik daar nu eigenlijk hele slechte ervaringen mee heb.
Mijn nieuwe brander zal dus waarschijnlijk wel een Plextor zijn.

Om nog even op de auto's terug te komen: Plextor kun je vergelijken met Mercedes en Toyota met Lite-on. Beide auto's rijden evengoed en ik zal niet zeggen dat Toyota een slecht merk auto is (want zoals m'n vader zegt: 'Tegenwoordig worden er bijna geen slechte auto's meer gemaakt').

Hiermee bedoel ik dus te zeggen:
Als je kwaliteit wilt, moet je daarvoor betalen. Ook voor apparatuur die relatief langer meegaat dan normale apparatuur, moet je gewoon meer betalen. Dat is gewoon logisch 8)

• Eddos
  • Laatst online: 19:32
Ehm...draai je toevallig Windows XP?
Het klinkt mischien vaag, maar ik had ongeveer hetzelfde onder Windows XP.
Hij brand de cd heel netjes, maar daarna kan hij hem niet meer lezen(in geen enkele cd speler trouwens).
Toen ik het onder Windows 2000 probeerde, werkte het weer goed.
Vreemd niet?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 15:54:
[...]

Omdat daar de laser nog wel goed van is.....

Zelf heb ik een Philips 8x4x32 dingetje liggen en....tja...hij doet het nog wel maar ben blij dat ik overgestapt ben op plextor!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 09:12:
[...]
'Tegenwoordig wordt er bijna geen slechte apparatuur meer gemaakt', zoals mijn vader altijd zegt. Dat is hetzelfde als met auto's, want er worden ook geen slechte auto's meer gemaakt.

Het is alleen de kwaliteit die een rol gaat spelen. Bij auto's is dat natuurlijk ook het uiterlijk, maar dat is een veel kleinere factor bij branders :)

Ik betaal liever iets meer dat ik een brander heb waarmee ik 3 jaar doe, dan dat ik minder betaal en na een jaar weer een nieuwe moet halen.
Yep, plextor is duurder door heb gebruik van iets betere kwaliteit onderdelen.

Zoals al de tray...zoals je al kan opmerken...de CD-tray is zwart.....voor betere Laser stabiliteit.

Ook andere onderdelen zijn vaak van iets betere kwaliteit als de rest., de goede laser bijvoorbeeld.

Een vriend die bij een CD-dupliceer bedrijf werkt ( ya know, promotie-cd's ) dat helaas over 6 maanden dicht gaat....maar in dat bedrijf word op de "manuele" cd-duplicatie alleen maar gewerkt met plextors!

Zelf krijg ik altijd van hem een paar high quality dye cd's. Mislukte opdrukjes..maar wel top kwaliteit Dye laag.

:-), lyfe is good!

Verwijderd

och mijn Aopen bakdoos is ook alweer 2 jaar oud :) 1x problemen gehad 8) was na nieuwe firmware weer klaar, k zie t nut er niet van een dure plex te kopen.

als je 2 iedentieke even oude branders zou hebben kan de ene er toch ook eerder mee uitschijden dan de andere :?

• XiQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

XiQ

Eddos schreef op 17 April 2003 @ 11:08:
Ehm...draai je toevallig Windows XP?
Het klinkt mischien vaag, maar ik had ongeveer hetzelfde onder Windows XP.
Hij brand de cd heel netjes, maar daarna kan hij hem niet meer lezen(in geen enkele cd speler trouwens).
Toen ik het onder Windows 2000 probeerde, werkte het weer goed.
Vreemd niet?
ik kan geen cds kopieren onder xp (onder 2000 wel)

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

Pagina: 1