• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb hier een hele stapel kleinbeeldnegatieven die ik graag wil gaan archiveren in digitale vorm, voordat ze beginnen te vervallen. Aangezien ik zelf niet van plan ben een negatiefscanner aan te schaffen voor die paar negatieven, en er verschillende foto-services zijn die voor weinig geld je foto's op een CD-ROM of op internet zetten, leek mij dit een goede oplossing. Nu kwam ik op GoT een paar (eeuwenoude) topics tegen waar deze fotoservices ter discussie worden gesteld:

[rml][ Waar] Fotoservice[/rml]
Kruidvat Foto CD

en verder een hele zooi topics die gaan over de afdrukkwalitiet.
Aangezien ik uit ervaring weet dat het niet zo op prijs gesteld wordt als topics van meer dan een jaar geleden omhooggeschopt worden ;), en deze bovengenoemde topics wat eenzijdig waren, heb ik dit verse, nieuwe topic geopend :)

Wie heeft er ervaring met dergelijke digitize-service van o.a. Kruidvat, HEMA etc. ?
Post je ervaringen aub beargumenteerd, dwz. waarom is de kwaliteit slecht (kleur, resolutie, compressie etc.) en ondersteun dit eventueel met een voorbeeldfoto, die je uiteraard niet onverkleind in dit topic gaat posten. Uit eerdere topics maakte ik op dat sommige services foto's van +/- 500kb leveren, dus een simpele [img=500] tag is voor modemgebruikers niet echt leuk ;)

Alvast bedankt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©