[frames] schuiven icm scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een heel irritant probleem

Ik heb een site lopen die opgedeeld is in 3 frames

*bovenste frame vaste maat, auto scroll
* midden frame dito
*onder frame variable hoogte, auto scroll.

Nu gaat in IE (windows) alles prima, maar open ik hem in Opera of onder IE op de MAC dan schuift het onder frame circa 6 pixels naar links waardoor de lijn weg is :(

Terwijl ik het idee heb dat ik juist die ruimte reserveer door de top frames op auto te zetten :(

Iemand een idee hoe dit op te lossen

HTML:
1
2
3
4
5
<frameset rows="91,19,*" border="0" frameborder="no" frameborder="0" framespacing="0">
        <frame name="top" src="topnav.php" noresize scrolling="auto">
        <frame name="login" src="login.html" noresize scrolling="auto">
    <frame name="main" src="melp.html"  scrolling="auto">
</frameset>

Ik heb het idee dat scrolling="auto" geen functie heeft in andere browsers dan IE aangezien de afstand hetzelfde blijft als scrolling ="no" :?

[ Voor 20% gewijzigd door BierPul op 15-04-2003 15:24 ]

Ja man

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

linkje?

Is het soms zo dat de bovenste 2 frames content bevatten dat korter is dan de framelengte waardoor er geen scrollbar zichtbaar is?
En is dat in het onderste frame juist andersom?

Als er namelijk geen scrollbar nodig is wordt de content die 13 pixels breder.
Er treedt dan verschuiving op tov de andere frames.
Oplossing: alle frames scrolling="yes" meegeven.

www.jurgroessen.nl

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
jep dat heb je goed bovenframe is een vaste balk en de middelste ook alleen het onderste frame scrollt.

Dit hebben we zo gedaan omdat de bovenste frame info bevat wat via SSL gaat en het anders te traag zou worden :(

scrolling="yes" is helaas geen optie :(

Bijna alle browsers naast IE negeren scrolling="auto" :(

[ Voor 57% gewijzigd door BierPul op 15-04-2003 15:45 ]

Ja man

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

LOST_GUNT schreef op 15 April 2003 @ 15:43:
jep dat heb je goed bovenframe is een vaste balk en de middelste ook alleen het onderste frame scrollt.

Dit hebben we zo gedaan omdat de bovenste frame info bevat wat via SSL gaat en het anders te traag zou worden :(

scrolling="yes" is helaas geen optie :(

Bijna alle browsers naast IE negeren scrolling="auto" :(
warrig antwoord..

het boeit mij niet hoeveel frames je gebruikt en wat je erin duwt.
Feit blijft namelijk dat de browser een frame mét scrollbar anders rendert dan een frame zonder scrollbar.
Om dat te voorkomen kun je scrolling=yes gebruik, het hoeft natuurlijk niet! maar dan treedt regel 1 weer in werking ;)

Ik snap dan ook niet wat SSL ermee te maken heeft en waarom scrolling=yes geen optie is... als je geen scrollbar wil kan ik
je uit een droom helpen: met scrolling=auto krijg je ook een scrollbar op gezette tijden..

anyways, als je gefundeerde hulp wilt zul je denk even een link naar een demo moeten plaatsen..
Het zou namelijk zomaar kunnen dat je in je onderframe een buggy html-doc hebt zitten ;)

www.jurgroessen.nl

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 09:45
Ik heb ook gemerkt dat IE6 anders omgaat met scrolling=auto dan bijvoorbeeld IE5, die IE op de mac is zeker een andere versie dan die waarin het wel werkt ?

en anders zet je scrolling op yes (of no) afhankelijk van wat je wil hebben he :)

wat je eventueel ook dan doen is met een CSS gewoon de bovenste 2 frames 13 pixels naar links schuiven (padding-right: 13px;)

Als je ook geen CSS wil gebruiken, kan je nog een table gebruiken. Als je dan alles in een table zet, dan doe je zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table>