Ik probeer hier de policies aan de praat krijgen, maar het wil niet echt lukken.
De systemen:
• Server
Netware 5.1 Sp5 (ipx + ip geinstalleerd)
Edir 8.7
Zenworks 4
• Client
Windows 2000 pro sp2
novell client 4.83sp1
management agent
Hetgene wat tot nu toe wel gelukt is, is het volgende:
- Ik heb in de host file van windows 2000 het ipnummer en zenwsimport ge
zet en het workstation wordt daarna ook gewoon geimporteerd door zenworks.
- Het remote managen van de client gaat ook perfect.
Alleen het toewijzen van policies wil die gewoon niet pakken. Als ik bijvoorbeeld een andere screensaver toewijs dan wordt deze niet gepakt door windows 2000.
Ik heb de policies ingesteld in Extensible Policies van de User Package en de User Package ook geassocieerd aan de user.
Heb ook geprobeerd de winnt.adm file in PUBLIC folder te zetten, maar dit werkt ook niet (lijkt me ook niet helemaal de bedoeling om dit zo te doen met zenworks).
Kan dit te maken hebben dat de remote agent met IP werkt en de rest van zenworks met IPX ofzo. Het preferred protocol van de novell client staat momenteel op IP. Ik heb geen flauw idee of het hier aan kan liggen, maar ik dacht van... gooi het ff in de groep he
De systemen:
• Server
Netware 5.1 Sp5 (ipx + ip geinstalleerd)
Edir 8.7
Zenworks 4
• Client
Windows 2000 pro sp2
novell client 4.83sp1
management agent
Hetgene wat tot nu toe wel gelukt is, is het volgende:
- Ik heb in de host file van windows 2000 het ipnummer en zenwsimport ge
zet en het workstation wordt daarna ook gewoon geimporteerd door zenworks.
- Het remote managen van de client gaat ook perfect.
Alleen het toewijzen van policies wil die gewoon niet pakken. Als ik bijvoorbeeld een andere screensaver toewijs dan wordt deze niet gepakt door windows 2000.
Ik heb de policies ingesteld in Extensible Policies van de User Package en de User Package ook geassocieerd aan de user.
Heb ook geprobeerd de winnt.adm file in PUBLIC folder te zetten, maar dit werkt ook niet (lijkt me ook niet helemaal de bedoeling om dit zo te doen met zenworks).
Kan dit te maken hebben dat de remote agent met IP werkt en de rest van zenworks met IPX ofzo. Het preferred protocol van de novell client staat momenteel op IP. Ik heb geen flauw idee of het hier aan kan liggen, maar ik dacht van... gooi het ff in de groep he