[Zenworks] Policy probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35
Ik probeer hier de policies aan de praat krijgen, maar het wil niet echt lukken.

De systemen:
• Server
Netware 5.1 Sp5 (ipx + ip geinstalleerd)
Edir 8.7
Zenworks 4

• Client
Windows 2000 pro sp2
novell client 4.83sp1
management agent

Hetgene wat tot nu toe wel gelukt is, is het volgende:

- Ik heb in de host file van windows 2000 het ipnummer en zenwsimport ge
zet en het workstation wordt daarna ook gewoon geimporteerd door zenworks.
- Het remote managen van de client gaat ook perfect.

Alleen het toewijzen van policies wil die gewoon niet pakken. Als ik bijvoorbeeld een andere screensaver toewijs dan wordt deze niet gepakt door windows 2000.

Ik heb de policies ingesteld in Extensible Policies van de User Package en de User Package ook geassocieerd aan de user.

Heb ook geprobeerd de winnt.adm file in PUBLIC folder te zetten, maar dit werkt ook niet (lijkt me ook niet helemaal de bedoeling om dit zo te doen met zenworks).

Kan dit te maken hebben dat de remote agent met IP werkt en de rest van zenworks met IPX ofzo. Het preferred protocol van de novell client staat momenteel op IP. Ik heb geen flauw idee of het hier aan kan liggen, maar ik dacht van... gooi het ff in de groep he :)

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35
nog niemand? :'(

Verwijderd

Als je op een user object klikt in de NDS wat zie je dan bij effective policies?
Heb je de workstation manager wel geinstalleerd in de client?

Is het ZenWorks 3.x, 4.x of 6? En met de laatste patches?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

'T lijkt me zaak eerst eens uit te zoeken waar het exact misgaat :)
  • Check of je de Extensible polies wel bij het juiste OS gedefinieerd hebt je je Package (en of ze bij de effective policies naar boven komen)
  • Check eens op de lokale PC in je Scheduler (wmsched.exe) of je uberhaupt wel polies binnen ziet komen.
  • Probeer Nalexpld.exe /i eens te draaien (sommige dll's komen met NAL mee; in dit geval gaat het waarschijnlijk om zenpol32.dll)
  • Check eens of je op je client wel NAl 4.0 hebt draaien (wordt met de ZENAgent geinstalleerd)
  • Welke client draai je: Mijn ervaring is dat je het beste 4.83 kunt draaien. SP1 is al uit maar zit een probleem in waardoor ik wacht tot SP2 uitkomt (eind deze maand verwachtigen ze um kreeg ik vandaag bevestigd)
  • Werken andere polies vanuit dat Policy Package wel ? (DLU is meestal de policy waarmee ik test aangezien die makkelijk te controlleren is :P)
  • Gebruik je de laatste ZfD4Agent ?
Check ook deze url eens, staan een hoop interessantre dingen tussen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jaymz op 16-04-2003 13:35 ]