[VB6] Image: Bring to Front werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Oké, ik ben samen met een stagiair bezig met een applicatie te maken in Visual Basic 6 en nu heb ik een plaatje met een transparante achtergrond. Nu is de bedoeling om dat plaatje "boven" knoppen en inputboxen te laten zweven. Als ik de image invoegt en druk een paar keer op "Bring to Front" dan blijft hij toch nog 'achter' buttons en input boxen staan. Nu hebben we geprobeerd om een nieuw form aan te maken en daar de image in te zetten en dan het form transparant te zetten zodat we alleen het plaatje overhouden maar dit is ook geen oplossing omdat hij het GEHELE plaatje transparant maakt.

Hoe kan ik zorgen dat een Imagebox boven andere objecten komt te staan. Ik heb het ook geprobeerd om het plaatje in een PictureBox te laden, nu blijft hij netjes boven alle knoppen staan, maar is de transparantie van de achtergrond weer weg 8)7

Wie heeft er misschien een optie om dit te kunnen oplossen.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Hebben het plaatje en de buttons dezelfde parent?

• Polderdijk
Wezen schreef op 15 April 2003 @ 15:20:
Hebben het plaatje en de buttons dezelfde parent?
Mijn vaktermen in Visual Basic zijn niet zo optimaal dat ik direct je vraag begrijpt, zou je misschien in wat meer Jip en Janneke taal je vraag opnieuw kunnen stellen.

Even nog wat extra info:
Ik heb dus op frmHoofdmenu een heleboel knoppen en een WebBrowser component gezet. Nu is het de bedoeling als het scherm een aantal minuten niet is aangeraakt (touchscreen) dat er een plaatje van een hand random knoppen in gaat drukken. Dus daarom moet dat plaatje boven de knoppen zweven en moet transparant worden anders ziet het er natuurlijk niet uit!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wat ik bedoelde is of je image en je buttons op hetzelfde panel "staan" indien je er gebruikt. Als je image bv op de form staat en je buttons op een panel, gaat dat Bring to Front niet werken.

(Maar nu je ook de bedoeling duidelijker omschrijft, lijkt het me ook beter om die image in runtime te gaan creëren.)

• Polderdijk
Wezen schreef op 15 april 2003 @ 15:38:
Wat ik bedoelde is of je image en je buttons op hetzelfde panel "staan" indien je er gebruikt. Als je image bv op de form staat en je buttons op een panel, gaat dat Bring to Front niet werken.
Ze staan allemaal op frmHoofdmenu dus daar ligt het ook niet aan denk ik!
(Maar nu je ook de bedoeling duidelijker omschrijft, lijkt het me ook beter om die image in runtime te gaan creëren.)
Ik ga ff google'n om te kijken hoe ik een image runtime kan laten creëren!

Verwijderd

Polderdijk schreef op 15 April 2003 @ 15:26:
[...]

Mijn vaktermen in Visual Basic zijn niet zo optimaal dat ik direct je vraag begrijpt, zou je misschien in wat meer Jip en Janneke taal je vraag opnieuw kunnen stellen.

Even nog wat extra info:
Ik heb dus op frmHoofdmenu een heleboel knoppen en een WebBrowser component gezet. Nu is het de bedoeling als het scherm een aantal minuten niet is aangeraakt (touchscreen) dat er een plaatje van een hand random knoppen in gaat drukken. Dus daarom moet dat plaatje boven de knoppen zweven en moet transparant worden anders ziet het er natuurlijk niet uit!
Je wilt dit allemaal gaan maken en je begrijpt zijn vraag niet?
Vraag me af of je er dan wel aan moet beginnen.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

RayNbow

Kirika <3

Het probleem zit 'm erin dat een Image control altijd onder bepaalde controls blijft liggen (zoals TextBoxes, Command Buttons, etc)...

Hmm, misschien moet je een Form maken met een custom shape? http://www.thescarms.com/Vbasic/ActiveSkin.asp

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Polderdijk
RayNbow schreef op 15 April 2003 @ 22:29:
Het probleem zit 'm erin dat een Image control altijd onder bepaalde controls blijft liggen (zoals TextBoxes, Command Buttons, etc)...

Hmm, misschien moet je een Form maken met een custom shape? http://www.thescarms.com/Vbasic/ActiveSkin.asp
Ja, dat is wel een goede, maar ik had ook zo'n programma gevonden, maar daar moest je alle coördinaten opgeven, dus voor elke lijn de begin x,y en eind x,y en dat is niet echt handig om de coördinaten te typen van een hand (dat zijn wel een hoop lijntjes :P )

Nu heb ik ook begrepen dat je zelf een figuurtje kan tekenen en dat hij die gebruikt als shape. Ga ik zo ff proberen...

Edit:
Ik heb inderdaad de source code gedownload en geprobeerd en dat werkt inderdaad wel leuk. Als ik dan het plaatje van de hand inleest dan zweeft dat boven alle applicaties! Nu gaan we de code ff schoonvegen zodat alleen het plaatje nog gezien wordt, en geen functies en menu's er meer bij!

[ Voor 27% gewijzigd door Polderdijk op 16-04-2003 09:19 ]

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Heb je al geprobeerd om de andere objecten allemaal: "bring to back" te doen?? ;)

Misschien dat is proberen.

• Polderdijk
Mr_UnAnimouS schreef op 16 April 2003 @ 13:22:
Heb je al geprobeerd om de andere objecten allemaal: "bring to back" te doen?? ;)

Misschien dat is proberen.
8) Dat was één van de eerste dingen wat ik heb geprobeerd, maar dat hielp dus niet. Maar met het programma ActiveSHape komen we een heel eind geloof ik!

Pagina: 1