Toon posts:

[redhat 9] Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn topic net gesloten is omdat ik te weinig info had gegevens probeer ik het nog eens :P

In redhat 8 draait mijn monitor perfect maar zodra ik ga booten met de redhat 9.0 bootdisk om te update krijg ik allemaal horizontale witte strepen over het beeld. Ik kan dus amper wat lezen alleen als een regel net goed tussen de strepen staat.

Zodra ik een andere monitor aansluit heb ik dit probleem niet. ( een samsung 750 S )

Ik heb op redhat.com al even gekeken naar de Hardware Compatible list alleen daar staat niks vermeld over monitoren alleen cpu, videokaart, etc.

Ik heb een sony sdm-s51

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 14:41 ]

Verwijderd

Je bent nog steeds niet duidelijk in je topic. Een aantal aanvullende vragen dan maar:
- heb je het probleem in de console of in X of beide
- heb je al geprobeerd om eerst met de andere monitor te installeren en daarna te proberen om je andere scherm aan de praat te krijgen
- heb je al gekeken naar de opties die je mee kunt geven tijdens het booten ?
http://www.redhat.com/doc...ll-guide/ch-bootopts.html

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:07

LegacyCode

De crack van de division

Als het om de installatie/upgrade gaat van linux.
Start de install dan door commando linux lowres in te typen,
dan gebruikt de installer een lagere resolutie die misschien wel werkt op je monitor.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem bij opstarten in grapical mode.

Ik heb al eens mijn oude scherm aangesloten en daarna de nieuwe dat hielp ook niet.

Heb ook al geprobeerd met lowres geen resultaat

• gforce06
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 23:16
Heb je toevallig een geforce4? en is je tft aangesloten via de dvi-kabel?
Dan zit er niets anders op dan een text based install te doen, of de monitor aan te sluiten via de analoge aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de install met een oude monitor gedaan. Daarna heb ik redhat opgestart met nieuwe monitor en toen draaide hij als een zonnetje. Beetje vaag dus maar werkt wel weer. Heb een geforce 2
Pagina: 1