Toon posts:

[Win2k srv] Inbellen mbv Terminal Service zonder AD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wl graag inbellen op een Windows 2000 Server, waarop inmiddels terminal service draait.

Ik weet wel hoe dit werkt met Active Directory. Hierin kun je immers aangeven welke gebruiker rechten heeft om in te bellen en kan zelfs worden aangegeven of deze teruggebeld moet worden. Ik heb dit in de praktijk al werkend gehad !
Helaas betreft het bij dit probleem een netwerk onder AD.

Nu wil ik dus inbellen op "kale" server waar al wel TS op geinstalleerd is. Binnen TS kan ik, volgens mij, niet aangeven wie er wel of niet mag inbellen.

Vraag is dus of je mbv TS wel kan inbellen op de server (dacht het wel) en zo ja, hoe en waar kan ik aangeven welke accounts in mogen bellen ?

FAQs:

Ik maak gebruik van een gewone inbelverbinding. Dus inbellen op een particulier netwerk. Het is al in zoverre draaiend, dat er al een goede verbinding is, waarbij er al gevraagd wordt naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al geprobeert om in te loggen als administrator en als gewone gebruiker. Zonder resultaat.

Verwijderd

Zorg er in iedergeval voor dat de users lokaal op de server kunnen inloggen.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20

pistole

Frutter

na het proberen van inloggen, wat zegt het eventlog dan? En wat voor melding krijg je als je op de TS wilt inloggen?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
1. Lokaal kunnen de accounts al wel inloggen

2. Ik heb het eventlog nog niet kunnen bekijken, ga ik nog doen dus..

3. Inloggen lokaal op TS wil wel, maar ik kan extern helemaal nog niet inbellen, waarbij de melding komt: ongeldige gebrukersnaam of wachtwoord (op het domein). Terwijl deze gegevens wel intern goed zijn, dus goede domein, etc

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:26:
FAQs:

Ik maak gebruik van een gewone inbelverbinding. Dus inbellen op een particulier netwerk. Het is al in zoverre draaiend, dat er al een goede verbinding is, waarbij er al gevraagd wordt naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al geprobeert om in te loggen als administrator en als gewone gebruiker. Zonder resultaat.
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 14:36:
3. Inloggen lokaal op TS wil wel, maar ik kan extern helemaal nog niet inbellen, waarbij de melding komt: ongeldige gebrukersnaam of wachtwoord (op het domein). Terwijl deze gegevens wel intern goed zijn, dus goede domein, etc
:?
Log je in met %COMPUTERNAME%\%USERNAME o.i.d., of de naam van die server als domeinnaam?

[ Voor 6% gewijzigd door pistole op 15-04-2003 14:46 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Even duidelijkheid over de externe verbinding: Het gaat hier om een ISDN- inbelverbinding.
Ik ben zover dat ik al wel op het juiste nummer inbel (dat is nog wel lastig met een ISDN-lijn) en er wordt al gekeken naar de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Ik heb naar aanleiding van jullie reacties geprobeerd de naam van de server en de naam van de werkgroep als domeinnaam van de inbelverbinding in te voeren. Ik heb het ook geprobeert zonder domeinnaam. Helaas nergens een andere reactie dan "De gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet bekend op het domein"

Ik vraag me af (waar ik kan vinden) welk accoount mag inbellen

Verwijderd

Is het niet mogelijk om in een omgeving zonder AD bij de (lokale) gebruikers (Rechtermuisknop Deze Computer, Beheren, Gebruikers en computers) bij de eigenschappen van een gebruiker in te geven dat deze mag inbellen??

En misschien is het verstandig om te kijken bij Routing and Remote Access.
Daar kan je (zover ik weet) ook instellen dat er ingebeld mag worden.

Suc6

Coolhva, Collega van Viper(tje)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:44

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wat viper zegt moet volgens mij inderdaad ook gedaan worden,maar waarom zet je niet gewoon de TS webserver-inlog-ding aan zodat je via het web erin kan :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet voor de duidelijkheid het OS even in de topictitel, zie ook dit

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pistole

pistole

Frutter

Het configureren van je inbelnummer moet op zich niet moeilijk zijn.
Wat ik eigenlijk niet snap: als je bij het inbellen een "access denied"-achtige melding krijgt, dan kijk je toch eerst in het eventlog van die server?

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1