javascript + frames en Iframes

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik loop constant tegen een probleem aan en ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Ik ben met een site bezig en heb de volgende indeling:

Boven aan de pagina zit een topframe (TOPFRAME) met daarin de navigatielinks.
Links zit een frame (LINKSFRAME)
Dan zit er naast het frame aan de linker kan een frame dat heet MAINFRAME met daarin een Iframe die heet MAIN.

Ik wil vanuit het Iframe in de iframe en in het linkerframe een pagina laden. Dus 2 pagina's doormiddel van slechts 1 link. Nu krijg ik dat normaal wel voor elkaar, maar niet zoals het nu in elkaar steekt:

in LINKSFRAME (normaal frame) moet links.html geladen worden.
In het Iframe (MAIN) in MAINFRAME (normaal frame) moet main.html geladen worden.

Alleen ik krijg het niet voor elkaar met java om het Iframe zichzelf te laten verversen en dan ook nog vanuit het iframe LINKSFRAME aan te sturen....Ik krijg dan gewoon de inhoud van de explorer te zien in een verkenner venster binnen dat frame...

Rara... :'(

Iemand die met kan helpen ?

Hieronder de code zoals ik die gebruik..

code:
1
<a href="" onClick="parent.linksframe.location='links.html';parent.mainframe.main.location='main.html';return false;">

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Je post is een mooie vorm van abstracte kunst maar na 10 keer het woord frame gelezen te hebben was ik de draad ff kwijt. Heb je het ergens online staan?

Overigens gebruik je wel erg veel frames in je site. Maargoed dat is ieder voor zich.

Oh ja.. Java != JavaScript ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MAZZA op 15-04-2003 14:10 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

ViNyL schreef op 15 april 2003 @ 14:03:
code:
1
2
<a href="" onClick="parent.linksframe.location='links.html';
parent.main.location='main.html';return false;">
Mij lijkt dat je iFrame gewoon het zelfde functioneerd als een 'normaal' frame, en dus de naam van alleen de iFrame voldoende moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 15-04-2003 14:10 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Kun je niet even de html-codes geven van al je pagina's? Dus alles wat je zelf al hebt geprobeerd.....?
Het lezen met al die frames, werkt wel een beetje frustrerend :S.

• OkkE

OkkE

TS heeft:

code:
1
frame links | frame midden | frame rechts

En "frame midden" bevat dan weer een iFrame.,
(als ik het goed begrijp)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Doe 's dit:

<head>
<script language="JavaScript">
<!--
function loadframe(url,target)
{
parent.frames[target].location.href = url;
}
//-->
</script>
</head>

<body>
<a href="javascript:
loadframe('naam van pagina1','naam van doelframe1');
loadframe('naam van pagina2','naam van doelframe2');
loadframe('naam van pagina3','naam van doelframe3');
">
</a>

Dit werkt super volgens mij... ;)

• OkkE

OkkE

Volgens mij is het enigste probleem met de code die hij zelf gebruikte dat hij de naam van zijn iFrame verkeerd deed. Hij deed namelijk mainframe.main maar dat moet dus alleen main zijn. Volgens mij. :)

EDIT:
Maar idd, jou JS is wel wat beter. :z

[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 15-04-2003 14:27 ]

• ViNyL
  • Niet online
lol wat een replies :D

Inderdaad:

frame links | frame midden | frame rechts

Met in frame midden een IFRAME

Ik weet het is een verhaal vol met frames, vandaar dat ik ook ernstig in de war raak met het leggen van links. Maar het lijkt wel of het niet kan...wat me erg sterk lijkt.

NIKKEZZ:

Ik zal je script eens even proberen.

Werkt het dan nog niet, dan zal ik ff een gifje uppen om het iets duidelijker te maken.

Het stomme is, ik kan op internet natuurlijk genoeg vinden over "meerdere pagina's laden met 1 link" maar daar gaat het nooit om een pagina met daarin nog een IFRAME.

EDIT:

Als ik het script gebruik zoals als Nikezz dat noemt dan krijg ik "fout op de pagina" met een leuk geel uitroeptekentje.

Dat had ik al gedacht want ondertussen heb ik 1000 regels javascript etc geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door ViNyL op 15-04-2003 14:34 ]

• ViNyL
  • Niet online
Hier een screenie om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.wijmakenwebsites.nl/images/site.gif

Ik probeer dus vanuit de IFRAME, een pagina te laden IN de IFRAME en in LINKSFRAME doormiddel van 1 link.

• OkkE

OkkE

Bij mij werkt het gewoon.. Ik zal de 3 belangrijkste pagina's posten. De rest moet je er zelf dan maar bij verzinnen.

Frameset:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<title>iframetest</title>
</head>
<frameset cols="200,*">
    <frame src="left.htm" name="left">
    <frameset rows="200,*">
        <frame src="top.htm" name="topp">
        <frame src="bottom.htm" name="bottom">
    </frameset>
</frameset>
<body>
</body>
</html>

left.htm
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
<title> New Document </title>
</head>
<body>
<a href="iframe2.htm" target="iframe" onClick="parent.frames['topp'].location='top2.htm'">LEFT</a>
<br>
<a href="#" onClick="parent.frames['topp'].location='top2.htm';parent.frames['iframe'].location='iframe2.htm'">LEFT 2</a>
</body>
</html>

bottom.htm
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<head>
<title> New Document </title>
</head>
<body>
BOTTOM<br><br>
<iframe name="iframe" src="iframe.htm"></iframe>
</body>
</html>

• ViNyL
  • Niet online
Hoera!
Het werkt, ik keek even af van Okke dat je dus een href="" en een onClick kan gebruiken..Ik ging ervan uit dat dit niet zou kunnen. Maar na even te denken heb ik het al wel eens eerder gebruikt.

Bedankt voor de support allen!
Pagina: 1