[Waar?]Externe seriele printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Na de nodige zoekakties op het internet en de meest gangbare bladen, hier als laatste optie mijn vraag.

Wij willen een 20-tal labelprintertjes in ons netwerk hangen zodat meerdere mensen hier gebruik van kunnen maken.
Deze Seiko Smart Label 200 printertjes kunnen alleen serieel of via USB gekoppeld worden.

Nu hebben we al het USB gedeelte geprobeerd dmv. een HP JetDirect box met USB maar dit wil niet werken.
HP geeft geen ondersteuning aangezien er geen HP USB printer aanhangt :?
Hij herkend keurig het USB printertje maar werken ho maar, ja, wel met een HP Deskjet USB |:(
Je zou denken USB is USB, een standaard, maar nee, niets is schijnbaar bij HP minder waar.

Blijft over een seriele printerserver.
Ik kan er een aantal vinden maar dan heb ik er per box meteen 2 parallelle poorten bij en zijn ze ook navanant zo duur.
Wat ik dus zoek is een single seriele printserver of één zich wel aan de standaard houdende USB printserver.

Ons netwerk is een 10/100mb UTP cat5 bekabeling.

Iemand een idee wat of waar?

staat dit in het verkeerde forum, dan move svp =>

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik heb er 1 gevonden voor een redelijke prijs, maar wederom met 2 parallele poorten.

http://www.inmac.nl/Detai...18&cart=32594043326163784

Verwijderd

Kun je niet 1 PC inzetten als NetworkShare met een aantal USB/Serial devices ?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:13:
Ik heb er 1 gevonden voor een redelijke prijs, maar wederom met 2 parallele poorten.

http://www.inmac.nl/Detai...18&cart=32594043326163784
Was ik idd ook al tegen aangelopen, maar het probleem is dat er 2 poorten op zitten die we nooit gaan gebruiken.
Prijs is iig. wel wat gunstiger ;)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:19:
Nôpe, daar zitten we met +460 Pc's in het pand niet op te wachten gezien ruimte en kosten.
Wij hebben namelijk alleen maar IBM Pc's en die kosten zo'n € 1100,-

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Via 'alternatieven' stond deze er ook bij, via de index niet.
In elk geval maar 1 poort en dus een stuk goedkoper.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
cowgirl schreef op 15 April 2003 @ 14:23:
Via 'alternatieven' stond deze er ook bij, via de index niet.
In elk geval maar 1 poort en dus een stuk goedkoper.
Goedenm :O rgen!
USB of seriele printerserver
:+

Verwijderd

Heb jo ook contact gehad met de fabrikant van de labelprinters, want voor dat je nu een andere printserver koopt zou ik maar na gaan of de driver netwerkprinting toelaat
HP kan geen ondersteuning geven voor de labelprinter, die checken alleen of je een test naar de printer kan sturen en als de printserver wel werkt met een HP USB printer dan is er niets mis met de hardware, blijft over de driver van het apparaat en die is niet van HP dus geen support

• MidiMaze
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

dom idee misschien, maar kan je die usb printertjes niet met z'n alle via wat usb-hubs aan een pc hangen, en die als server laten draaien :S , in win xp lijkt me dat wel makkelijk te realiseren

blabla

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Yucko

One clown to rule them all !

MidiMaze schreef op 16 April 2003 @ 22:20:
dom idee misschien, maar kan je die usb printertjes niet met z'n alle via wat usb-hubs aan een pc hangen, en die als server laten draaien :S , in win xp lijkt me dat wel makkelijk te realiseren
||
||
\/
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:19:
||
||
\/
i2Paq schreef op 15 April 2003 @ 14:23:
[...]

Nôpe, daar zitten we met +460 Pc's in het pand niet op te wachten gezien ruimte en kosten.
Wij hebben namelijk alleen maar IBM Pc's en die kosten zo'n € 1100,-
:O

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

wat dacht je van deze dan? USB netwerk printservertje met 2x USB & 1x par.

http://www.inmac.nl/Detai...31&cart=32594043326163784

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 23:17 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uhm, serieel signaal haalt over cat5 ook wel 100 meter, net als ethernet.
Voor 20 van die printertjes kun je dan beter een centrale terminal server neerzetten.
Dit is voor unix systemen een veel gebruikt concept.
De vraag is even hoe je de printer dan benaderd, vaak "mappen" die printservers zo'n
seriele poort naar een bepaalde tcp poort op de terminal server. Wellicht kan de
leverancier je daarmee helpen....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Installeer de labelprinter op een werkstation, deel deze via fil- & printersharing, installeerd de printer via de share op de andere werkstations. De door Seiko voorgestelde oplossing.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• u_nix_we_all
  • Niet online
Zer0 schreef op 17 April 2003 @ 12:27:
Installeer de labelprinter op een werkstation, deel deze via fil- & printersharing, installeerd de printer via de share op de andere werkstations. De door Seiko voorgestelde oplossing.
Als dat de door seiko voorgestelde oplossing is, hebben ze blijkbaar weinig
ervaring met wat grotere omgevingen.
Als ik mocht kiezen tussen EEN terminal server of 20 pc's met gedeelde
printers wist ik het wel.

En als je met die windows clients de printers niet via een terminal server kunt benaderen, kun je er vast wel een linux printer server voor zetten , en dan alle printers via Samba delen :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Heb hier (thuis) nog wel 2 print servertjes liggen van Intel 2 x LPT en 1 x COM-poortje én natuurlijk ethernet :p

Kun je in ieder geval wel uitrpoberen of t werkt :p (mail maar zie profiel)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

u_nix_we_all schreef op 17 april 2003 @ 13:17:
[...]

Als dat de door seiko voorgestelde oplossing is, hebben ze blijkbaar weinig
ervaring met wat grotere omgevingen.
Als ik mocht kiezen tussen EEN terminal server of 20 pc's met gedeelde
printers wist ik het wel.

En als je met die windows clients de printers niet via een terminal server kunt benaderen, kun je er vast wel een linux printer server voor zetten , en dan alle printers via Samba delen :)
Ik snap al helemaal niet wat je met een terminal server moet voor printersharing, wil je dat de clients een terminalsessie starten om daarin te kunnen printen?
Een printserver (als in een NT/Linux server met printersharing) lijkt me dan een betere oplossing, maar daar dan heb je een verbinding nodig tussen de server en de 20 printertjes nodig. Dit kan over TCP/IP, maar dat blijkt de TS te duur te vinden (de individuele printerservertjes).
En idd, Seiko zal niet zo veel ervaring hebben met grote omgevingen waarin iedereen de beschikking moet krijgen over label-print fuctionaliteit, maar voornamelijk omdat die vraag niet zo veel voor komt.
Overigens kost 1 terminalserver meer dan 20 werkstations die er toch al staan...
Alleen kwa beheer kan het voordeliger zijn, hoewel ik dit betwijfel.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wellicht is de Linksys PPS1uw iets?
Prijzen zijn (in US iig) niet zo gek hoog. Blijft uiteraard niet zeker of zo'n label gevalletje het gaat doen.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Zer0: Een terminal server is een apparaat. Die voorziet in de verbinding tussen je printserver
en die 20 seriele labelprinters. En je clients connecten naar een printer die dus op die
printserver gedeeld worden.
Dus:
Client ---> printserver --->terminal server----------> (20x) printer, serieel

Of dat duur of niet is hangt van meerdere zaken af:
Heb je een standaard config voor een client pc , zonder file/printer sharing,
dan komen er dus 20 pc's met een alternatieve configuratie bij.
Als je al een beheerder hebt die ervaring met terminal servers heeft , scheelt dat ook.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

als je nou gewoon op 20 verschillende pc`s zo`n ding hangt kun je gewoon via LAN ere bij. als je per 50 pc`s 1 pc met zo`n ding doet hoeven ze ook minder ver te lopen. op 10jaar basis gezien scheelt dat vlink wat gygametertjes (gyga=1000 dus 1000x1000km);-)
Pagina: 1