De kabel (radio+tv) aansluiten op Receiver -> ook tv geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Volgens mij mij moet het kunnen maar toch wil ik het zeker weten. Binnen nu en een paar dagen hoop ik een nieuwe receiver te ontvangen die ik heb besteld. Deze receiver zal ik aansluiten aan een DVD speler. Als ik dus film kijk kan ik dus geluid horen via de receiver. De receiver zal ik ook vastprikken aan de centrale antenne (Kabel) om zo de radio-zenders van de kabel te luisteren.

Is het ook mogelijk om voor de verschillende tv-zenders het geluid door de receiver van de kabel af te pikken om zo het geluid te beluisteren??

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 15:05

Tweaker.nu

we all float down here

volgens mij gaat dat niet lukken, je reciever is tenslotte geen tv-tuner
je kan wel via de scartuitgang van de tv een audiokabeltje naar je versterker leggen, of van je video

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco is 't met tweaker.nu eens. Zal wel niet lukken, leg een interlinkje tussen je TV en je tuner, dat doet "iedereen". Je TV moet dan (natuurlijk ;) ) wel aanstaan om geluid op je receiver te krijgen.

Alles kan stuk.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:30
TV zenders liggen in een heel ander frequentiegebied dan radiozenders...

Jouw receiver zal alleen de FM-frequenties afzoeken, wat was dat ook-al-weer... 87,5 - 108 MHz o.i.d.? :)

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik kan me van vroeger herinneren dat het geluid van Nederland 1, 2 en 3 ook via de radiofrequenties doorgegeven werden, op de AM-band dacht ik.
Of dat nog zo is weet ik eigenlijk niet. Maar je zou het op kunnen zoeken bij je kabelboer.

This title is for sale, please send me a PM

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

ESteg heeft idd gelijk. Ondanks dat het over 1 kabel gaat liggen de frequenties van het tv-signaal buiten het gebied wat je met je FM-tuner kan ontvangen. Je zult daar echt n TV-tuner voor moeten gebruiken (misschien n leuke mod voor je Receiver >:) ). Remco zn advies om een (audio)kabel tussen je TV en je Receiver te hangen lijkt mij ook een goed plan! Dan heb je toch je tv-sound op je receivertje!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Bedankt voor jullie reacties, ik was inderdaad in de war met die paar zenders die vroeger via de radio beluisterd kon worden. In het verleden heb ik mijn video-recorder (Philips, 2 tot 3 jaar oud) ook met de SCART aan de tv gekoppeld (Philips Breedbeeld 100 Hz). Wat mij toen opviel was dat de video alleen een signaal naar de tv stuurde zodra er een band afspeelde. Om bijvoorbeeld te bepalen welk programma er opgenomen zou worden moest ik altijd het video-kanaal opzoeken dat via de gewone antenne binnen kwam en daar zag ik de zender van de video-tuner. Ik vond dit altijd wel vreemd want ik dacht dat alles via de SCART de tv binnen zou komen --> ook de beelden van de tuner.....
Kan dit komen doordat ik een verkeerde SCART ingang gebruikte in de tv (2 SCART aansluitingen) of is dit gewoon een miskleum van een video ??

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Kheb niet zo heel veel verstand van video-recorders, maar mijn video-recorder geeft ook gewoon de zenders weer via de scart. Ik heb de TV helemaal niet afgestemd op het signaal dat van de video naar de tv wordt gestuurd over de "kabel".

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Bij een philips video heb je bijna altijd een tuner stand. Deze kan je aanzetten doro op de knop tuner te drukken op de AB of door automatisch standby uit te zetten in het instel menu.

Als je nou eens ext1 of ext2 selecteerd op je tv ipv kanaal 0 of automatische weergave via scart als de video speelt, dan heb je gewoon direct beeld van de video.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je kunt een video als 2 apparaten in een zien:
1. een video player/recorder
2. een tv zonder beeldbuis (een tv tuner dus).

Mooie van dit is dat je sommige video's ook echt alleen als tuner kunt gebruiken, dan kun je
dus bv TMF of MTV (of the BOX of whatever) aanzetten op je video, je receiver aan en hup, je kunt luisteren naar deze zender, zonder dat je TV aan hoeft te staan.
Voor deze geavanceerde feature ;) moet je natuurlijk wel een interlink direct tussen je video en je receiver hebben...

Alles kan stuk.

Pagina: 1