koffermod werkt niet mee....

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Heb een koffermod gemaakt.

- Western Digital 20 Gb
- ASUS K7V moederbord
- AMD athlon 500 Mhz
- 128 Ram
- SB 4.1 geluidskaart
- simpel netwerkkaartje (Realtek)
- Voeding en 2 fans
- infrarood ontvangertje
- win 98

Heb nu het volgende probleem:

Wil dus de koffer gaan gebruiken voor MP3. Nu had ik het zo in gedachten dat ik dmv die netwerkkaart de koffer kon besturen via m'n "gewone" computer (met win XP). Dit om winamp te installeren en MP3 over te zetten. Het aansturen van die koffer gebeurd voor de rest met een afstandsbediening.

Het probleem is alleen dat ik er dus echt niet uitkom hoe ik dat doe. Heb al gezocht in de search maar daar komt (volgens mij dan) weinig nuttigs uit. Iemand ervaring hiermee??

Het grootste probleem is trouwens nog dat er in die koffer geen videokaart zit, als ik nu dus wat wil installeren moet ik m'n videokaart uit m'n computer halen en in die koffer doen, alles installeren en het hele zaakje weer terug plaatsen, dit moet toch ook via die netwerkkaart kunnen?? 8)7

• Creesch
  • Laatst online: 22:19

Creesch

bla bla!

je kan toch ook gewoon een cheap-ass videokaart kopen lijkt mij ? gewoon om iets op het beeldscherm te krijgen. en er was laatst een topic over je kan dit bijvoorbeeld allemaal via dos doen (bij het opstarten mp3tjes via netwerkt uit een bepaalde map updaten) dit kan btw ook met windows maar daar heb je sowiezo nix aan zonder vid kaart opzich

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 15:52
sim-pel: VNC viewer

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 13:50
Start je koffertje dan op zonder vid kaart?
Als die eenmaal opgestart is en een netwerk verbinding heeft kun je pc anywhere gebruiken om verbinding te maken. Dus je zult voordat je dus verder kunt toch eerst die vid kaart over moeten zetten.
Dus eerst zorgen dat die koffer werkt met netwerk en dan pc anywhere installeren (of iets dergelijks) daarna is het heel simpel.

• Niek_
heb die VNC viewer gedownload, hoe nu verder (tja, sorry....weet wel wat maar ook niet alles) installeren in koffer en op gewone pc?

• Niek_
ik start hem op zonder videokaart ja, moet volgens mij geen probleem zijn.

Wat ik dus wilde doen was zorgen dat de koffer "open" staat voor andere computers, kabel ertussen en dan inloggen via gewone computer in koffer, kan dit?
zo ja, kan iemand ff kort de stappen uitleggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 15-04-2003 14:03 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

server instaleer je op de koffer en stel je een pw in (MOET)
en in start->progs->opstarten poot je een snelkoppeling naar de server app
client op win XP ip invoeren pw invoeren en hup

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

server versie op de koffer, de viewer bij jou
ga naar die site voor het volledige win32 pakket
en laat de server versie lopen met dat ding als service of als opstartbaar progje.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Niek_
dus als ik vnc op allebei installeer (server op koffer, viewer op compu) dan kan ik vanzelf (als ze allebei aanstaan) op de comnpu de koffer aanroepen of zo?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Wel knap dat die opstart zonder video kaart (tenzij die onboard zit) Aangezien die normaal gesproken niet wil doorstarten zonder videokaart. Ken je de koffer wel pingen dan? Krijg je daar een reply op? Zo nee dan is is er wat mis met de instellingen of hij start toch niet goed op.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Niek_
moet er wel ff bij zetten dat ik die netwerkkaarten echt alleen maar erin gegooid heb en de drivers geinstalleerd heb. Hoef ik verder voor vnc niks te wijzigen of zo? heb de site ff doorgelezen maar zie er niks over staan.

(kut videokaart, ben echt alles aan het uitprinten zodat ik zometeen allees weer kan terug lezen als ik de videokaart overgezet heb.....)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Juist! Je ziet dan op de pc waar je de viewer opstart het scherm van de computer waar de server opstaat. Heel handig.

Of... je opent in je browser http://192.168.ipvande.koffer:5800 en je kunt van daar uit je pc besturen.
...al werkt het met de viewer net iets fijner

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• cool0

cool0

Je moet die netwerkkaarten wel een IP geven. Anders ken je ze nooit bereiken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Niek_
ok, (ikke n00b op dat gebied zijn) hoe geef ik ze een ip dan. die in de compu wordt trouwens al gebruikt als netwerkkaart tussen asdlmodem en compu, dus die zal al wel een ip hebben. Kan ik vast wel ergens vinden. Nu die koffer nog, hoe geef ik die kaart een ip dan?

• cool0

cool0

kofferopstarten met videokaart in windows naar eigenschappen van netwerk opvragen daar zie je staan iets van. TCP/IP 3com 905 etc. daar dubbel op klikken Ip invullen wat overheen kom met het ip van de andere pc. DUs als de server 192.168.0.1 heeft dan is de eerste daarop volgende 192.168.0.2 en tel zo maar verder je subnetmask is 255.255.255.0 (Klasse C adres) Maar is het niet handig eerst iets meer van de instellingen af te weten voordat je aan zoiets begint?

• Niek_
weet er wel iets vanaf, heb adsl ook geinstalleerd. (niet dat dat veel zegt) maarre, weet er dus wel iets vanaf. Ik ga nu ff prutsten met VNC, hopen dat het lukt. toch bedankt voor de tips, ik laat het wel ff weten als het gelukt is.

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Is het niet zo dat vnc gebruik maakt van de videokaart op de client om beeld van te krijgen? Volgens mij werkt vnc niet als je er geen videokaart in hebt zitten.

• Niek_
Dit is wat ik nu op m'n computer zie als ik naar de instellingen kijk. MOet ik die koffer nu dan ip: 10.0.0.151 geven??

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/desk1.JPG

• Rezyek
Volgens mij heb je nog een netwerkkaart nodig ...

• Niek_
hoezo dat dan?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

omdat je daarover het netwerkverkeer naar je koffer moet laten lopen, zo te zien heb je maar 1 kaart om te communicerten met de modem en GEEN kaart om te babbelen met de koffer

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Niek_ schreef op 15 April 2003 @ 14:14:
ok, (ikke n00b op dat gebied zijn) hoe geef ik ze een ip dan. die in de compu wordt trouwens al gebruikt als netwerkkaart tussen asdlmodem en compu, dus die zal al wel een ip hebben. Kan ik vast wel ergens vinden. Nu die koffer nog, hoe geef ik die kaart een ip dan?
ffies in de help van windows kijken ??? je moet er wel een beetje moeite voor doen he ;)
zit je computer wel op een hub dan ?? zo ja steek je koffer erbij en zorg ervoor dat je koffer en je pc in dezelfde iprange zitten (ip onder win98 opvragen is winipcfg onder win2k/xp is het ipconfig)

Suc 6 :)

• Rezyek
Mxstream en lokaal netwerk op een hub gaat niet werken met een oude mxstream modem. . Dan moet je je modem tweaken/hacken zodat het een router wordt maar dat lijkt me iets te lastig worden, dus: 1 netwerkkaart voor mxstream en 1 netwerkkaart voor LAN (via crosslink-kabel direkt op je koffer of via gewone kabel op een hub).

• Niek_
ga die verbinding tussen computer en koffer maar 1 of 2 keer gebruiken, ff alles installeren en eventueel mp3 overpompen, voor de rest niet. Kan ik niet gewoon die netwerkkaart in m'n compu ff andere ip geven of zo en als ik klaar ben allees weer terug zetten??

• Rezyek
Yep dat kan. Tijdelijk is dat een goede/goedkope oplossing.

• Niek_
ok dan, ik ga maar weer eens prutsen :)

• Rezyek
Maar vraag me toch serieus af of VNC wel wil werken zonder videokaart. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Kan ff niks vinden op google.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pfff, een systeem zonder video!

Mmm, zelf heb ik een oud pc'tje laatst nog aan het werk gezet als server, ya know de deal P II 400Mhz en 20 gig 5400 RPM maxtor

Om er mee te werken en op afstand te beheren het ik er echt wel een videokaart in moeten zetten. Had gelukkig nog een Ati Rage Pro liggen, kut kaart maar genoeg voor 2D

Gebruik nu de Remote Desktop van Win XP voor de besturing!

Ik vrees dat je voor Win VNC of Remote Desktop van Win XP toch echt een videokaart nodig hebt, al is het om het "lokale" beeldscherm ( die wordt overgepompt naar je remote location ) te renderen!

There is no place like ::1

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:35
Rezyek schreef op 15 april 2003 @ 14:46:
Maar vraag me toch serieus af of VNC wel wil werken zonder videokaart. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Kan ff niks vinden op google.
edit:
swampy was me voor

Het lijkt mij dat heel de computer, laat staan windhoos niet wil opstarten zonder een videokaart... ;) dus ( / ) ook niet met VNC
Niek_ schreef op 15 April 2003 @ 14:43:
ga die verbinding tussen computer en koffer maar 1 of 2 keer gebruiken, ff alles installeren en eventueel mp3 overpompen, voor de rest niet.
Als je deze connectie maar 1a2 maal gebruikt kan je dan niet beter de hardisk van de koffer ff in je vast pc hangen en je mp3's overpompen?

[ Voor 7% gewijzigd door chaosonline op 15-04-2003 14:59 ]

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

gewoon een switch daar beide pc's plus modem op aansluiten... de pc maakt VIA de switch verbinding met het Inet... en maakt ook een netwerkverbinding via de switch met de koffer de pc heeft hiervoor maar 1 netwerkkaart nodig...

• Niek_
.... die van de harde schijf aansluiten op koffer was niet eens zo'n gek idee... Stomme vraag misschien maarre, maakt het dan niks uit dat op de ene harde schijf win98 staat en op de andere xp (qua opstarten dan) of start hij gewoon van de 1e schijf op (win 98) en is er verder niks aan de hand? (ik zie dus in verkenner gewoon 2 harde schijven en het boeit niet of er 98 of xp op staat?)

ben gister maar ff naar het dorp gefiets heb een of andere vage videokaart (die het nog doet ook) voor 1 euro op de kop getikt... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Niek_ op 16-04-2003 10:11 ]

• Niek_
Door Niek_ - Tuesday 15 April 2003 14:31

Dit is wat ik nu op m'n computer zie als ik naar de instellingen kijk. MOet ik die koffer nu dan ip: 10.0.0.151 geven??
Klopt het als ik zeg dat als ik het ip van de netwerkkart wil veranderen dat ik dus bij "het volgende ip-adres gebruiken iets anders moet invullen, subnetmasker kan gewoon hetzelfde blijven toch?

(maakt het trouwens nog veel uit wat ik in vul? kan ik niet gewoon ff 1.1.1.1 en 1.1.1.2 doen of pikt windhoos dat niet?)
De volgende ranges zijn dus beschikbaar voor "lokaal gebruik" :

10.x.x.x / 255.0.0.0 - Voor (hele) grote netwerken, veel adresseringsruimte.

172.16.x.x / 255.255.0.0 tot en met 172.31.x.x / 255.255.0.0 - Ook een range voornamelijk door bedrijven gebruikt, in verband met grote adresseringsruimte.

192.168.x.x / 255.255.255.0 - De range voor thuisgebruik, kleinere netwerken. Deze zie je dus ook het meeste. Dit is dus de aangewezen range om te gaan gebruiken als je een klein lannetje gaat maken. (Standaard begint men gemiddeld met 192.168.0.1 / 255.255.255.0, en dan omhoog.)

Dan heb je nog de volgende ranges :

127.0.0.0 / 255.0.0.0 - Dit is je loopback adres voor je interne netwerk. Een IP in deze range kun je dus nooit toewijzen. Op het moment dat je TCP/IP stack operationeel is, kun je een IP adres uit die range pingen (bv 127.0.0.1), dan ping je dus je eigen PC, en zo kun je zien ofdat je TCP/IP stack goed werkt.

169.254.x.x / 255.255.0.0 (Automatic Private IP Adress) - In deze range krijgt een NIC die op DHCP staat een IP toegekend, als er geen DHCP-server beschikbaar is. (bij win98 vertraagd dit het opstarten, stel dus een vast ip in als je pc vaak geen netwerkverbinding heeft)
ik zou dus die koffer ook 10.0.0.151 kunnen geven of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 64% gewijzigd door Niek_ op 16-04-2003 10:23 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 09:56

AcouSE

Swedish Chef

Dit heeft toch niets met CME te maken?
[CME] -> [NT]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Predator