Toon posts:

Exchange server 5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier exchange server 5.5 met sp3 draaien op een nt4 server. Maar nu wil ik de organization name aanpassen. Kan dit zonder dat ik exchange opnieuw moet installeren? Zoja hoe?
Heb al wat rond gekeken met search maar niet echt wat gevonden hierover. Alvast bedankt.

Verwijderd

Welkom op GOT.

Om je vraag te beantwoorden. NEE die kan je niet zomaar veranderen.
Er vanuit gaand dat je die vraag stelt omdat je geen ervaring met exchange hebt zou ik je zelfs aanraden om er totaal vanaf te blijven :) Of op zijn minst je eens flink in de documentatie te gaan verdiepen.

Om je toch nog iets nuttigs te melden raad ik je aan om eens bij de volgende link rond te kijken, dan weet je waaraan je begint. http://www.cgnet.com/Exchange/exinst.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje,

Ik heb wel wat ervaring met exchange. Heb de server zelf opgebouwd, maar nu gaat deze onderneming mail gedoe enz samen doen met alle andere. Nu is het zo dat daarvoor de organization name zelfde moet zijn. Aangezien het hoofdkantoor niks gaat veranderen moet het hier gebeuren.
Dus dacht ga eerst rondkijken of er een optie is om dit aan te passen/veranderen. Scheelt hoop tijd tegenover nieuwe installatie, zit hier met kleine 50 werkplekken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

NTT. je moet moveserver wizzard gebruiken. Als je je organiszation hernoemt in je registry krijg je vette shit, al jou X500 adressen gaan dan in de war en dan moet je al je attributes aanpassen....(zijn er erg veel)

Dus herinstallatie of moveserver wizard..

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 15-04-2003 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja had het al gevonden dat dat met die wizard kan. Maar krijg steeds de metlding dat ik de exchange event service moet verwijderen. Maar heb geen idee waar dat dat ergens kan, kan iemand me dit vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben der al uit. Bedankt voor de replies.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu uitgeprobeert in testomgeving en het werkt.
Alleen nu heb ik een distrubuitielijst aangemaakt, zie hem ook terug in outlook. Kan er naartoe mailen, maar mail komt nooit aan. Wat zou dit kunnen zijn?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zijn je smtp adressen erachter wel goed? en staat er een X400 connector?
In dit geval meer informatie.

Kan dit topic schop krijgen naar PN&S

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 12:01

Arno

PF5A

mutsje schreef op 17 april 2003 @ 08:13:
Kan dit topic schop krijgen naar PN&S
Waarom?

Zo bijzonder PNS is dit niet ;)

@TS: gewoon een nieuwe Exchange server opbouwen en dan de mailboxen exporteren en opnieuw importeren op de nieuwe server.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
X400 staat erin ja en goed ingevuld, smtp komt overeen met alle andere verder. Heb ook al nieuwe geprobeert, maar werkt ook niet. Kan soms zijn dat ik wat vergeten ben te installeren?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

de oude server staat die uit? let op dat met offline address book entry's de link er hard instaat en dat je dan fijn naar de oude server mailt. als sloop je in een mailbox alles eruit (x400,smtp, etc) dan nog komt er mail binnen.

dus staat de oude server uit?

Verwijderd

Topicstarter
Hij hangt momenteel aan een los netwerkje om eerst te testen voordat we het gaan invoeren in het netwerk van bedrijf zelf.
Maar ben er denk ik al wel achter wat het was. Eerste keer hebben we veel in register lopen klooien voordat we met die move wizard aan gang gingen. Heb nu schone install gedaan en nu werkt het op moment goed. Eerst ff uitgebreid gaan testen.
Pagina: 1