Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] maken van een glas in lood window

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
Ik heb een leuk idd voor het maken voor een glas in lood window in mijn case (chieftec dragon bigtower)

Nou zat ik enkelt met het volgende:
Maak ik het met glas of met plexiglas?
Wat zijn de voor en nadelen op breekbaarheid na dan?
Mijn vader heeft zijn eigen glas in lood atelier dus prijzen glas moet geen probleem zijn.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zijn dat geen vragen die je dan aan je vader moet stellen?

Ik kan me voorstellen dat plexi lichter is en gemakkelijker in moeilijke vormen te zagen is.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Waarom vraag je het je vader niet dan? Die zal er wel verstand van hebben :S

En plexiglas lijkt me beter, dat is minder zwaar en niet zo breekbaar.

edit:
Okee, AcouSE was sneller.......;)

[ Voor 15% gewijzigd door Denker op 15-04-2003 13:40 ]

Verwijderd

Zoek eens op Tiffany Stained Glass

• vliegjong
Mijn pa begon gelijk over glas want plexiglas was te dik voor in ze lood, ( 5mm hart) dus ik zie dan nemen we 4 mm plexi, dus das geen probleem
maar ik denk dat ik voor plexi ga maar plexi is naar mijn idd niet in zoveel kleuren verkrijgbaar als glas, of zit ik verkeerd?

• vliegjong
jah tiffany wordt de techniek waarmee we het binnen werk aan mekaar zetten maar de buitenste rand wordt een opgesloten H profiel dir ivm de stevigheid

<edit>
sorry volgende keer zal ik de edit knop gebruiken>

[ Voor 18% gewijzigd door vliegjong op 15-04-2003 13:45 ]

Verwijderd

Glas is in meer kleuren verkrijgbaar als plexi
(glas: een paar miljard kleuren tov plexi een paar tientallen kleuren)
In principe geldt gewoon dat je elke kleur kunt krijgen/bestellen/mengen van glas.

Als je wilt ontwerpen is Photoshop wel handig:
http://www.3d-designer.dk/resource/photoshop_filter.html
maar er bestaat ook speciale software daarvoor: http://www.rainbowartglass.com/newproducts/8.htm

Daarnaast denk ik dat plexi meer isoleert als glas (casetemp!).

Met glas kun je zelfs 3D maken.

Ook nog iets: glas-in-lood wordt vaak afgesoldeerd met het glasplaatje erin, bij plexi kan dit natuurlijk niet en moet je het eindstuk van je H profiel lijmen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:55 ]

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Plexi heb je best in kleur, op de middelbare school waar ik zat hadden we: paars, rood, oranje, geel, groen en blauw. En dan ook nog eens een lichte versie van deze kleuren, ook was er ondoorzichtig in die kleuren.

Ik heb alleen geen frosted plexi gevonden (lijkt alsof er een bobbelig ijslaagje op zit), bij veel glas in lood zit dit er wel in...

• vliegjong
euss ik denk dat ik glas ervoor ga gebruiken, waarom? > vele kleuren en kan evt. ook nog een stukje laten brandschilderen bij een kennis, op de zaak hebben we zekker 200 kleuren glas (van thies kathedraal tot antiek 75 e.d.) staan en gekleurd plexi is vrij lastig te vinden.
Ik ga dit zeker doen en ik heb het nog niet eerder gezien dus mijn handen beginnen te jeuken!!!!!!!!
:)

Verwijderd

Post het ontwerp + resultaat, ik ben benieuwd :)

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 21:37

Ryudo

Daily dose~

wordt dat niet retezwaar dan zo'n window :?
(er van uitgaande dat je zoveel mogelijk oppervlakte van het zijpaneel van je window gaat gebruiken)
ik ben zeker benieuwd wat voor ontwerp het word. heb je een bepaald figuur in gedachten of gewoon mozaiek? en zodra het klaar is willen we hier pics zien of course :9~

Verwijderd

hoe ga je dat lood solderen , zonder dat het plexi smelt????

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Glas en lood geeft een gruwelijk effect :D maak van je case een kerkje O-)

Verwijderd

Meer een heilige tempel. ;) Maar ik vind het wel een leuk idee om een window met glas en lood te doen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een duivel ofzo in glas in lood zou echt gaaf zijn, ik kan het ook laten maken, me vader doet het een beetje als hobby

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

offtopic: Waar kan ik plexiglas krijgen? van dat dikke harde plexiglas. Want hier bij de gamma hebben ze alleen van de flexibele 3 mm spul of 5mm lexaan wat niet te betalen is :(.

Verwijderd

Waar kan ik plexiglas krijgen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 07:39 ]

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

hmmm lijkt me nix glas in lood....

ga gewoon voor plexi metten kleurtje of een leuk kleurtje ccfl achter:)

maar opzich ben ik wel benieuwd

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Wel een jezusje met een ccfltje achter het glasinlood-raampje zetten.

• vliegjong
Ik wil meer zoiets maken van: Het teken van Redhat in tiffany en dan iets van lensjes ofzo
om nog een kokeler effect te krijgen uit mijn kaske!!!!
edit:

En waarschijnlijk maken we het van 4mm glas, dit ivm het gewicht

[ Voor 22% gewijzigd door vliegjong op 16-04-2003 09:20 ]

• Aphelion
  • Laatst online: 29-11 22:36
overigens dat je manier van informatie verkrijgen niet geheel juist is :+ kijk ik toch graag uit naar het eindresultaat mocht je toch glas in lood gaan gebruiken. Heb je al een afbeelding die je wilt gaan wegwerken of gebruik je maria ;)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• vliegjong
of jozef? :) weinig toegevoegd maasr ja

Verwijderd

Je kunt het ook wat moderner maken: gekleurd plexi (of blank plexi met een gekleurde sheet oid erachter) met ipv lood een rubberen H-profiel ertussen, lijkt me best 1337 8-)

• vliegjong
nou ik wil het window zo juist old scool as possible houden vandaar dat ik glas gebruik.
Voortgang, ben nu bezig om alle hardware uit de kast te halen en de binnenkant van de kast met traanplaat te gaan bekleden, dan wil ik een tweede voeding erin modden voor de ccfl, neon wire, en fannetjes.
dan wil ik hem paintjobben in een soort rode kleur en dan in mijn window het redhat logo maken.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
maar is dat niet erg breekbaar glas of plexi in lood ? het lijt mij als je er een keer flink tegen aan stoot dat het in stukken valt, maarja ik ben geen expert ! :+ :) ;) :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

vliegjong schreef op 20 april 2003 @ 15:33:
nou ik wil het window zo juist old scool as possible houden vandaar dat ik glas gebruik.
Voortgang, ben nu bezig om alle hardware uit de kast te halen en de binnenkant van de kast met traanplaat te gaan bekleden, dan wil ik een tweede voeding erin modden voor de ccfl, neon wire, en fannetjes.
dan wil ik hem paintjobben in een soort rode kleur en dan in mijn window het redhat logo maken.
Als je het echt oldscool wil doen zou ik die hele case (binnen en buitenkant) beplakken met houtnerf plakfolie.. dat past ook beter bij dat window... Wat je nu voorstelt lijkt me echt heel erg niet zo mooi zeg maar.... Maar goed.. het is jouw case... ;)

• vliegjong
dat is zeker ook een onwijs goed idee!
kewl man ik ga ff kijken waar ik spul kan halen of heb jij een idde?

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Het is misschien een goed idee om een gewone plexiglas plaat te pakken (die gewoon doorzichtig is) en daarop stukken plexiglas van andere kleuren te leggen/plakken. Zo is het veel steviger dan losse stukken die alleen aan de randen aan elkaar zitten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
kun je geen plexiglas pakken en die vervolgens met een doorzichtige kleurfolie beplakken?

dan krijg je hetzelfde effect van meerdere kleuren, en het is waarschijnlijk makkelijk er dan allemaal losse stukjes plexi :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 19:14:
[...]

Als je het echt oldscool wil doen zou ik die hele case (binnen en buitenkant) beplakken met houtnerf plakfolie.. dat past ook beter bij dat window... Wat je nu voorstelt lijkt me echt heel erg niet zo mooi zeg maar.... Maar goed.. het is jouw case... ;)
Ik denk:
Glas in lood => oude kerken => Baksteen!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 22:03:
hoe ga je dat lood solderen , zonder dat het plexi smelt????
PRECIES! hehe ik zie het al voor me, met je soldeerbrander op je plexi :D
het is niet voor niks glas in lood, en geen plexi in lood. Dan zul je een andere techniek moeten bedenken want loodstrips en plexi dat gaat niet werken ook het feit dat plexi van die dikte nogal flexibel is helpt er niet aan mee.

• Aphelion
  • Laatst online: 29-11 22:36
of gewoon plexiglasen daarop gekleurde plakstikkervellen met metaalstripjes erlangs wat toch weer relief aanbrengt :*)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 23:40:
[...]

Ik denk:
Glas in lood => oude kerken => Baksteen!
Je kunt ook te ver gaan. Mod-ideeën lopen altijd uit op onhaalbare ideeën. Nou dit is er zo 1 :P

Maar bij glas in lood (en dan de reguliere ramen, en dus geen kerken) hoort een kozijn, en een kozijn is toch nog altijd van hout (of alluminium, maar dat past niet bij glas in lood). Ik denk dat de combi hout + glas in lood erg cool en orgineel is als het project succesvol zou eindigen. Maar het zou wel een heftig project worden, en niet binnen een maandje gefixd zijn bij wijze van. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Zoiets dus ?
Afbeeldingslocatie: http://computercathedrals.com/photos/pictures/Rickeys-Da_Vinci/open_davincil.jpg
Op http://computercathedrals.com/ staat meer van deze case.
En deze posting stond net op Slashdot, dus daar zal ook wel veel info uit komen.

[ Voor 34% gewijzigd door jvhaarst op 22-04-2003 11:46 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

mOrPhie schreef op 22 April 2003 @ 09:40:
[...]

Je kunt ook te ver gaan. Mod-ideeën lopen altijd uit op onhaalbare ideeën. Nou dit is er zo 1 :P

Maar bij glas in lood (en dan de reguliere ramen, en dus geen kerken) hoort een kozijn, en een kozijn is toch nog altijd van hout (of alluminium, maar dat past niet bij glas in lood). Ik denk dat de combi hout + glas in lood erg cool en orgineel is als het project succesvol zou eindigen. Maar het zou wel een heftig project worden, en niet binnen een maandje gefixd zijn bij wijze van. :)
Als je ff had gekeken naar het stukje wat ik gequote had, kon je zien dat het om plakspul ging. En plakspul met een baksteenmotiefje is net zo haalbaar als plakspul met een houtnerfmotiefje. Of denk ik nou krom?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mag ik een klein ideetje in de groep gooien?

Maak je (plexi)glas-in-lood window van plexiglas met 1 neutrale kleur.
En creer verschillen in kleur door middel van ledjes :P ik denk dat dat een verrektes gaaf effect geeft ... ik heb hier wel geen ervaring meej, maar 't is maar een idee. Want ik zou 't niet gaan schilderen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• vliegjong
Fuck ik d8 dat het nog niet gedaan was MOOOOOOOOOO
Voortgang: Ik heb de Tux uitgetekend en als ontwerp afgedrukt en ik ben bezig met het uitsnijden van het glas.
Helaas is de pc op de zaak niet voorzien van een inet aansluiting (8terloppers :) ) maar ik zal van de week het ontwerp meenemen.
ALs ik klaar met het glas gedeelte ben kan ik met een h profiel van het lood het Glas in lood (tiffany techniek) in mijn CASEke.
Dit is een project waarin vooral veel tijd gaat zitten maar ja dan heb ik ook wat.
Een idee was om het een wolf in schaapskleren te maken nl., buitenkant beplakken met donkere houtnerf en daarbij het GIL raam. En van binnen met leuke fannetjes het mod idee afmaken, traanplaat, neon!.
edit:

Ik heb gekeken op die site van cathedrel cases ofzow, maar dat zijn fakers!!!!!!!!
zoals ik dat zie gebruiken ze glas met een patroon en daarop plakken ze wat kleurglas waardoor je het idee krijgt alsof het echt origineel is maar dat is het niet!

EUREKA ben nog origineell!!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door vliegjong op 23-04-2003 15:37 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben jij orgineel met jou glas, ga ik orgineel zijn met dat ideetje van me :)
nu ngo een leuk logotje bedenken wat ik mooi kan verlichten met m'n ultra bright light :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Deze zeilboot ziet er toch heel glas in lood uit hoor.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

jvhaarst schreef op 23 April 2003 @ 16:06:
Deze zeilboot ziet er toch heel glas in lood uit hoor.
Mjah, het blijft desalniettemin erg koel als je dat glas in lood combineerd met een zelfgemaakte houten kast. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 18:37:
[...]

Als je ff had gekeken naar het stukje wat ik gequote had, kon je zien dat het om plakspul ging. En plakspul met een baksteenmotiefje is net zo haalbaar als plakspul met een houtnerfmotiefje. Of denk ik nou krom?
Je denkt helemaal niet krom. En ik heb het stukje ook wel gelezen. Ik kreeg alleen in eerste instantie bij jou post niet de indruk dat je doorging op dat plakfolie. Kan beuren. :)

Verwijderd

als je erg zuinig benrt op je temps moet je een doorzichtig plaatje plexi plakken achter je Glas in ood, isoleert beter en is iets beter voor je airflow

Verwijderd

vliegjong schreef op 20 April 2003 @ 15:33:
1 kleine opmerking: Je hebt geen tweede voeding nodig, bespaar je de moeite. De dingen die je noemt gebruiken vrijwel niks, de fans bv 1.5 watt i.v.m. 60 watt proc ;). En daar komt bij dat de tweede voeding een signaal moet krijgen om aan te gaan, kan wel, via de normale powerswitch bv, maar please, forget it!
Good luck
Pagina: 1