Toon posts:

goede beamer dealer

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik help mijn vader met de aanschaf van een beamer, we hebben al een idee welke maar zijn op zoek naar professioneel advies en een grote showroom waar ze een demonstratie kunnen geven en ook verschillende soorten projectieschermen hebben staan.
Aanschaf van een beamer doe je namelijk niet over één nacht ijs en is ook niet iets wat je 'even' online bestelt.

Ik weet dat het heel makkelijk vinden is van dealers op internet, maar ik was meer op zoek naar jullie persoonlijke ervaringen. Er zijn hier vast mensen die ook een beamer hebben aangeschaft, anderen daarmee geholpen hebben of zomaar een winkel zijn binnengelopen die een breed assortiment hadden staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:27 ]

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-03 11:50

Masselink

Voor de dorst

De meeste leveranciers (en daar vallen wij ook onder) kunnen goedkoop leveren omdat ze geen voorraad hebben.

Geef even een locatie aan waar je woont, anders is het zo lastig om een showroom aan te geven.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa woont in zeeland.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik uit twente, en ik ken alleen maar showrooms hier in het land....helaas.

Koffie en meer...

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 08:36

PoweRoy

funky!

Masselink schreef op 15 April 2003 @ 13:42:
[...]

ik denk provincie zeeland :)

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 15 april 2003 @ 13:42:
[...]

Dat maakt niet uit, willen er best een dag voor uittrekken als het een goede dealer is. Net over de grens zou eventueel ook nog kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
OW MY GOD.
Zeeland is gewoon een provincie in NL hoor!!
Dit is wel komisch, ik weet dat Zeeland een grote kleiput is maar het hoort toch echt tot NL hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:48 ]

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De prijs van beamers zit em heel sterk in de lichtopbrengst. Dus let er even op, waar heb je em voor nodig? Als de beamer vaak overdag in een zeer lichte ruimte gebruikt word, dan is een grote lichtopbrengst wel zo makkelijk. Maar misschien is hij alleen s'avonds nodig, of in donkere ruimtes.. Hou er wel ff rekening mee dat na een jaar of 2 - 3 de lichtopbrengst stukken minder wordt!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

BIS heb ik goede ervaring mee. Nadat ik blijk had gegeven interesse te hebben in een bepaalde beamer is er een man van dat bedrijf langs mijn huis gekomen. Ik woon in Assen, weet even niet waar dat bedrijf zit. zie www.beamer.nl

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik weet niet waar ze beamerdemonstraties (willen) geven, maar ik me gewoon laten voorlichten, ook over beamers die je helemaal niet wilt. Als je een slechte ziet en een goede heb je een aardige referentie, en kun je daarmee op internet aan de slag. Je zoekt reviews van beide, en van de beamer die jij op het oog hebt, en je vergelijkt de specs met die van de beamers die je hebt gezien, en de ervaringen van anderen.

Op die manier kan je redelijk goed gefundeerd een beamer komen die je nooit hebt gezien.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

OW MY GOD.
Zeeland is gewoon een provincie in NL hoor!!
Met hier in het land bedoel ik Hier in het oosten van het land.......dat snap je toch ook wel ?

dit is een leuke voor thuis, ben prima specificaties:

Specificaties InFocus LP-500:
Portable en vaste installatie

Resolutie S-VGA
Lichtopbrengst 2000
Monitor uitgang Ja
Contrast 400:1
Gewicht 2,6
Zoomlens Ja
Keystone Correctie Ja, +/- 20 graden
Video Ja
Afstandbediening Nee
Inclusief draagtas Ja
Document camera Nee
RS232 Aansluiting Ja
Aantal branduren 2000
Projectie techniek DLP
Computer inputs 2
Garantie 2 jaar

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het advies, maar zoals ik zei hebben we onze zinnen al gezet op de nieuwe Philips Garbo. We willen'm alleen een keer in aktie zien voordat we zoveel geld uitgeven.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 14:10:
Thanks voor het advies, maar zoals ik zei hebben we onze zinnen al gezet op de nieuwe Philips Garbo. We willen'm alleen een keer in aktie zien voordat we zoveel geld uitgeven.
PHILIPS Garbo Matchline LC7181 ? prijs ongeveer EUR 2399,00 excl btw ?

[ Voor 7% gewijzigd door Masselink op 15-04-2003 14:15 ]

Koffie en meer...

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Zoeken naar dealers die hem aanbieden op internet (Pricewatch?) even een standaard mailtje typen. Email adressen van deze bedrijven opzoeken en in de BCC zetten. In het mailtje heb gezet dat je intresse hebt en of ze hem op voorraad hebben en of je hem kan zien. Dan heb je in ieder geval mogelijkerwijs al raak.

Mediamarkt verkoopt ook beamers. Verder zou ik daar niet voor de proffesionaliteit heen gaan, maar je kan er waarschijnlijk wel goed vergelijken (geen idee of ze deze ook hebben, zal ook wel van de vestiging afhangen)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet alleen dat het een nieuw model is. Inderdaad Garbo Matchline.
Erg stil, ziet er leuk uit, breedbeeld projectie en keystone correctie. Ook voldoende lichtopbrengst geloof ik.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

de specificaties van de matchline:

1100 ANSI LUMEN
CR 500:1
Echte 16:9 LCD-panels (858 x 484 pixels), conform met de breedbeeldstandaard !
Super stil (27dB Philips Air SystemTM)
6000 uur lamplevensduur
Briljante beeldkwaliteit
Ultiem gebruiksgemak
Mooi zilveren design, past in elke woonkamer, sluit aan bij alle Philips MatchLine Home Entertainment-apparaten.
Wordt geleverd met programmeerbare universele Pronto Neo afstandsbediening

De gewone garbo:

1000 ANSI LUMEN
CR 400:1
Echte 16:9 LCD-panels (858 x 484 pixels), conform met de breedbeeldstandaard !
Super stil (27dB Philips Air SystemTM)
6000 uur lamplevensduur
Briljante beeldkwaliteit
Ultiem gebruiksgemak
Mooi design, past in elke woonkamer

[ Voor 26% gewijzigd door Masselink op 21-07-2003 13:35 . Reden: plaatje en folder toegevoegd. ]

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
yes dat is'm helemaal

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb wel goede ervaringen bij BIS (zowel bij mijn vorige werkgever als huidige)
Ze hebben ook een goede site. (www.bis.nl)
En het aardige is, ze doen ook demonstraties, je kan de beamer ook huren en als ie bevalt (je koopt hem) krijg je de huurprijs terug (je betaald dan dus koopprijs - huurprijs).
Ze hebben meerdere vestigingen in Nederland (zie site)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

MeNTaL_TO schreef op 15 april 2003 @ 14:34:
Ik heb wel goede ervaringen bij BIS (zowel bij mijn vorige werkgever als huidige)
Ze hebben ook een goede site. (www.bis.nl)
En het aardige is, ze doen ook demonstraties, je kan de beamer ook huren en als ie bevalt (je koopt hem) krijg je de huurprijs terug (je betaald dan dus koopprijs - huurprijs).
Ze hebben meerdere vestigingen in Nederland (zie site)
BIS heeft geen philips in het assortiment....

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 15 april 2003 @ 14:39:
[...]

precies, dat was me een tijdje geleden al opgevallen. Omdat BIS in search results en tijdschriften vaak te vinden is was ik er al eens langsgeweest op internet, maar geen Philips.

limid.nl schijnt ook vrij groot te zijn, maar voorderest niet bekend mee.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Masselink schreef op 15 April 2003 @ 14:39:
[...]

Raar, wij hebben hier op de unit iig 2 philips beamers hangen die bij BIS vandaan komen.
Maar waarom een Philips? Heb ik slechte ervaringen mee (alle philipsen hier op school hebben een hitte probleem, de Mitsubishis hier daarin tegen, nooit problemen mee gehad.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je moet je niet blind staren op één en dezelfde beamer. Ik spaar al een tijdje, en ben ondertussen al drie of vier keer geswitcht van "die wil ik hebben". (Epson EMP 52 --> InFocus X1 --> Sanyo Z1...)

Kijk ook eens op http://www.projectorcentral.com voor een bredere indruk van het aanbod

[ Voor 11% gewijzigd door Captain Pervert op 15-04-2003 15:30 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Ben van het weekend naar Correct Business Center in Rotterdam geweest. Kan ik iedereen aanraden die op zoek is naar een beamer en een demonstratie wil. Ze hebben een hele grote ruimte waar circa 15-20 doeken hangen met daarbij beamers (staan iig meer beamers dan doeken).

Maar de keuze is nog niet gemaakt, het viel me op dat de Philips Garbo vrij mat is wat kleuren betreft en ook niet helemaal scherp. Ik was zelf erg onder de indruk van de Sharp's. Erg contrastrijk en scherp, alleen produceren deze meer lawaai dan de fluisterstille garbo.

Verwijderd

Afgelopen week een demonstratie gehad van de Garbo Matchline, en omg wat is dat ding vet zeg.

Idd, de kleuren zijn niet echt super kleurrijk ofzo, maar kijk eens naar buiten, is het daar altijd zo kleurrijk? Het is veel realistischer zo vind ik. En dat ding is ook ultiem stil ja, ik hing met m'n hoofd een centimeter voor de fan, en als ik niet wist dat ie aanstond zou ik denken dat de fan gewoon stilstond.

Daarnaast is de beeldkwaliteit echt wel goed, en dan te bedenken dat ie daar in de showroom op de s-video ingang was aangesloten, en met verschillende kabel aansluitstukjes was aangesloten. Niet echt geweldig dus, maar toch heel goed te doen.

Heel erg vet zo'n projector _/-\o_

Verwijderd

Ik begin hier het idee te krijgen dat je die beamer voor filmweergave wilt gebruiken...
Als dit zo is, let dan vooral op de contrastverhouding, deze moet zo hoog mogelijk zijn. Het effect ervan zie je vooral in donkere films (bv. Se7en). Een beamer met weinig contrast zal hier een heel vlekkerige weergave hebben.
Slecht contrast is irritanter dan het geluid van de fan. :O

Daarnaast is het goed om de input onder de loep te nemen. Ik heb zelf net een nieuwe DVD speler gekocht die in staat is om direct de volledige beamerresolutie aan te sturen. (Revoy 3200DX) _/-\o_
Dit geeft zo'n waanzinnige beeldverbetering tov. S-video. Films met een goed diepte effect (5th Element, Star Wars II) geven een geweldig 3D effect terwijl bij S-video de achtergrond vlak en schilderij-achtig is.

Let bij de aanschaf van het scherm vooral op de plaatsing van de beamer. Een High Power scherm heeft maar een beperkte brekingshoek. Als je van plan bent om de beamer aan het plafond te hangen, kun je dus beter niet voor een High Power scherm kiezen. Let dus goed op dat de brekingshoek groot genoeg is.
Een 'gewoon' mat-wit scherm is niet altijd een slechte keuze tov. duurdere varianten. Een projectiescherm verdient wel de aanbeveling boven een witte muur.

Maak geen overhaaste beslissing en duurder is niet altijd beter (voor video).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:39:

Daarnaast is het goed om de input onder de loep te nemen. Ik heb zelf net een nieuwe DVD speler gekocht die in staat is om direct de volledige beamerresolutie aan te sturen. (Revoy 3200DX) _/-\o_
Dit geeft zo'n waanzinnige beeldverbetering tov. S-video. Films met een goed diepte effect (5th Element, Star Wars II) geven een geweldig 3D effect terwijl bij S-video de achtergrond vlak en schilderij-achtig is.
Star Wars II geldt niet als een film van prefect beeld :) .

Verwijderd

Ik weet het dat s-video een stuk minder is. Ik probeer alleen te zeggen dat hij in de showroom op s-video aangesloten stond. Maar zelf ga ik hem rgb aansluiten, idd nog beter.

En het contrast: met 500:1 zit dat wel goed dacht ik zo.
Pagina: 1