Search al gebruikt, ben er heel wat wijzer van geworden maar nog steeds geen antwoord gevonden voor mijn probleem. Ben sinds kort druk aan het php'en geslagen.. Ik waag nu een poging een simpele shoppingcart in elkaar te zetten in PHP. Tot nu toe heb ik de MySQL database al in orde.
Nu ben ik bezig met het 1e gedeelte van mijn 'Admin console', namelijk het toevoegen van een Categorie.
Tot nu toe bestaat mijn shoppingcart uit 3 php bestanden, namelijk:
- config.php
- addcategory.php
- addcategoryresponse.php
In mijn config.php staan mijn MySQL database gegevens. (niet van toepassing om daar de source van te laten zien).
Mijn addcategory.php
Mijn addcategoryresponse.php
---------------------------------------------------
Bij het uitvoeren van het script wordt netjes een CategorieID aangemaakt in mijn MySQL table, maar de naam die bij addcategory.php wordt ingevoerd is niet terug te vinden (veld blijft gewoon leeg)..
Wat doe ik verkeerd?
Alvast vriendelijk bedankt..
Nu ben ik bezig met het 1e gedeelte van mijn 'Admin console', namelijk het toevoegen van een Categorie.
Tot nu toe bestaat mijn shoppingcart uit 3 php bestanden, namelijk:
- config.php
- addcategory.php
- addcategoryresponse.php
In mijn config.php staan mijn MySQL database gegevens. (niet van toepassing om daar de source van te laten zien).
Mijn addcategory.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php require("config.php"); ?> <form action="addcategoryresponse.php"> <input type="text" name="Categorie"> <input type="submit" value="submit"> </form> |
Mijn addcategoryresponse.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php require("config.php"); $Categorie= ("$HTTP_GET_VARS['Categorie']"); mysql_connect("$DBHost","$DBUser","$DBPass"); mysql_select_db("$DBName"); mysql_query("INSERT INTO Categories VALUES ('$Categorie','')") or die(mysql_error()); mysql_close(); ?> |
---------------------------------------------------
Bij het uitvoeren van het script wordt netjes een CategorieID aangemaakt in mijn MySQL table, maar de naam die bij addcategory.php wordt ingevoerd is niet terug te vinden (veld blijft gewoon leeg)..
Wat doe ik verkeerd?
Alvast vriendelijk bedankt..