Toon posts:

Cd-brander werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb een probleempje met m’n brander te installeren. :X
Ik heb een Philips 4816K (48/16/48x brander).
Het probleem zit het in de software installeren…

Ik wil hem (de CD) installeren en dan krijg ik eerst de keuze om het Cd-rom station te vervangen of de brander als extra station toe te voegen.
Vervangen kan ik niet aanklikken |:( ...dus toevoegen

dan doe ik volgende en krijg ik dit:
Het CD-Rewriter station kan niet aan uw huidige hardware-configuratie worden toegevoegd. U moet het bestaand station verwijderen om een nieuw station te kunnen plaatsen. Klik op "OK" om terug te gaan naar het vorige scherm en kies voor de optie "bestaand cd-rom station Vervangen door de CD-Rewriter".

ik heb de service ding van Mycom al gebeld…daar lieten ze me dit doen:
brander loshalen, cardreader eruit halen, IDE Ata/atapi secundair channel verwijderen, hij had het ook nog over een update van de INF driver…die heb ik gedownload (versie 4.30.1006) maar dat veranderde niks aan de melding :?

ik snap er helemaal niks meer van 8)7 :X
kan iemand me helpen? _/-\o_ :>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. welke windows versie? En
Het CD-Rewriter station kan niet aan uw huidige hardware-configuratie worden toegevoegd. U moet het bestaand station verwijderen om een nieuw station te kunnen plaatsen. Klik op "OK" om terug te gaan naar het vorige scherm en kies voor de optie "bestaand cd-rom station Vervangen door de CD-Rewriter".
lijkt me geen standaard Windows melding; welke programma genereert die error?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 09:25
Dat ziet er uit als een packet-writing programma

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
de melding komt vanaf de philips instal wizard

(als ik nu easy cd creator open...dan zegt ie dit: can't get the necessary recorder information. CreatorAPI returns failure
> OK
CD Copier could not detect any supported CD-recorders. Please ensure your Cd-recorder is properly connected. If the problom persists, please re-install Easy CD creator.
)

maar dat komt omdat ik de software van de brander nog niet heb kunnen installeren denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
ahhh! m'n broer vind dat ik de computer moet formatteren...maar dat heeft toch geen enkel nut?
Deze computer is namelijk nieuw...en de eerste keer dat ik hem installeerde deed de brander het wel, (maar de rest niet :9 ) (USB 2.0 verkeerd gedaan enzo B) )

en toen deed ik dat allemaal goed, en doet de brander het niet :?

• Hanomag
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
Misschien is het een idee om Nero te gebruiken.
Ik zet Nero er altijd op en binnen 5 minuten draait het spul zonder ook maar 1 probleem.

Verwijderd

Topicstarter
daar gaat het denk niet om
(ik heb ook Nero namelijk)
en daar kan ik wel gaan branden...maar dan neemt die als brandsnelheid de snelheid van m'n harde schijf en gaat ie branden maar dan knippert het rode lampje van de brander niet en staat er niks op de cd
Ik moet namelijk eerst de SOFTWARE installeren...maar hoe?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
Je hebt geen software nodig voor je brander. Dat heb ik hier met mijn plextor ook niet. Windows vindt 'm gewoon, en als ik daarna nero installeer brandt ie meteen perfect. Ik zou echt gewoon nero eens testen en easy cd creator weggooien, want easy cd creator is toch wel een van de meest gebruiksvriendelijke programma's maar branden kan ie toch niet.... :r

edit weet je zeker dat je met nero geen simulation hebt geschreven? Anders lijkt het me meer een hardwareprobleem dan een softwareprobleem als niks werkt...

[ Voor 20% gewijzigd door Wim8282 op 15-04-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom zit er dan een CD bij voor de Philips CD-brander?

nee ik kan niet eens bij Nero testen kiezen 8)7

m'n vorige brander was ook een philips...daar ging het rode lampje altijd knipperen bij het testen en bij het branden bleef hij altijd aan :|

maar je hebt toch wel iets van drivers nodig voor je brander? of niet?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
bij mij in elk geval niet.... alleen een brandprogramma. zou natuurlijk kunnen dat dat bij philips anders is maar volgens mij niet

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde van een vriend vna m'n broer dat misschien ergens in windows (xp heb ik) iets van een DMX (of zoiets) aansturing/map/weet ik het 8)7 ...uit staat (ooit van gehoord misschien :) )
zo ja...kan dat het zijn...en waar vind ik het dan?
Pagina: 1