Toon posts:

[Antec voedingen] Solution vs TruePower

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de mening horen van mensen die ervaringen hebben met deze voedingen. UIt verschillende reviews heb ik al opgemaakt dat de TruePower serie een goede en stille is en temp. controlled. Ik kan daarentegen maar bar weinig vinden over de Solution serie. Op de site van Antec zelf staat het volgende:

TruePower series: Antec's TruePower power supplies are the new reference in Silence and Performance. Antec's most advanced ATX12V power supplies

Solution series: Our newest family of ATX12V SmartPower power supplies, designed for the broadest spectrum of today's computer users. SmartPower runs cooler and quieter

Ik heb vooral interesse in de geluidsnivau's. Ik heb dus al gehoord dat de TruePower serie stil is, maar volgens Antec is de Solution serie dat ook. Daar komt bij dat de Solution serie een stukje goedkoper is, maar ook minder watts kan leveren.

De keus is lastig. Moet ik een iets duurdere voeding (en misschien wel stillere) nemen (een voeding uit de TruePower serie dus) of de iets goedkopere die minder power heeft, maar misschien net zo stil is ( een voeding uit de Solution serie dus) ??

Graag wat meningen/ervaringen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een CWT (channel well technology) 480 watt. Alle antec truepowers zijn van binnen een CWT voeding, de ze zijn practisch identiek. Ik weet niet hoe het met de Solution zit, maar de CWT's, en dus de truepowers hebben een kleinere gegarandeerde afwijking dan de meest voedingen, 3% ipv 5%.

specs

Verwijderd

Topicstarter
thanks. Iemand anders nog iets?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer? ;(

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb de Antec Truepower 380. Tja wat kan je ervan zeggen. (voedingen zijn zo saai)
Het is een stille voeding. Maar ik heb ook even een Enermax gehad en die deed daar niet veel voor onder. Alleen had mijn Radeon 9500 Pro een bloedjehekel aan die Enermax (begon te piepen)

Fijn van de Truepower is, dat het 12V 3pins Power connectors voor ventilators heeft, deze wordt gestuurd door de Temp controller van de voeding.
Ik moet zeggen dat het prima werkt. Op normale temperatuur draaien de fans duidelijk een stuk langzamer. Maar ik weet niet bij welke Temperatuur de voeding de boel omhoog regelt. Zal wel zo'n 60c zijn, maar dat haal ik toch nooit.

Kijk eens op http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/index.html
De Truepower wordt daar toch aangeraden als de meest geschikte overall PSU.
Over de solution serie is inderdaad weinig te vinden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
ahh, er zijn toch nog mensen die zo'n voeding hebben en hun ervaringen ermee willen vertellen. Ik had de hoop al bijna opgegeven. ;) Anyway, goede test bij tom. Ik had hem al een keer doorgelezen en hier blijkt ook inderdaad dat de truepower gewoon een goede voeding is. Die 3-pins aansluitingen zijn inderdaad handig, omdat ik op mijn moederbord (a7n8x) naast de processorkoeler maar 2 kastkoelers aan kan sluiten met 3 pinnetjes.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Had 'n 350 Solution, zat bij de kast. Heb nu 'n TruePower 430 testdraaien omdat er binnenkort wat gebouwd wordt, en nieuwe kast dus :). Wilde ook ff het verschil weten en kon dat nu dus meteen ff bekijken. Fantastisch, was die 350 al goed, deze 430 is helemaal super. Niet dat ik er echt veel aan heb hangen, maar onder vlinke belasting dipte de 12V van de 350 nog wel eens onder de 11.80, bij de 430 heb ik hem nog niet onder de 11.90 zien gaan, ok dat scheelt echt nix, maar ook zonder last wijken de voltages veel minder af. De 5V bijv. blijft gewoon 5V en daar heb ik hem met de 430 nog niet vanaf gezien (en MBM registreerd alles). Heel netjes. Ook de 3.3V, is meestal 3.34 en soms 3.32 onder last.

En hij's ook heel stil, ow enne vergulde aansluitingen op de 430 en de bedrading vd ATX plug zitten netjes in een omhulsel. De TruePower heeft behalve 'n uitgaande 80mm fan ook nog 'n 90mm fan die lucht in de PSU blaast. En het 80mm roostertje achterop is ook verguld van kleur, verder zit er achterop ook nog 'n 12en5 aansluiting net als die voor je interne drives, mocht je extern iets willen voeden. Handig voor als je bijv. een watercooling met radiateur buiten je kast hebt hangen of weet ik veel wat voor toepassing :).

Wat ik ook bemerk is dat de lucht die er uit komt veel koeler is dan bij de 350, waarschijnlijk liep die hier geregeld op z'n tenen en verveelt de 430 zich hier af en toe, zelfs met het warmere weer de laatste dagen blijft hij koeler.

[ Voor 37% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-04-2003 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een q-tec 550 watt. Deze maakt ten eerste heel veel lawaai en ten tweede is de lucht die eruit komt aardig warm. Vooral nu met deze warme dagen. Mooi dus dat die antec's al wat koeler zijn/blijven

• OkselFris
  • Laatst online: 14:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

eh wees blij dat die lucht die eruit komt, warm is.
Anders zou hij niks doen. :)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45

Talon

Booooom !

Mijn stem gaat voor de Truepower 430. heb er twee en het maakt niet uit wat ik ze naar hun kop gooi. Ze blijven stil en (niet onbelangrijk) erg stabiel !
Je kan misschien twijfelen tussen een Antec en CWT , maar da's dan ook wel alles ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch liever dat er koele lucht uit een voeding komt. Hoe minder warm de pc in het algemeen is hoe beter lijkt me.

Het ziet er trouwens niet naar uit dat veel mensen een Antec Solution voeding hebben. :? Ik denk dat ik toch een truepower voeding neem. Stabiel, zo blijkt en weinig geluid. Dat moet je hebben. :)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zit momenteel te twijfelen tussen de Antec SL450 en de Antec TruePower 430,

Specs. Antec TruePower 430 http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=20430
Specs. Antec SL 450 http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=25450

Is er een techneut hier, die het verschil ziet, en kan vertellen, wat het inhoud?

- Overload protection is beter van de SL (obv de specs, denk ik).
- Output is redelijk gelijk, de SL heeft iets meer output, maar wel meer mogelijke fluctuatie dat de TruePower (obv de specs, denk ik).
- TruePower meer 'speciale' kabeltjes.
- TruePower 80.000 uur MTBF, en de SL 'maar' 50.000 uur

Dus ik denk dat die TruePower 'beter' is voor tweakers

[ Voor 38% gewijzigd door tHe_BiNk op 24-04-2003 15:04 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 13:21:
Ik heb toch liever dat er koele lucht uit een voeding komt. Hoe minder warm de pc in het algemeen is hoe beter lijkt me.

Het ziet er trouwens niet naar uit dat veel mensen een Antec Solution voeding hebben. :? Ik denk dat ik toch een truepower voeding neem. Stabiel, zo blijkt en weinig geluid. Dat moet je hebben. :)
Tja, Q-tec is een kut-merk. Die 550 watt staat eerder voor hoeveel watt hij gekoeld moet worden dan wat ie kan leveren ;)

Kweenie of het een erg groot verschil in prijs is tussen de Solution of de Truepower, maar ik zou idd de Truepower nemen dan. Voeding is toch belangrijk voor je stabiliteit van je systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 24 April 2003 @ 19:52:
[...]

Tja, Q-tec is een kut-merk. Die 550 watt staat eerder voor hoeveel watt hij gekoeld moet worden dan wat ie kan leveren ;)

Kweenie of het een erg groot verschil in prijs is tussen de Solution of de Truepower, maar ik zou idd de Truepower nemen dan. Voeding is toch belangrijk voor je stabiliteit van je systeem :)
Ik werk in een computerwinkel en voor mij is het prijsverschil zo'n 20 euro.

• Talon
  • Laatst online: 13:45

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:21:
Nou ... ik heb leiver dat er warme lucht uit mijn voeding komt ... Dan weet ik namelijk zeker dat die warme lucht niet in me bakkie zit ...
Heb zelf met een rookmachine es een testje gedaan , en het bleek dat de warme lucht grotendeels door mijn voeding wordt afgevoerd. De twee fan's die ik achterin heb zitten doen ook wel wat , maar de voeding is een soort afvoer voor de warmte die van mijn proc komt. Ik doe het ervoor.

• DeadMetal
  • Laatst online: 08-08 07:39
Ik zie hier een interessante thread. Ik wil in november een nieuwe pc kopen, waarschijnlijk een kt600 chipset, een Athlon XP 3000+, 120GB hd en een GF4 TI 4200 heb ik al. Verder natuurlijk een cd brander, dvd speler, soundblaster audigy en een tv kaart.

Wat voor voeding zou ik moeten nemen? Ik zoek een goede en stille, maar betaalbare voeding. Ik ga niet overclocken. Ik zat te denken aan max 60 euro, maar mag ook meer zijn als iemand daar echt een goede reden voor kan geven ;)

Wat voor voeding zouden jullie me dan kunnen aanraden?
Is er een reden om hoger dan 300 of 350 watt te nemen?

Hij moet dus gewoon goed en niet te lawaaierig zijn, maar dus absoluut geen zwaar topmodel.

Hopelijk kunnen jullie een advies geven :)

[ Voor 18% gewijzigd door DeadMetal op 25-04-2003 09:42 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
DeadMetal schreef op 25 April 2003 @ 09:40:
Ik zie hier een interessante thread. Ik wil in november een nieuwe pc kopen, waarschijnlijk een kt600 chipset, een Athlon XP 3000+, 120GB hd en een GF4 TI 4200 heb ik al. Verder natuurlijk een cd brander, dvd speler, soundblaster audigy en een tv kaart.

Wat voor voeding zou ik moeten nemen? Ik zoek een goede en stille, maar betaalbare voeding. Ik ga niet overclocken. Ik zat te denken aan max 60 euro, maar mag ook meer zijn als iemand daar echt een goede reden voor kan geven ;)

Wat voor voeding zouden jullie me dan kunnen aanraden?
Is er een reden om hoger dan 300 of 350 watt te nemen?

Hij moet dus gewoon goed en niet te lawaaierig zijn, maar dus absoluut geen zwaar topmodel.

Hopelijk kunnen jullie een advies geven :)
Ik zou in ieder geval 'n zo'n hoog mogelijke kwa wattage kopen aan wat je kunt betalen. Let op, ga dan niet voor de el cheapo troep die ik-weet-niet-hoeveel watt's leveren maar uiteindelijk al moeite hebben met netjes 250 a 300 wat afgeven. Ga voor 'n merk dat goed bekend staat en maak daar aan de hand van je buget een keuze uit. Ik zou minimaal voor 350 gaan als je tussen 300 en 350 moet kiezen. Als je nu een goede voeding aankoopt kun je er jaren wat aan hebben, en kan veel trammelant schelen. Zelfs al zou je later nog een nieuwe PC bouwen, dit als de fabrikanten niet ondertussen met 'n nieuwe aansluitingsstandaard aankomen :).

De betere voedingen maken doorgaans ook minder lawaai, en hebben geregelde fan's die op het nodige toerental draaien afhankelijk van belasting en temperatuur, en zijn meestal ook goed gelagerd wat ook na vele draaiuren nog een stille werking verzekerd. De TruePower serie heeft zelfs intern nog 'n 90mm fan die heel rustig z'n rondjes maakt maar de PSU toch van 'n frisse bries voorziet

Als je het mij persoonlijk zou vragen zeg ik: ga dan voor een Antec van rond de 350W en het liefst iets uit de TruePower serie omdat daar de verschillende voltage lijnen minder van elkaar afhankelijk zijn. Is dat te prijzig voor je, neem dan de Solution serie, en dan in dat geval niet een te lage wattage, dan red je het er voorlopig ook wel mee. Blijf in ieder geval tussen de 350 a 430 zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-04-2003 10:04 ]

• DeadMetal
Oké bedankt voor je uitleg. Ik heb de pricewatch even doorgekeken en komt tot de volgende voedingen:

De Antec 330Watt TruePower P4 (73 euro)

Ik zie ook een goedkopere maar zwaardere Antec: Antec 350Watt SL350SPEC (65 euro)
Wat zijn de verschillen met de TruePower serie?

Ook zie ik een Enermax Silent 350 (EG365P-VE[FM]) voor 57 euro en een Enermax SilentPlus 350 (EG365P-VE[FMA]) voor 73 euro. Verder nog een Enermax Whisper 350 (EG365P-VE[FC]) voor 71 euro.

Tot slot nog 2 stuks van Thermaltake: Thermaltake 360W Silent PurePower W0007RE voor 66 en de Thermaltake 360W ActivePFC Silent PurePower W0006RE voor 78 euro.

--
Totaal 7 stuks dus zo op het eerste gezicht. Met welke hebben jullie ervaring, welke kan je absoluut aanbevelen, of juist absoluut afraden? (denk dus aan mijn situatie die ik 2 berichten hierboven noemde, ik wil een gewoon goede en zeker stille voeding, maar ga niet overclocken etc. Gewoon goed, geen overkill zeg maar :) )

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 25-04-2003 12:23 ]

• Aikon
  • Niet online
Enermax SilentPlus 350 (EG365P-VE[FMA]) voor 73 euro
Deze ga ik kopen waarschijnlijk. Omdat ie van Enermax is, 350 watt is genoeg (zeker met Enermax) en hij heeft zo'n speed regel knoppie. Gewoon een erg goede, maar helaas redelijk dure, voeding denk ik.

Maar zo ga je best OT; zoek wat reviews op en kijk op de sites :)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb ook nog een vraag:

Is Antec beter dan Enermax? (ik dacht namelijk dat die twee gelijkwaardig waren :( )

Wat is er aan de hand: Mijn compu deed de laatste tijd een beetje vreemd. Oa warme boot problemen. Ik dacht dat een zwaardere voeding (zat 250W Aopen in) de problemen wel op zou lossen. Voor de zekerheid gister even getest met een 340W Antec/Chieftec voeding van een vriend van mij en idd alle problemen verdwenen!

Dus vandaag een 350W enermax gekocht (EG365AX-VE FMA). Wat denk je problemen NIET verholpen. AArrrrgh..... Daar betaal je toch geen 75,- euro voor!

Vandaar dus, iemand die hier iets over te zeggen heeft?

[ Voor 1% gewijzigd door Verbal Kint op 25-04-2003 15:59 . Reden: al die getallen... ]

Great minds think alike!

• Aikon
  • Niet online
Tja, Enermax en Chieftec zijn allebei gewoon erg goed naar mijn weten. Ik heb nu mijn pc aan een 230watt Enermax hangen (Duron800/8500LE) en alles is belast en het werkt perfect, dat zie ik een Q-tec 230watt nog niet doen bijv.

Maar wat voor problemen had je precies dan?

Verwijderd

Als ik je een tip mag geven..... Ga voor een antec treupower....Een van 330 watt is meer als genoeg.

Ik gebruik zelf deze voeding ook.Hij blijft koel,is stil en erg stabiel. Een zwaardere voeding is echt niet nodig voor jouw systeem. :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

OkselFris schreef op 21 April 2003 @ 11:26:
Kijk eens op http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/index.html
De Truepower wordt daar toch aangeraden als de meest geschikte overall PS
Lees nog een keer B)

Er staat alleen dat ie goed beschikbaar het hegeen zegt dat je m zo zowat overal kan kopen (merk er niks van hier in NL :o ).

Hoewel ie wel lekker veel stroom kan leveren.

Volgens de specs 380 en hij kan 471 Watt leveren :9

commetaar van THG:
For those looking for a more readily available solution, we recommend the Antec True Power 380P. Antec has done a good job in making their products available from a variety of sources including many local retailers. Chances are that you will have no problems being able to find the Ture Power 380P. The True Power 380P offers a good balance of performance for the money, but expect to pay a little more for this unit, but you will get excellent packaging and a manual that is ahead of the others.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DeadMetal
Ach OT zou ik het niet willen noemen, ik bekijk het 'probleem' alleen iets uitgebreider (meerdere merken ipv alleen antec). ;)

Maar ik lees toch erg veel positieve reacties over de Truepowers, dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit dan, een 330 watt. De Enermax Silentplus 350 watt is even duur. Verbal Kint, wat waren de problemen met je Enermax precies? Ik twijfel nog tussen beide, en het geluidsniveau zal de doorslag geven denk ik. (hoop daar nog meer over te weten te komen).

Verwijderd

Stel ik heb zo'n 250-300 watt vermogen nodig wat is dan beter een 350 of 430 voeding,ik kan me voorstellen dat de 430 minder warm wordt dan de 350 en dus ook stiller is,het gaat me voornamelijk om het geluid en ik wil dan ook de Truepower van Antec omdat deze ook de casefans regelt.

Verwijderd

Aan RJW: Zal niet veel uitmaken....Voor je portomonee wel!Maar waarvoor heb jij 350 watt nodig???Je kunt al zat volstaan met de 330 watt uitvoering.Met jouw systeem heb je geen zwaardere voeding nodig.Ik denk dat je qua geluid niet veel zult merken. :)

Verwijderd

Had je dit al gezien?
What is the difference between Truepower power supply and SL Solution Series power supply?

The main difference is that the Truepower power supply has voltage rails that are independent of each other. This means that a max wattage output is possible for each individual rail. So, the concept of combined voltage does not apply to this particular power supply. Additionally TruePower features Voltage FeedBack circuitry which allows TruePower to adjust the voltages at the ATX connector. This helps maintain system stability. Further, as a part of Antec Low Noise Technology the Truepower power supply has "Fan Only" connector where a regular case fan once connected to it will be spinning at the same speed as the power supply fan. The purpose of this feature is to create a quieter system. The Solution Series power supply has the SmartFan feature, which is helps the power supply run cooler and quieter. However, SL250S and SL300S have only 1 fan.
Ik zag gister in een topic over een Q-Tec voeding een plaatje van een Antec waar je alles eraan kon pluggen :?
Ik kan hem alleen niet vinden bij Antec... Iemand een idee? :)

• DeadMetal
Welk topic?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

DeadMetal schreef op 26 april 2003 @ 10:07:
(...)

Maar ik lees toch erg veel positieve reacties over de Truepowers, dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit dan, een 330 watt. De Enermax Silentplus 350 watt is even duur. Verbal Kint, wat waren de problemen met je Enermax precies? Ik twijfel nog tussen beide, en het geluidsniveau zal de doorslag geven denk ik. (hoop daar nog meer over te weten te komen).
Mijn problemen zijn helaas nog steeds niet verdwenen, ik denk dat ik nu het weer maar de schuld ga geven, of de dag van de week, want vrijdag leek het wel verholpen. Maar het komt er op neer dat ik over beide voedingen weinig kan zeggen, behalve dat ze niet zomaar alle vreemde problemen oplossen..

Ik zoek nog even door... :(

Great minds think alike!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Aikon schreef op 25 april 2003 @ 14:33:
Enermax SilentPlus 350 (EG365P-VE[FMA]) voor 73 euro
Deze ga ik kopen waarschijnlijk. Omdat ie van Enermax is, 350 watt is genoeg (zeker met Enermax) en hij heeft zo'n speed regel knoppie. Gewoon een erg goede, maar helaas redelijk dure, voeding denk ik.

Maar zo ga je best OT; zoek wat reviews op en kijk op de sites :)
Hijs wel aadig, hoor, maar de lijnen zijn niet al te stabiel...
Vooral de 5.5 en de 3.3 zakken snel in..

Dit valt wel te verhelpen, maar dan moet je de voeding openschroeven en vervolgens aan t modden slaan :P
Voor niet oc-en is de voeding ongemod wel ok, anders kan je beter voor een Antec gaan met zelfregulerende lijnen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 10:52:
Had je dit al gezien?

[...]

Ik zag gister in een topic over een Q-Tec voeding een plaatje van een Antec waar je alles eraan kon pluggen :?
Ik kan hem alleen niet vinden bij Antec... Iemand een idee? :)
Als je het type weet, gooi die dan eens in de search van de Antec site, ben ook wel eens naar onderdeel op zoek gegaan daar en alleen zo kunnen vinden. De kit is misschien redelijk nieuw, had 'm zelf ook nogn niet gezien, wel handig voor je kabeltroep zonder de PSU zelf onder handen te moeten nemen :D.

• DeadMetal
Oke, m'n voorkeur gaat nu toch wel uit naar de Antec TruePower 330 watt :)
Kan iemand bevestigen dat hij inderdaad erg stil is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 10:21:
Stel ik heb zo'n 250-300 watt vermogen nodig wat is dan beter een 350 of 430 voeding,ik kan me voorstellen dat de 430 minder warm wordt dan de 350 en dus ook stiller is,het gaat me voornamelijk om het geluid en ik wil dan ook de Truepower van Antec omdat deze ook de casefans regelt.
heb zelf ook de 430 is een prima voeding kabels zitten netjes in een hoe noem je zo'n "slang" die naar je mobo connector gaat. verder zijn de kabels lang genoeg voor een bigtower. je hebt goudkleurige fanguards en hij is erg stil en stil. en de lucht die eruit komt na een paar uur is nog steeds koel en niet warm. er zit ook een zuiger in de kast deze kijkt dan meteen de temp na in de kast en regelt je case fans daardoor.

verder heb ik hem al geruime tijd. Sinds dat bericht van tomshardware over de 380w. de :P zelfde dag heb ik nog mijn 430 gehaald heb er nog nooit een probleem mee gehad en nooit een afwijking in wat hij moet leveren aan stroom dan gewoon super stabiel.

sinds kort heb je ook de true control deze kun je als ik mij niet vergis de fans zelf van regelen zie de review op casejunkies.com

deadmetal: kan alleen bevestigen dan de 430watt uitvoering erg stil is. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 18:19 . Reden: te veel schrijf fouten sorry ben nog moe ]

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb ervaringen met de Solution, de SL400, zat standaard in m'n case (Antec SX 1040B II EC). Da's ook een stille, 'k heb ze alleen niet lang kunnen testen: na een week of 6 heeft ze het begeven :'( 'k Had waarschijnlijk juist een slecht modelletje :? Is vervangen door de True380, en deze is stil, zeker in vergelijking met de voeding die ik tussendoor als vervanging heb gehad :) Of de Solution stiller is dan de True: ik denk het niet, maar hij is iig stil.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 10:35:
[...]

heb zelf ook de 430 is een prima voeding kabels zitten netjes in een hoe noem je dan zo'n slang die naar je mobo connector gaat. verder zijn de kabels lang genoeg voor een bigtower. je hebt goudkleurige vingerportectors (niet nodig wel leuk) en hij is erg stil en stil. en de lucht die eruit komt na een paar uur is nog steeds koel en niet warm. er zit ook een zuiger in de kast deze kijkt dan meteen de temp na in de kast en regelt je case fans daardoor.
Weet er iemand waar je zo'n 'slang' apart kan kopen? Zou wel interessant zijn om de rest van de kabels ook in te steken :)

edit:
:? Die fan-aansluitingen van de voeding zijn temp-gestuurd :o Waarom heb ik dan al die moeite gedaan om een schakelaartje in te bouwen |:( Was iig een middagje fun 8)

[ Voor 14% gewijzigd door ComBax op 27-04-2003 10:51 ]

• DeadMetal
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 10:35:
sinds kort heb je ook de true control deze kun je als ik mij niet vergis de fans zelf van regelen zie de review op casejunkies.nl
Wat is het adres van die site? http://www.casejunkies.nl werkt hier niet. :?

// edit: Ik zie het al, het moet .com zijn }:O ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 10:21:
Antec Truepower 380 Watt :p De 350 watt zal inderdaad meer op volle toeren draaien, omdat hij bijna aan zijn maximale capaciteit zit. De 430 watt voeding heeft echter nog ruim 100 watt over om te leveren en zal koeler blijven. Maar ik denk dat het verschil tussen de 380 en de 430 niet groot zal zijn, omdat de 380 watt variant ook nog voldoende marge over heeft en dus niet al te heet zal worden. (en hij is nog goedkoper ook)

Ik weet in ieder geval zeker dat ik een Truepower voeding aan ga schaffen. :) Mede dankzij dit topic.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb de truepower 430 recentelijk gekocht. Ik kan niet echt zeggen dat deze still is. Er komt een irritant hoog geluid van die ventilatoren af. Maar die afzonderlijke fan-aansluitingen en lange kabels vindt ik wel netjes. Helaas loste het mijn probleem met mijn spontaan herstartende moederbord niet op. :(

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Okyah schreef op 26 April 2003 @ 12:40:
[...]

Hijs wel aadig, hoor, maar de lijnen zijn niet al te stabiel...
Vooral de 5.5 en de 3.3 zakken snel in..

Dit valt wel te verhelpen, maar dan moet je de voeding openschroeven en vervolgens aan t modden slaan :P
Voor niet oc-en is de voeding ongemod wel ok, anders kan je beter voor een Antec gaan met zelfregulerende lijnen :)
lol, heb jij een 5,5 voltslijn ? :P

is dat nieuw ofzo :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/true330.jpg

Dit is de TruePower 330watt, maar waar is dat verticale zwarte ding voor?

Verwijderd

usb:p

• _XipHiaS_
  • Niet online
Aikon schreef op 27 April 2003 @ 14:53:
[afbeelding]

Dit is de TruePower 330watt, maar waar is dat verticale zwarte ding voor?
Da's de externe power aansluiting waar ik het over had, die leverd, net als je interne HDD ansluitkabels 12 en 5 volt. Leuk voor externe fan of weet ik veel :).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

USB :? licht eens toe please.. snap er niks van :?

• Aikon
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op 27 April 2003 @ 17:41:
[...]

Da's de externe power aansluiting waar ik het over had, die leverd, net als je interne HDD ansluitkabels 12 en 5 volt. Leuk voor externe fan of weet ik veel :).
Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/Ultima_7.jpg

Je had het toch over dit plaatje en die 'FAN Only' connector?
Ik zie op dit plaatje eigenlijk geen kabels die in die externe power aansluiting zouden passen.
Maar ja, altijd leuk zo'n ding :P wat je ermee moet zou ik echt niet weten alleen.
dual-zip schreef op 27 April 2003 @ 17:41:
notice the --> :P

[ Voor 15% gewijzigd door Aikon op 27-04-2003 17:49 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:07
dual-zip schreef op 27 april 2003 @ 17:41:
was een onzin/grap reply denk ik ;)

• DeadMetal
Wat zijn dat nou allemaal weer voor kabels bij die voeding?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Crash-Override schreef op 27 April 2003 @ 17:48:
[...]

was een onzin/grap reply denk ik ;)
nou.. ehh heel grapig ... :X

Voor de modjes: http://gathering.tweakers.net/forum/delete_message/17637040

lijkt me duidelijk dat ie uit is op Techposts ;)

enigsinds Ontopic:

toch vindt ik die Antec voedingen een beetje vreemd. Het is top kwaliteit, maar het ziet er El-Cheapo uit... :X :X

[ Voor 46% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 18:21 ]

• Aikon
  • Niet online
dual-zip schreef op 27 April 2003 @ 18:17:
[...]

nou.. ehh heel grapig ... :X

Voor de modjes: http://gathering.tweakers.net/forum/delete_message/17637040

lijkt me duidelijk dat ie uit is op Techposts ;)

enigsinds Ontopic:

toch vindt ik die Antec voedingen een beetje vreemd. Het is top kwaliteit, maar het ziet er El-Cheapo uit... :X :X
Kan je nog erger overdrijven? Vond hem eigenlijk best wel grappig (mja...was ook stoned dus ja :P).

Maar hoe moet een voeding eruit zien dan. Vind ze wel goed eigenlijk, alleen die plastieke niet.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

dual-zip schreef op 27 April 2003 @ 13:46:
[...]

lol, heb jij een 5,5 voltslijn ? :P

is dat nieuw ofzo :o
Jep, supernieuw :+

Hehe, nee, foutje :D
Kbedoel dus de +5.0 :)

En die en de 3.3 zakken helaas nogal in..

Btw, over het goedkope uiterlijk...
Dat valt reuze mee, hoor :D
Ik weet niet wat jij precies verwacht van een voeding, maar qua uiterlijk doet een Truepower niet onder voor een Enermax bijvoorbeeld...
En de TrueBlue is helemaal leuk, met clearfans en blauwe ledjes! :D
Maarja, dat kan je net zo goed zelf doen en dan kost het je een stuk minder..

[ Voor 39% gewijzigd door Okyah op 27-04-2003 20:17 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vanaf boven naar beneden: Antec, Fortron, en Zalman

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/antec_true.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/conrad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zal_zm300.jpg

ik vindt die Forton er het meest el-cheapo uitzien, daarna de Antec en daarna die zalman :/

Ik vindt die Antec een ook beetje el-cheapo lijken omdat ie op m'n codegen lijkt :/

Codegen voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.procom-shop.de/assets/thumb/NetzteilCodegen.jpg

offtopic:
Moet je kijken wat ik tegenkwam toen ik op codegen zocht 8)7 (link)

Ik denk dat ik Antec el-cheapo vindt lijken omdat de meeste top-merken allemaal bij hun FAN uitgang niet echt een rond gat hebben. Die Zalman ziet er krachtiger uit vindt ik.... vage shit dit... :X :X

[ Voor 41% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 21:03 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kvind die Antec de mooiste van de 3 eik! :)

Recom heeft mooie voedingen, zwart gelakt met lichtjes erin :D

Kdacht dat t Recom was ieg :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• DeadMetal
Wat een argumentatie zeg. De Zalman ziet er duurder uit omdat het gat vierkant is in plaats van rond. Daarom vind jij de Zalman er duurder uit zien? Vaag... Bij de Antec zie ik 2 fans, bij Zalman maar 1...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een mening over hoe iets eruit ziet hoeft _niet_ begargumenteert te worden ;)

die fans is inderdaad ook zo iets, maar ik gaf alleen m'n mening.. ;)

Meerdere Fans staat gelijk aan meer behoefte aan airflow == lawaai :o

edit: ik zeg zelf toch ook; vage shit ;)

voorbeeld:

(er vanuit gegaan dat jij spaghetti lekker vindt ;) )

Waarom vindt je het lekker? O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 21:37 ]

• DeadMetal
Een mening beargumenteer je, een feit niet ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kan jij dan beantwoorden waarom je spaghetti lekker vind? ;)

En toen was het stil >:) >:)

en toen ging ie van GoT af... >:) >:) >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 22:35 ]

• DeadMetal
Ben ik weer, sorry voor de late reactie, ik zat spaghetti te eten ;)
Ja spagetti vind ik lekker vanwege de speciale smaak en de aparte manier van eten.

Goed, nu jij nog vertellen waarom een voeding met 2 fans maar met een rond gat er goedkoper uitziet dan een voeding met 1 fan met een vierkant gat ;)

Verwijderd

Euhhhh wat is dit nu weer voor onzin!!???? :? :? Als je wil bekvechten bel elkaar dan of gebruik de Email! :(

Bovendien wat maakt het in godsnaam uit hoe zon voeding eruit ziet..... 8)7 Als het ding zijn spanningen maar stabiel levert.Als je het ding in je kast hebt gebouwd kijk je er toch nie meer naar om....toch??

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 13:27 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 13:25:
Euhhhh wat is dit nu weer voor onzin!!???? :? :? Als je wil bekvechten bel elkaar dan of gebruik de Email! :(

Bovendien wat maakt het in godsnaam uit hoe zon voeding eruit ziet..... 8)7 Als het ding zijn spanningen maar stabiel levert.Als je het ding in je kast hebt gebouwd kijk je er toch nie meer naar om....toch??
Misschien dat personen met 'n raam in hun PC (en dan niet de ramen die we allemaal erop hebben ;), maar zo'n PC-inkijk-plex aan boven of zijkant, die dat wel belangrijk vinden...

En ik houd trouwens ook wel van 'n goede afwerking hoor, liever 'n echte fanguard die met schroefjes vast zit dan zo'n lelijk uitgestanst rooster wat de halve luchtstroom blokkeert en dus ook weer extra geruis oplevert, om maar wat te noemen. En als de buitenkant goed is afgewerkt, is dat meestal binnen ook beter verzorgd.

[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-04-2003 14:53 ]

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt.....Ik ben geen casemodder.....als je mijn pc ziet val je misschien wel flauw.... :+ Het belangrijkste is dat alles naar behoren werkt.

• BartNL
  • Laatst online: 08-08 14:38
Solution serie van Antec is op basis van de specs duidelijk de low-cost Antec. D.w.z. alles waarmee de True Power Antec's zich onderscheiden (met name gescheiden circuit per voltage, voltage feedback) heeft de Solution serie niet. Wil je dus een Antec vanwege goede reviews m.b.t. een True Power model dan moet je ook echt een True Power exemplaar kopen.

Verwijderd

Ik heb de antec truepower 480 trueblue bestelt..hoop dat het wat is..sinds enermax 460 watt nogal duur is en eigenlijk onnodig ;)

• DeadMetal
480 watt? Wat heb jij dan wel niet in je pc zitten ;)

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 22:48

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 09:49:
Ik heb de antec truepower 480 trueblue bestelt..hoop dat het wat is..sinds enermax 460 watt nogal duur is en eigenlijk onnodig ;)
Heb je deze voeding gekocht? En is ie ook daadwerkelijk stil?

De LabVIEW Guru

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik heb de EG465AX-VE(FCA) en ben er erg tevreden over, ik kan hem zelfs als ik er achter hang niet horen. OP het plaatrje hieronder was mijn CPU'tje ge-OCed 2200+ => 2600+
Echt goedkoop was hij BTW niet maar dat heb ik er dan ook wel voor over :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lammers/volts.jpg
Dit is de grootste afwijking waargenomen :X

[ Voor 16% gewijzigd door XoReP op 09-05-2003 19:58 ]

Pagina: 1