[php/sql] query uitvoeren op een query

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hele simpele vraag (denk ik).
Normaliter als je een query uitvoerd dan doe je dit op een database (tabel). Stel dat ik dit doe en ik krijg een result die opgeslagen zit in, hoe verwonderlijk, $result. Kan ik dan daar ook een query op uitvoeren?

Dus iets als select * from $result where naam='kees' (fictief voorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:09
Je zal eerst je eerste query moeten uitvoeren, dan kan je dynamisch de tweede query opbouwen en tenslotte die uitvoeren.

Met joins e.d. is heel wat mogelijk direct in MySQL, maar volgens mij bedoel jij het iets uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Je zou het resultaat van de eerste query in een temporary table kunnen pleuren, waar je vervolgens dan je 2e query op doet. Vraag is of het niet gewoon in 1 keer te doen is...

Wat wil je er precies mee?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Wat jij wil is een subquery, en dat is niet mogelijk met MySQL, zover ik weet..

iig, zie sjoorda, gebruik wat met joins, kom je een heel eind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag was gaat het met SQL. In SQL kan je een VIEW maken wat in principe zoiets mogelijk maakt. De veronderstelling van de anderen hier dat je MySQL gebruikt is echter nog niet zo gek en in dat geval kan je dit inderdaad niet met een VIEW oplossen. Deze komen pas op tree 5.0 dus das nog heel lang wachten.

Als je een degelijke database manager hebt moet je je echter door niets laten tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
Met MySQL 4.1 is het mogelijk om subquerys uit te voeren...

[edit]
is alleen een alpha en nog geen echte stable maar hij doet het wel :)

[ Voor 41% gewijzigd door TheRebell op 15-04-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Je zou dan gewoon op het begin van het script een hele hoop gegevens uit de database kunnen halen en dan daarmee verder gaan werken. Ik denk alleen niet dat dit vele voordelen heeft, met name niet omdat je geen index meer kunt maken en dat soort problemen. Het enige wat ik nu zou kunnen doen met mysql is de gegevens in een array zetten en die voorwaardelijk gaan fetchen.
Pagina: 1