Toon posts:

[Win2k] Winstall LE *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een .msi pakketje te maken om bestandje te installeren en wat registry instellingen te doen. (Dat kan ook simpeler dan door het maken van een MSI maar dit is een beetje een vingeroefening voor het echte werk.)

Ik heb een schone machine (w2k, sp3, ie6sp1) gemaakt. Op een andere machine heb ik Winstall LE en de patch geinstalleerd. Ik heb over het netwerk discover gestart en een before snapshot gemaakt.

Vervolgens kopieer ik een bestandje (GIFIMP32.FLT) naar de c:\program files\common files\microsoft shared\grphflt map, en ik doe wat registry aanpassingen.

Daarna ga ik met discover de aftersnapshot maken. Hierbij krijg ik de melding; error: source and target paths c:\program files\common files\microsoft shared\grphflt are identical.

Er wordt wel een .msi file gemaakt maar die bevat het gifimp32.flt bestand niet. Als ik met de console kijk in de .msi file zie ik dat het bestand niet is opgenomen, de registry aanpassingen wel. Op een andere machine installeren van die file geeft geen foutmeldingen maar het bestand wordt (uiteraard) niet geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Google, ms-kb en de veritas-kb kennen het probleem niet.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Probeer eens om het bestandje vanuit C:\temp naar zijn lokatie te kopieren ?

(bestandje natuurlijk klaarzetten voordat je de 1e discover start ;) )

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 15 April 2003 @ 13:08:
Probeer eens om het bestandje vanuit C:\temp naar zijn lokatie te kopieren ?

(bestandje natuurlijk klaarzetten voordat je de 1e discover start ;) )
Dat lijkt er meer op!
Ik kopieerde het bestandje vanaf diskette.

Ik ga nog even verder pielen, maar het lijkt er op dat dit het probleem was.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dus toch niet.
Nadat ik de machine weer in orignele staat had hersteld en discover weer opnieuw liet lopen maar nu met de software alvast gekopieerd naar de c:\ schijf gaf hij bij de after snapshot weer dezelfde melding.
How bizar.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Ik heb veel met de volledige versie van WinInstall gewerkt, daarbij moet je de snapshot vanaf het werkstation zelf uit voeren ipv remote over het netwerk. Misschien het proberen waard ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik frut voor de duidelijkheid even de OS-naam in de topictitel, zie WOS Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1