Toon posts:

Vaio OS (hoe?)

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welkom :)

ik heb dus een sony vaio, ik heb hem nu niet bij me dus weet het serial nummer niet, maar dat doet er niet zo toe. ik kan wel vertellen dat het zo'n ultra klein ding is en dat er geen cd-rom inzit wel een usb floppy drive die floppy's kan booten
er zit ook 1 pcmci slot in voor de rest een usb port geen ltp1 of een com port, infrarood zit er wel op.

maar nu mijn probleem
Dat ding is dus geinporteerd uit japan 2 jaar geleden en er stond win98 op, geen sec edition of wat dan ook. nu ging ik win 2k installen alleen ging er iets mis met het partitie maken en nu zit ik met een eindstand van 2 partities 1 fat32 1 ntfs
allebij leeg en nu moet er een os op komen, maar hoe ??
usb netwerk ? ondersteund dat dos ?
bootdisk ? heeft iemand dan een oplossing voor me pcmci ondersteuning ?
zip drive ? werkt dat dan ook onder dos ?
3.11 for workgroups ?

tis zonde van zo'n mooi ding om er niets mee te doen

(ik zal later wel de spec neerzetten en een foto (voor de liefhebber))

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je geen specs voor ons? Wat is verder 'het punt' :? Wil je van ons horen welk OS je erop moet zetten? Of hoe? Wil je ervaringen horen zonder typenummers te geven?

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 15-04-2003 13:03 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

er zit toch een hardeschijf in? haal die eruit en koop een convertertje voor normaal IDE formaat en installeren maar lukte ook met "gewone" notebooks als de cdrom verrot was oid :) veel geluk

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb dat een keer opgelost door een netwerk dos bootflop te maken, en dan met "net use" mijn cdrom station in me pc gekoppeld aan een virturele cdrom drive op die laptop.

Gewoon win2k cd in je pc flikkeren en gaan met die hap :)

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb al talloze pogingen gedaan om me pcmci kaart aan de praat te krijgen in dos
maar geen succes, welke kaarten werken zeker met bootdisk ?

en ik ga wel een foto uoploaden want die vaio is wel uitmekaar te halen
alleen breek ik zeker alles (6)

en het os word netware server of win2k / 3000 server
moet nog ff kijken :D

Verwijderd

Topicstarter
hier is de link naar de bootdisk waarmee ik trazcht een verbinding te maken in dos

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Verwijderd

Zelf heb ik ook zo'n ding (Vaio Picturebook), erg geil ding!

Zit er bij jou niet een Firewire-aansluiting op voor een CD-ROM? Hij moet aan de linkerkant achteraan zitten en het zijn 2 "vierkante" aansluitingen naast elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
jah op het rijtje met usb, mic en audio, klepje met daarachter monitor uitgang en die firewire

Verwijderd

Crosspost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.