Ik heb hier een erg vaag probleem met Exchange 2000 waar ik tot nu toe nog geen oplossing voor heb kunnen vinden:
Soms als er mail hier naar de server word gestuurd komt het niet aan bij de gebruiker waar het voor bedoeld is maar het verdwijnt gewoon.
De incoming mail verdwijnt dus soms gewoon uiteindelijk heb ik wat van de verdwenen mailtjes terug gevonden en het blijkt dat ze wel gewoon op de server aankomen.
Als ik in Message Tracking Center kijk zie ik bij het verdwenen mailtje alleen het volgende:
SMTP: Message Submitted to Advanced Queuing.
SMTP: Started Message Submission to Advanced Queue.
Terwijl bij een normaal aangekomen mailtje het volgende staat:
SMTP: Message Submitted to Categorizer.
SMTP: Message Deliverd Locally to <receipentname>
SMTP: Store Drive: Message Deliverd Locally to Store to <receipentname>
Er gaat dus iets fout als het mailtje naar de Advanced Queue wordt verstuurt.
Ik kan er niets van terug vinden in de Event Logs of in Exchange System Manager.
Het rare is dat het compleet random gebeurt het heeft dus niks met de sender of subject te maken. Want als het nog een keer gestuurd wordt komt het wel gewoon aan.
Ik snap dat het een erg ingewikkeld probleem is maar mischien heeft iemand hier een idee?
Greetz HellRaver
Soms als er mail hier naar de server word gestuurd komt het niet aan bij de gebruiker waar het voor bedoeld is maar het verdwijnt gewoon.
De incoming mail verdwijnt dus soms gewoon uiteindelijk heb ik wat van de verdwenen mailtjes terug gevonden en het blijkt dat ze wel gewoon op de server aankomen.
Als ik in Message Tracking Center kijk zie ik bij het verdwenen mailtje alleen het volgende:
Terwijl bij een normaal aangekomen mailtje het volgende staat:
SMTP: Message Submitted to Categorizer.
SMTP: Message Deliverd Locally to <receipentname>
SMTP: Store Drive: Message Deliverd Locally to Store to <receipentname>
Er gaat dus iets fout als het mailtje naar de Advanced Queue wordt verstuurt.
Ik kan er niets van terug vinden in de Event Logs of in Exchange System Manager.
Het rare is dat het compleet random gebeurt het heeft dus niks met de sender of subject te maken. Want als het nog een keer gestuurd wordt komt het wel gewoon aan.
Ik snap dat het een erg ingewikkeld probleem is maar mischien heeft iemand hier een idee?
Greetz HellRaver