Ik heb de search al gebruikt en daar kwamen eigenlijk alleen de wat meer proffesioneel georienteerde vragen tevoorschijn, daarom begin ik een nieuw topic.
Ik zit al een tijdje op gitaar (elektrisch) en het wil aardig lukken. Nu speel ik zelf in een bandje, maar ook speel ik graag thuis nogal eens wat na of mee. Nu leek het mij wel tof om het eens met de computer op te nemen en dan een liedje met behulp van cool edit en acid een beetje na te doen (Links 2 3 4 is bijvoorbeeld erg makkelijk
). Ik heb dus een kabeltje gehaald voor mijn versterker naar mijn geluidskaart en ik start Cool Edit, maar de kwaliteit is uitzonderlijk bagger
. Allemaal geknisper en gesnerp erdoorheen. Nu snap ik ook wel dat je voor een goed resultaat handenvol met geld uit moet geven, maar ik ben niet zo'n audiofreak (hoor het verschil tussen 128kbs en 196 of 256kbs niet
) en ik wist ook wel dat het niet denderend zou zijn. Alleen dit was wel heel bagger. Toen heb ik de gain maar eens teruggedraaid en gewoon clean gespeeld. Dat ging dus wel redelijk, klonk een beetje hol, maar verder ok. Alleen ik wil met distortion spelen. Ik ga dus binnen een Boss Metalzone pedaaltje kopen ipv de brakke "distortion" op mijn Behringer versterkertje. Zou dit enigzins helpen?
Ik heb trouwens ook een Pioneer DTS 80W versterker voor mijn xbox, en daar kan ik de gitaar in principe ook op aansluiten en dan via de versterker weer naar de comp. Zou dat betere kwaliteit geven? Want ik heb de benodigde kabeltjes niet, dus heb ik het niet kunnen proberen.
Of kan ik er beter gewoon mee nokken?
Nogmaals, ik ben geen audiofreak. Ik doel dus niet op proffesionalisme. Ik doel op hobby.
Ik zit al een tijdje op gitaar (elektrisch) en het wil aardig lukken. Nu speel ik zelf in een bandje, maar ook speel ik graag thuis nogal eens wat na of mee. Nu leek het mij wel tof om het eens met de computer op te nemen en dan een liedje met behulp van cool edit en acid een beetje na te doen (Links 2 3 4 is bijvoorbeeld erg makkelijk
Ik heb trouwens ook een Pioneer DTS 80W versterker voor mijn xbox, en daar kan ik de gitaar in principe ook op aansluiten en dan via de versterker weer naar de comp. Zou dat betere kwaliteit geven? Want ik heb de benodigde kabeltjes niet, dus heb ik het niet kunnen proberen.
Of kan ik er beter gewoon mee nokken?
Nogmaals, ik ben geen audiofreak. Ik doel dus niet op proffesionalisme. Ik doel op hobby.
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-04-2003 12:31 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.