Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IR] waarom geen hardware matige ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34
Ik zit zo eens nu en dan die schema's, en de ervaringen van de op de com poort aangesloten ir devices, door te nemen. B)

Mensen lopen moeilijk te doen, met drivers, exotische stukjes software , en dat soort spul.

Waarom neemt men geen hardware matige ontvanger ???
dus een die je kan programeren?

Hij emuleert gewoon dus een toets van het toetsenbord.
De voeding komt ook van het toetsenbord.

Hoe werkt het:

Je zet het ding in program mode, je rost er en willekeurige ab op, en drukt op de knop. een indicator geeft weer dat die het signaal ontvangen heeft, en jij drukt de corresponderende toets(en) (combinatie) in.

Voordeel, het kost je geen resources. Iedere ab past erop. En werkt onder echt elk os!

Toekomst of nog een niet bestaand idee ?, NEE!
Twee jaar geleden stond dit in de electuur.
werkt het, ja! ik heb hem toen gebouwd, en het werkt goed.

Tevens heb ik perongeluk toen 2 controllers geprogrameerd, een voor een maatje van me, maar die kwam hem nooit ophalen.
* PsYgHo bestelt maar ff en onbestucte printplaat van 1euro, en maakt er nog maar 1 :)

Afbeeldingslocatie: http://elektuur.o4s.com/Elektuur/NL/Products/Magazines.nsf/0/C5BA8F1B6031C23EC1256C6B00355E85/$File/s000170-61.jpg?OpenElement

Voor verdere info.
www.elektuur.nl
nummer 452 juni 2001

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Heb je dan niet dat als je zit te tiepen er allerlei dingen gebeuren omdat je toevallig op die toets drukt (die je voor snel afsluiten hebt geprogrammeerd bijvoorbeeld)? Lijkt me irritant...

Maar het is wel een leuk idee! Misschien is er ook zoiets voor de COM-poort, dan kan je niet meer toevallig je schijf formatteren of je PC uitzetten... Lijkt me net iets beter.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Creesch

bla bla!

Benadski schreef op 15 April 2003 @ 13:09:
Heb je dan niet dat als je zit te tiepen er allerlei dingen gebeuren omdat je toevallig op die toets drukt (die je voor snel afsluiten hebt geprogrammeerd bijvoorbeeld)? Lijkt me irritant...

Maar het is wel een leuk idee! Misschien is er ook zoiets voor de COM-poort, dan kan je niet meer toevallig je schijf formatteren of je PC uitzetten... Lijkt me net iets beter.
dat heb je wel met alle toetscombo's daar moet je gewoon goed over nadenken :)

maar mijn vraag is meer...kan je hier winamp mee bedienen ?

Verwijderd

da's cool, ik ben met een mp3-pc met touchscreen bezig, dit is een leuke uitbreiding! als ik wat meer tijd heb braai ik er ook één in mekaar

tnx voor de tip!!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

ik heb zon logitech inet navigator met die leuke toetsjes, kan ik die in princiepe dan ook daarmee doorverbinden naar AB?

*burp*

• PsYgHo
Benadski schreef op 15 April 2003 @ 13:09:
uhm het werkt zo:

Je richt je ab op het ding, en drukt een toets in op je ab.
Vervolgens mount je als het waren een toets op die ab drukknop.

voorbeeld:

play toets ab= a toetsenbord

a=in winamp bv play
b=next
x=stop
etc.

Dus zodra je op de ab op play drukt zend het apparaatje de toetsenbord letter A uit.

In een textverwerker zal je dan ook alen maar de A zien, maar als winamp geactiveerd is is de A opeens play. Dus zo bedien je het geheel.

Zo bedoel ik het dus.

Aangezien de meeste software toch nog altijd en toetsen commande voor alles heeft, werkt het uitztekens. Je kan tot maximaal 3 toetsen combineren voor 1 "preset" van de ab

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zich een leuke oplossing, maar wel beperkt door het feit dat niet alle applicaties dezelfde toetsen gebruiken, of dezelfde functionaliteit vragen. Als ik de playknop in Winamp gebruik wil ik idd dat hij gaat spelen, maar in IE wil ik bijvoorbeeld dat hij naar de homepage gaat.
Dat betekend dat je of al je applicaties-sneltoetsen aan moet gaan passen, of met een tool als Girder moet gaan werken om je knoppen applicatie-afhankelijk te laten werken. En aangezien Girder ook direct met de IR kan praten is de hardwarematige "keyboardmapping" IMHO overbodig.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

PsYgHo schreef op 15 April 2003 @ 23:13:
[...]

play toets ab= a toetsenbord

a=in winamp bv play
b=next
x=stop
etc.

Dus zodra je op de ab op play drukt zend het apparaatje de toetsenbord letter A uit.

In een textverwerker zal je dan ook alen maar de A zien, maar als winamp geactiveerd is is de A opeens play. Dus zo bedien je het geheel.

Zo bedoel ik het dus.
Maar zo werkt veel van de software ook, met het grote voordeel dat het WEL toepassingsafhankelijk is. In winamp stuurt het next-track-knopje een B, maar in andere software weer een andere toets (DScaler bijv.). Vind ik toch eigenlijk net handiger, en het is minder onderdelen, dus goedkoper :Y)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10
heeft ooit een stuk over in de computeridee gestaan dacht ik (nee ben ik geen lid op, lag gratis op school)

daar werd gewoon elke toets van toetsenbord verbonden met printplaatje etc. geen idee hoe ze dat precies gefixed hadden, maar het kan dus wel makkelijk (als zij het kunnen ....)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Waar komt de ir-code van de ab in te staan? (in welke chip/pic?)
Ik ben een tijdje met dit bezig geweest, maar dat is toch wat lastig...

• PsYgHo
atmel micro controller: AT90S2313
heeft een eeprom van 128bytes, hierin komen dus tijdens de programeer fase date te staan. Dus de link van ab naar toetsbord toets(en)

Uiteraard moet je deze controller dus wel eerst programeren...

[ Voor 17% gewijzigd door PsYgHo op 16-04-2003 14:36 ]

Pagina: 1