[OpenOffice] PDF-functie in 1.1beta?

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
OpenOffice 1.1 wordt alom geprezen om zijn geintegreerde PDF-functie, en ik heb 1.0.1 er maar afgegooid (geen ruimte :() om 1.1 erop te kunnen zetten, maar of ik ben heel kippig of ... (zelf in te vullen), maar ik kan die PDF-export nergens vinden!

De Help geeft geen relevante treffers op PDF of export, en in de menu's (save as, send) staat ook niets... Wanneer ik elders probeer te zoeken, krijg je duizenden hits DAT de functionaliteit er is, maar niet WAAR.

Wie kan mij blij maken en vertellen waar ik die optie kan vinden :?.

Verwijderd

If a PostScript for PDF converter such as Ghostscript or Adobe Acrobat Distiller(tm) is installed on your computer, you can quickly create PDF documents in OpenOffice.org.

1. Click New Printer. This opens the Add Printer dialog.
2. Select Connect a PDF converter. Click Next.
3. Choose whether to use the default driver, the Acrobat Distiller driver or another driver. Click Next. If you are not using the default driver or the Acrobat Distiller driver, select the appropriate driver and click Next.
4. In the next dialog, enter a command line with which to communicate with the PostScript->PDF Converter. Moreover, enter the directory where the PDF files created should be saved. If you do not provide this directory, the user's home directory will be used. In the command line of each created PDF document "(TMP)" is replaced by a temporary file and "(OUTFILE)" by the target file, the name of which is created from the document name. If "(TMP)" occurs in the command line, the Postscript code is transmitted in a file, otherwise via standard input (i.e., as a pipe). If Ghostscript or Adobe Acrobat Distiller is in the search path, you can use one of the predefined command lines. Click Next.
5. Assign a name to your new PDF converter. Click Finish.

You can now create PDF documents by printing to the converter that has just been created.

bron: www.openoffice.org

• sjroorda
  • Nu online
Tja, dit kon ik al met FinePrint geinstalleerd... dacht dat er een directe koppeling was vanuit OpenOffice naar het PDF-formaat; dit omdat ik nog wel eens problemen heb met de lay-out van het PDF'je bij ingewikkelde documenten.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Ik snap het ook niet meer hoor , klopt mijn veronderstelling dat je eerst een andere tool moet hebben geinstalleerd die kan converteren naar pdf ? En dat dan pas openoffice hiervan gebruik maakt ?

Ik vind die export dus ook niet terug in de 'writer' :(

Mijn Specs

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 19:04
-GF-Annihilator schreef op 18 April 2003 @ 14:21:
Ik snap het ook niet meer hoor , klopt mijn veronderstelling dat je eerst een andere tool moet hebben geinstalleerd die kan converteren naar pdf ? En dat dan pas openoffice hiervan gebruik maakt ?

Ik vind die export dus ook niet terug in de 'writer' :(
OpenOffice 1.1 beta heeft standaard PDF aan boord. Je hoeft dus niets meer te installeren. Zoek gewoon even tussen de icoontjes van de werkbalken (rood-wit icoontje).

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

ehm, ik draai hier ook OOo 1.1beta, maar ik heb naast mijn printer-icoontje een pdf-icoontje staan, en in het 'file'-menu staat een item 'export to pdf'.

Waarschijnlijk wat fout gedaan bij de installatie? Qua UI verschillen 1.0.x en 1.1 ook redelijk van elkaar. Vooral de navigator en de stylist zien er wat anders uit enzo. Kijk anders ff in de 'help'->about

...And the world goes on racing, like the world always will...

• sjroorda
  • Nu online
Vreemd... ik heb toch echt OpenOffice 1.1beta, maar geen File --> Export to PDF, geen rood-wit icoontje, laat staan naast de print-knop, en de Help heeft van het woord PDF nog nooit gehoord... Raar! Ga hem binnenkort nog maar eens installeren dan...

• sjroorda
  • Nu online
:? Nou weet ik het niet meer: net OpenOffice gedeinstalleerd, een nieuwe gedownload, geinstalleerd, en het staat er gewoon!

Misschien hebben Nederland (waar ik 'm de eerste keer gedownload had) en Aachen (waar ik hem nu vandaan heb) verschillende versies of zo; lijkt me heel raar, maar wellicht een oorzaak van dit probleem.

Nou ja: ik ga spelen :P!

En het werkt geweldig! Eindelijk eens echt een keer 'wysiwyg': al die print-dingen als FinePrint deden hun uiterste best en het kwam er ook wel goed genoeg op te staan, maar sommige dingen als fonts en afbeeldingen gingen niet helemaal lekker. Hier is het echt zo dat wat je maakt, ook echt zo in de PDF komt. Hulde!

Ofwel, voor de boeken: probleem opgelost :P.

[ Voor 38% gewijzigd door sjroorda op 19-04-2003 11:50 . Reden: Ervaringen toegevoegd ;) ]

• MPAnnihilator
sjroorda schreef op 19 April 2003 @ 11:44:
:? Nou weet ik het niet meer: net OpenOffice gedeinstalleerd, een nieuwe gedownload, geinstalleerd, en het staat er gewoon!

Misschien hebben Nederland (waar ik 'm de eerste keer gedownload had) en Aachen (waar ik hem nu vandaan heb) verschillende versies of zo; lijkt me heel raar, maar wellicht een oorzaak van dit probleem.

Nou ja: ik ga spelen :P!

En het werkt geweldig! Eindelijk eens echt een keer 'wysiwyg': al die print-dingen als FinePrint deden hun uiterste best en het kwam er ook wel goed genoeg op te staan, maar sommige dingen als fonts en afbeeldingen gingen niet helemaal lekker. Hier is het echt zo dat wat je maakt, ook echt zo in de PDF komt. Hulde!

Ofwel, voor de boeken: probleem opgelost :P.
Kan je aub dan eens de link geven waar jij hem nu gedownloaded hebt , want bij mij ook in de verste verte geen pdf te bespeuren :(

UPDATE : toevoeging screenshot

http://users.pandora.be/GamersForce/screenshots/geenPDF.GIF

http://users.pandora.be/GamersForce/screenshots/geenPDF2.GIF

[ Voor 10% gewijzigd door MPAnnihilator op 19-04-2003 16:01 . Reden: screenshot ]

Mijn Specs

• sjroorda
  • Nu online
Ik heb hem hier vandaan. Dit is een Windows-versie, 't is maar dat je het weet ;).

• MPAnnihilator
sjroorda schreef op 19 April 2003 @ 15:48:
Ik heb hem hier vandaan. Dit is een Windows-versie, 't is maar dat je het weet ;).
OK , thx man _/-\o_

Mijn Specs

• sjroorda
  • Nu online
Ter aanvulling: ik heb voor 'aangepaste installatie' gekozen en vervolgens ALLES aangezet (ook de onderste optie, iets voor PDA's geloof ik). Dit is het enige verschil i.v.m. mijn eerste installatie, maar ik geloof niet dat het daaraan kan liggen. Maar ja, je weet het nooit ;).
Pagina: 1