Oké, ik heb een sql-query die in een tijdlijsten database een optelsom maakt van TotaalUren van een bepaald ordernummer en subnummer.
Nu als er uren zijn geschreven werkt alles perfect en krijg ik netjes het aantal uur te zien.
Maar als er geen uren zijn geschreven krijg ik een lege waarde. Dit staat uiteraard niet mooi en daar wil ik een 0 van maken.
Nu dacht ik, ik gebruik:
Maar dan krijg ik toch een lege string. Ook als ik ipv "" Null neerzet werkt ook niet. Als ik Response.Write "TotaalUren:'" & RS("TotaalUren") & "'" neerzet krijg ik alleen de tekst TotaalUren:'' te zien!
Wie kan mij helpen om toch een 0 erin te krijgen?
code:
1
| SQLstringUitv = "SELECT SUM(TotaalUren) AS UitvVerwerkt FROM Tijdlijst WHERE OrderNummer LIKE '" & OrdNum & "' AND SubNummer LIKE '" & SubNum & "' AND UitvoeringManagement LIKE 'Uitvoering'" |
Nu als er uren zijn geschreven werkt alles perfect en krijg ik netjes het aantal uur te zien.
Maar als er geen uren zijn geschreven krijg ik een lege waarde. Dit staat uiteraard niet mooi en daar wil ik een 0 van maken.
Nu dacht ik, ik gebruik:
ASP:
1
2
3
4
5
| If RS("TotaalUren") = "" Then TotaalUren = "0" Else TotaalUren = RS("TotaalUren") End If |
Maar dan krijg ik toch een lege string. Ook als ik ipv "" Null neerzet werkt ook niet. Als ik Response.Write "TotaalUren:'" & RS("TotaalUren") & "'" neerzet krijg ik alleen de tekst TotaalUren:'' te zien!
Wie kan mij helpen om toch een 0 erin te krijgen?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!