[mp3] Zelf een mp3 speler maken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69968

Topicstarter
Ik zit op de Hoge school van Utrecht (embedded systems) Voor ons laatste blok moet onze groep van vijf personen een mp3 speler maken. Dit moet in zeven weken gebeuren. Het moet met hardware gemaakt worden.

Ik vroeg me af of iemand hier op GoT zelf een mp3 speler heeft gemaakt, ik zou graag willen weten of er veel problemen bij zijn en hoe lang het heeft geduurt.

Ik zou het leuk vinden om het verslag, dat over zeven weken af is, hier te posten. Als iemand suggesties of opmerkingen heeft, post ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850

ik zou naar het casemodding&elektronica forum gaan als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, sluit m'n topic maar (ik dacht, leuk, hier staan mp3 spelers in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

Volgens mij zijn er al zat topics over zelfgemaakte MP3 spelers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

in principe kun je een 1,8" of 2,5" usb(2)/firewire harddisk nemen, software erop zetten, printplaat met de juiste keyboard functionaliteit (play, pauze, stop, random), het geheel aansluiten op een simpel LCD schermpje en kloar :)

tis meer de software (OS/drivers) die je kan zelf moet schrijven dat veel tijd kost (en expertise die je meer moet zoeken bij informatici)

misschien kun je een concurrent maken voor de iPod :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 15-04-2003 12:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[GT] ---> [CME]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Kijk ook eens hier: [rml][ HDmod] Eigen portable MP3speler[/rml]

Ik heb een IA gehouden voor MP3 decoders en meer aanverwante onderdelen. De VS1001K chip schijnt een hele mooie chip te zijn, dat ga ik dus straks zelf ondervinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1000 maal dank allemaal :D

Op dit board staat idd veel meer info over het maken van mp3 spelers, maar daar kwam ik net te laat achter :X

Ik heb wat meer informatie over de mp3 speler. Deze moet gebouwd worden met een ARM7 processor. Heeft iemand ervaring met dit IC? Er staat niets in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooooody schreef op 15 April 2003 @ 12:09:
in principe kun je een 1,8" of 2,5" usb(2)/firewire harddisk nemen, software erop zetten, printplaat met de juiste keyboard functionaliteit (play, pauze, stop, random), het geheel aansluiten op een simpel LCD schermpje en kloar :)

tis meer de software (OS/drivers) die je kan zelf moet schrijven dat veel tijd kost (en expertise die je meer moet zoeken bij informatici)

misschien kun je een concurrent maken voor de iPod :)
Gelukkig krijgen wij een zeer groot deel van de code, we hebben immers maar zeven weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

AcouSE

Swedish Chef

Zoekvraagje / huiswerk moet je zelf doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.